Poniedziałek 15-10-2018, imieniny Teresy, Florentyny
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Turkusowy Elbląg Turkusowy Elbląg

Choć o jeden wagon więcej

W skład pociągu relacji Elbląg-Braniewo wchodzą zaledwie trzy wagony, informował Dziennik Bałtycki z 1 marca 1954 r.

Na trasie od Elbląga przez Tolkmicko do Braniewa kursuje jeden pociąg. Wyjeżdża o godz. 6,32 i wraca o godz. 18. Pociągiem tym dojeżdżają do cegielń i innych zakładów setki robotników. W skład pociągu wchodzą zaledwie trzy wagony, jasne więc, że tylko część pasażerów nie może znaleźć miejsce w wagonach. I to jak? – w biegu, w czasie przejazdu pociągu przez miasto. A począwszy od stacji Elbląg-Miasto i Elbląg-Zdrój przy pomocy siły i sprytu. Reszta pasażerów ci słabsi, jadą na stopniach.
     Tak się złożyło, że tym pociągiem jechałem już kilkakrotnie i na własnej skórze przekonałem się, iż w narzekaniach pasażerów nie ma ani kropli przesady. Są silne mrozy i nie trudno o to, by któryś z jadących na stopniach pasażerów stracił równowagę i spadł pod koła pociągu. Jeśli DOKP nie wierzy, może wydelegować kogoś, by chociaż raz przejechał się tą trasą. Na pewno wtedy dojdzie do wniosku, że niezwłocznie trzeba powiększyć skład tego pociągu co najmniej o jeszcze jeden wagon.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary korekcyjne XAVIER GARCIA
Bezpłatne badanie wzroku
Okulary korekcyjne EVA MINGE
Soczewki kontaktowe ALCON Air Optix Aqua