Jeżeli ktoś będzie szukał rewelacyjnych pozycji w zatwierdzonym na przyszły rok planie inwestycji gospodarki komunalnej w Elblągu, to zawiedzie się srodze, informował Głos Elbląga z 24 listopada 1958 r.
A jednak realizacja tego planu ma duże znaczenie dla miasta. Ogółem przeznaczono na inwestycje scentralizowane przeszło 8 milionów złotych. Z kwoty tej 3,6 miliona złotych przeznacza się na rozpoczęcie budowy kolektora sanitarnego, który przebiegnie wzdłuż ulicy Dzierżyńskiego i Robotniczej, a następnie Pocztową do Nowogrunwaldzkiej. Budowę poprowadzi Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych z Poznania. Zakończenie prac przewiduje się na rok 1960.
Podobną kwotę otrzyma gazownia Miejska na budowę jednego pieca do suchej destylacji, dokończenie budowy kotłowni, sieci wewnętrznej zakładu i sieci elektrycznej. Pozostałą kwotę 800 tys. złotych Zarząd Gospodarki Komunalnej przeznacza na rozbudowę zajezdni tramwajowej przy ul. Dzierżyńskiego. W dobudowanej części o kubaturze 4,6 tys. metrów sześciennych wybudowane zostaną dwa kanały rewizyjne na cztery stanowiska robocze. Przyśpieszy to znacznie remonty wozów, których wciąż jest za mało i będzie za mało, mimo że miasto jeszcze w tym roku otrzyma siedem nowych wozów motorowych.
Z tego pobieżnego przeglądu łatwo zorientować się, że Zarząd Gospodarki Komunalnej wybrał metodę koncentracji większych kwot na niewielką ilość celów, mających za to podstawowe znaczenia dla miasta.
Metoda słuszna – oby tylko nie zawiodło wykonanie.
Podobną kwotę otrzyma gazownia Miejska na budowę jednego pieca do suchej destylacji, dokończenie budowy kotłowni, sieci wewnętrznej zakładu i sieci elektrycznej. Pozostałą kwotę 800 tys. złotych Zarząd Gospodarki Komunalnej przeznacza na rozbudowę zajezdni tramwajowej przy ul. Dzierżyńskiego. W dobudowanej części o kubaturze 4,6 tys. metrów sześciennych wybudowane zostaną dwa kanały rewizyjne na cztery stanowiska robocze. Przyśpieszy to znacznie remonty wozów, których wciąż jest za mało i będzie za mało, mimo że miasto jeszcze w tym roku otrzyma siedem nowych wozów motorowych.
Z tego pobieżnego przeglądu łatwo zorientować się, że Zarząd Gospodarki Komunalnej wybrał metodę koncentracji większych kwot na niewielką ilość celów, mających za to podstawowe znaczenia dla miasta.
Metoda słuszna – oby tylko nie zawiodło wykonanie.
oprac. Olaf B.