Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Niedziela 04-12-2016, imieniny Barbary, Jana
 
Rek

UWAGA!

200-milionowy pasażer MPK

W 1946 r. MPK posiadało zaledwie 33 wozy tramwajowe, a z komunikacji miejskiej skorzystało 489 tys. pasażerów, informował Głos Elbląga z 18 listopada 1963 r.

W dniu dzisiejszym ze środków komunikacji miejskiej w Elblągu skorzysta 200-milionowy pasażer. W związku z tym poczyniono już wstępne kroki zmierzające do znalezienia tego nie codziennego jubilata, przygotowuje się bowiem dla niego nagrodę niespodziankę.
     Minęło 17 lat od chwili kiedy ulicą Grunwaldzką przejechał pierwszy powojenny tramwaj. Warto z tej okazji przypomnieć kilka faktów i porównać je z obecną rzeczywistością.
     W 1946 r. MPK posiadało zaledwie 33 wozy tramwajowe, a z komunikacji miejskiej skorzystało 489 tys. pasażerów. W tym czasie linie komunikacyjne w mieście posiadały 6 km długości. W 1963 r. w okresie trzech kwartałów, MPK przewiozło 16,2 mln pasażerów, a długość linii komunikacyjnych tramwajowych obecnie wynosi 27 km. Należy dodać, że przedsiębiorstwo dysponuje pokaźnym parkiem w postaci 47 wozów tramwajowych (w tym 27 silnikowych) oraz posiada 13 autobusów, ta ilość taboru obecnie nie wystarcza już na potrzeby komunikacji miejskiej. W godzinach szczytowego nasilenia ruchu trzeba doczepiać do niektórych pociągów tramwajowych stare wozy.
     W 1946 r. w instytucji pod nazwą Tramwaje Miejskie pracowało około 40 pracowników. Obecnie MPK zatrudnia 440 osób, 246 bezpośrednio pozostałych w bazach technicznych i administracji. Jak wykazują analizy przejazdów z każdym rokiem wzrasta liczba pasażerów autobusów. Zaobserwowano zjawisko, że pasażer mający do dyspozycji tramwaj i autobus woli korzystać z autobusów które są szybsze i praktycznie przystają we wszystkich ważniejszych punktach miasta. Zdarzają się też awarie, zwłaszcza autobusowe wynikające z przeciążenia wozów. Ruch tramwajowy bywa czasami zahamowany przez jakiś wypadek, czasami zabraknie energii elektrycznej. MPK ze swej strony dokłada jednak starań, aby jak najmniej było awarii, aby pasażerowie jak najmniej mieli powodów do narzekań.
     

Michał Weiss
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • wow i to było to co dziś śni się po nocach administracji tramwaji i autobusów, ale jest prosty sposób aby ten rekord przegonić, wystarczy jaśnie nam panującego szeryfa miejskiego przymusić do wprowadzenia w Elblągu zakazu ruchu samochodów osobowych, parkingi i garaże wozów prywatnych przenieść za miasto, ułożyć w Elblągu trakcję elektryczną i ścieżki rowerowe, skorzystamy wszyscy na świerzym powietrzu, a administarcja na ilości przejazdów zqacznie zarabiać. krzykniecie wszyscy - niemożliwe !!, a ja wam powiem że ta władza może wszystko, dużo durniejsze projekty są w tym mieście realizowane, a ten może dać świerze powietrze i zainteresowanie świata - bo będziemy jedynym pieszym miastem w Europie. Dzo dzieła szeryfie Słonina do dzieła Towarzysze z SLD, budujmy kolejny Kraj Rad, tym razem Rad Europy :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Piotr(2003-11-18)
Reklama