Sobota 21-07-2018, imieniny Daniela, Wawrzyńca
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Autobusy zastąpią elbląskie tramwaje

Zlikwidowana zostanie linia tramwajowa nr 2 i zastąpiona autobusami ciężkimi typu „Karosan” oraz lekkimi typu „San”, informował Dziennik Bałtycki z 28 czerwca 1963 r.

Komunikacja miejska, jeden z podstawowych czynników, warunkujących prawidłowe funkcjonowanie organizmu miasta przeobrazi się w najbliższych latach radykalnie. Proces ten w planach perspektywicznych rozwoju Elbląga podzielony został na trzy etapy, obejmujące lata 1963-1980.
     W pierwszym okresie (lata 1963-65) przewiduje się dokończenie budowy drugiego toru linii tramwajowej nr 1 na ulicy Dzierżyńskiego o długości 900 metrów oraz budowę drugiego toru na ulicy Grunwaldzkiej (długość – 600m).
     Inwestycja ta pozwala na wybitne polepszenie warunków jazdy, oznaczają bowiem w praktyce likwidację mijanek wybitnie hamujących obecnie przebieg wozów. Częstotliwość ich kursowania zwiększona będzie z 9 minut do 5-6 minut.
     Ponadto mając na względzie fakt, iż linia nr 1 przejmuje obecnie około 40 proc. wszystkich przewozów pasażerskich w mieście i obsługuje największe elbląskie zakłady pracy oraz dworzec kolejowy i autobusowy, celem polepszenia warunków ruchu na tej linii przewiduje się budowę na trasie pięciu krytych poczekalni. Koszt tych inwestycji obliczony jest na 4.600 tys złotych.
     Linia tramwajowa nr 1 utrzymana będzie do roku 1980, po czym zastąpiona będzie komunikacją autobusową.
     W drugim etapie (lata 1965-71) zlikwidowana będzie linia tramwajowa nr 2 i zastąpiona autobusami ciężkimi typu „Karosan” oraz lekkimi typu „San”.
     Na trasie tej według założeń będzie kursować 28 wozów „Karosan” i 6 – „San”. Na ich zakup miastu przydzielona będzie z budżetu centralnego suma 13.300 tysięcy złotych. Nadwyżka wozów tramwajowych powstała w ten sposób, przekazana będzie do innych miast.
     Trzeci etap obejmie arterię komunikacyjną, przebiegającą z północy na południe miasta. Jego treścią będzie zamiana taboru tramwajowego linii nr 1 na tabor autobusowy. Na trasie tej kursować też będą autobusy pośpieszne.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary przeciwsłoneczne DEFRAME
Okulary korekcyjne EVA MINGE
optyk Elbląg, okulista Elbląg, badanie wzroku
Okulary korekcyjne EVA MINGE