Wtorek 18-09-2018, imieniny Stanisława, Ireny
 
Reklama w Elblągu
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Wybory 2018

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Katedra widziana od drugiej strony rzeki Elbląg Katedra widziana od drugiej strony rzeki Elbląg

Szansa zmniejszenia tłoku w tramwajach

W 1962 r. ukazało się zarządzenie Miejskiej Rady Narodowej w sprawie unormowania godzin rozpoczynania pracy w zakładach Elbląga znajdujących się w zasięgu komunikacji miejskiej, informował Głos Elbląga z 24 stycznia 1963 r.

Jak informuje dyrektor naczelny Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Elblągu Zygmunt Jaworski, dyrekcja przedsiębiorstwa przystąpiła do rozpatrywania wniosków zmierzających do zlikwidowania tłoku w godzinach szczytu.
     Rozmowy na temat czasu rozpoczynania i kończenia pracy w niektórych miejscowych przedsiębiorstwach, trwają już od 1961 r. Przez szereg lat nie można było przekonać zainteresowanych o słuszności sprawy. Powoływano się zwykle na tak zwane „obiektywne” trudności uniemożliwiające wprowadzenie jakichkolwiek zmian w harmonogramie. W 1962 r. Miejska Komisja Planowania Gospodarczego ustaliła listą zakładów, które powinny wprowadzić zmianę godzin pracy. Znalazły się tu m.in. Zamech, Zakłady Piwowarsko – Słodownicze, Zakłady im. Wielkiego Proletariatu, Elektrownia, Spółdzielnia „Plastyk”, Zakłady Przemysłu Odzieżowego „Truso”, Spółdzielnia im. M. Buczka oraz Technikum Mechaniczne.
     W 1962 r. ukazało się zarządzenie Miejskiej Rady Narodowej w sprawie unormowania godzin rozpoczynania pracy w zakładach Elbląga znajdujących się w zasięgu komunikacji miejskiej. I wreszcie w dniu 21 stycznia br., odbyła się konferencja dyrektorów zainteresowanych przedsiębiorstw, zwołana przez MPK.
     Jeśli więc postulaty MPK zostaną przyjęte – a na to się zanosi – to za dniem 1 lutego br. kilka największych przedsiębiorstw Elbląga zmieni godziny pracy. Warto podkreślić, że kilka spośród wspomnianych zakładów znajduje się na trasie jednego ciągu komunikacyjnego (Zamech, Elektrownia, browar, ZWP, „Odzieżówka”, Plastyk) i nic dziwnego, że rozpoczynanie pracy o jednej godzinie powoduje wzmożony tłok w tramwajach i autobusach.
     O wynikach i ostatecznych ustaleniach poinformujemy czytelników.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
  • hehehe fajny sposob myslenia... dopasowac godziny pracy w kilku wielkich zakladach do rozkladu jazdy tramwaji .. bo pewnie nie mozna bylo "dokleic" wagonika czy dwuch.. albo zwiekszyc czestotliwosc kursowania...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    Exciter(2003-01-27)
  • hehe... inne czasy - inne myslenie ;) pewnie chodzilo bardziej o zrobienie jakies wielkiej akcji spolecznej niz o faktyczne rozladowanie tloku
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    frytka(2003-01-27)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Pieczątki Firmowe
Pieczątki Trodat
Prezent na Dzień Chłopaka
Clinex Grill