Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Piątek 18-08-2017, imieniny Heleny, Ilony
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Godzina 00.23 12.08.2017 Zawada Godzina 00.23 12.08.2017 Zawada

Choć o jeden wagon więcej

W skład pociągu relacji Elbląg-Braniewo wchodzą zaledwie trzy wagony, informował Dziennik Bałtycki z 1 marca 1954 r.

Na trasie od Elbląga przez Tolkmicko do Braniewa kursuje jeden pociąg. Wyjeżdża o godz. 6,32 i wraca o godz. 18. Pociągiem tym dojeżdżają do cegielń i innych zakładów setki robotników. W skład pociągu wchodzą zaledwie trzy wagony, jasne więc, że tylko część pasażerów nie może znaleźć miejsce w wagonach. I to jak? – w biegu, w czasie przejazdu pociągu przez miasto. A począwszy od stacji Elbląg-Miasto i Elbląg-Zdrój przy pomocy siły i sprytu. Reszta pasażerów ci słabsi, jadą na stopniach.
     Tak się złożyło, że tym pociągiem jechałem już kilkakrotnie i na własnej skórze przekonałem się, iż w narzekaniach pasażerów nie ma ani kropli przesady. Są silne mrozy i nie trudno o to, by któryś z jadących na stopniach pasażerów stracił równowagę i spadł pod koła pociągu. Jeśli DOKP nie wierzy, może wydelegować kogoś, by chociaż raz przejechał się tą trasą. Na pewno wtedy dojdzie do wniosku, że niezwłocznie trzeba powiększyć skład tego pociągu co najmniej o jeszcze jeden wagon.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama