Czwartek 16-08-2018, imieniny Stefana, Rocha
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Żółty M8C przy placu Grunwaldzkim Żółty M8C przy placu Grunwaldzkim

Elbląskie wagony

Bez większych nakładów inwestycyjnych rozpoczęto w Elblągu produkcję wagonów, informował Dziennik Bałtycki z 31 sierpnia 1956 r.

Rok temu nie bardzo wierzono w Elblągu, że miejscowe Zakłady Taboru Kolejowego mogą być fabryką wytwarzającą wagony. Jeszcze w maju br. Dokonywano tu jedynie montażu taboru kolejowego przeznaczonego na eksport. Obecnie gotowych jest 5 pierwszych wapniarek, które pomyślnie przeszły próbę jazdy. W produkcji jest dalszych kilkanaście wagonów tego typu.
     Nową produkcję uruchomiono bez większych inwestycji, wszechstronnie wykorzystując rezerwy istniejące w zakładzie. Wielka hala produkcyjna była do niedawna wykorzystywana tylko w połowie. Powierzchnia użytkowa zajęta była skrzyniami i kotłami, Usunięcie tych przedmiotów zwolniło miejsce dla licznych stanowisk roboczych, torów i stolarni. Przeniesiono również magazyn do wyremontowanej szopy, a w zwolnionym budynku zorganizowano wydział mechaniczny.
     Podobnie uzyskano urządzenia i maszyny. Nieużywana dotychczas jedna suwnica oraz mające wielkie przestoje szlifierki i wiertarki po uruchomieniu nowej produkcji są należycie wykorzystane.
     Brygady robotników, nie zadawalając się pierwszymi sukcesami, rozpoczęły od razu po uruchomieniu nowej produkcji mechanizację pracy. Ze złomu wydobyto szyny, rolki wykonały Zakłady Mechaniczne – dzięki temu rusza obecnie taśma montażowa.
     Jednocześnie niektóre zakłady, jak np. im. Świerczewskiego, przekazały ZTK część niewykorzystanych maszyn np. frezerki – pionową i poziomą. Do wyposażenia parku maszynowego także wydatnie pomógł Centralny Zarząd „Tasko”. Warto również zaznaczyć, że bardzo potrzebne nożyce dla Zakładów Taboru Kolejowego w Elblągu wykonane zostaną przez Elbląskie Zakłady Urządzeń Kuziennych, które poza planem, dodatkowo postanowiły wyprodukować to urządzenie chcąc przyjść z pomocą sąsiadom.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary korekcyjne GIANFRANCO FERRE
Soczewki kontaktowe ALCON Air Optix Aqua
Okulary korekcyjne I-D TOKYO
Okulary korekcyjne CHRISTIAN LACROIX