Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 08-12-2016, imieniny Marii, Wirgiliusza
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek

Nowinki z MPK

Od października bież. roku w godzinach szczytu wprowadzone zostaną do ruchu wagony tramwajowe samoobsługowe, informował Głos Elbląga z 1 października 1963 r.

Realizując uchwałę Rady Ministrów i CRZZ w sprawie kontroli i analizy podstawowych wskaźników ekonomicznych MPK w Elblągu przystępuje do wprowadzenia szeregu innowacji zmierzających do obniżenia kosztów zmierzających do obniżenia kosztów własnych. M. in. od października bież. roku w godzinach szczytu wprowadzone zostaną do ruchu wagony tramwajowe samoobsługowe, dla posiadaczy abonentów tramwajowych. W wagonach zainstalowana będzie specjalna dziurkarka i pasażerowie sami będą kasować przejazdy na dany dzień.
     
     xxx
     
     Z dniem 1 stycznia 1964 roku MPK w Elblągu powraca do systemu wydawania legitymacji upoważniających do ulgowych przejazdów tramwajami w oparciu o listy zgłaszane przez zakłady pracy. Krok ten podyktowany został koniecznością wprowadzenia kontroli wydawania abonentów ulgowych z uwagi na to, że wielu mieszkańców Elbląga korzysta z ulg nieprawnie. Zdarzają się częste wypadki, że pasażerowie posiadają po kilka ulgowych abonentów. Natomiast zgodnie z obowiązującymi przepisami, ulgowy przejazd przysługuje jedynie przy dojeździe do pracy i powrocie do miejsca zamieszkania.
     
     xxx
     
     Prywatne taksówki posiadają aparaty radiowe, czyste i estetyczne wnętrza, a ich wygląd zewnętrzny również nie nasuwa specjalnych zastrzeżeń. Inaczej zupełnie przedstawia się sprawa z taksówkami miejskimi. Często odrapana karoseria, brak radia, wyeksploatowane, słowem mała elegancja wozów powoduje, że taksówki miejskie w porównaniu z prywatnymi, niestety – nie wytrzymają konkurencji.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama