Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Wtorek 24-04-2018, imieniny Grzegorza, Horacego
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Dobre miejsce na karasia. Dobre miejsce na karasia.

Tak ludziom odpowiadać nie wolno

Ogół ludności Elbląga rozumie, że problem przydziału mieszkań i remontów wciąż jeszcze jest trudny w naszym mieście, informował Głos Wybrzeża z 16 grudnia 1954 r.

Leżą przed nami takie oto próbki bezdusznego, biurokratycznego języka: Wydział Gospodarki Komunalnej MRN w Elblągu pisze do ob. Henryka Z. zamieszkałego przy ul. Ostrołęckiej: „Uznajemy za słuszne, że piec w mieszkaniu obywatela nie nadaje się do użytku. Wyremontujemy w I kwartale 1955 roku”.
     W podobny sposób miejski kwaterunek „pociesza” ob. Zofią R. zamieszkałą w Elblągu przy ul. Płk. Dąbka: „Mieszkanie przydzielimy w kolejności. Przyznajemy, że obecnie mieszkanie obywatelski jest wilgotne. Radzimy częściej palić i wietrzyć”.
     Czyż tak można odpowiadać na skargi i zażalenia mieszkańców?
     Ogół ludności Elbląga rozumie, że problem przydziału mieszkań i remontów wciąż jeszcze jest trudny w naszym mieście. Wiedzą też oni, że podejmowane są poważne wysiłki dla załagodzenie i rozwiązanie tego problemu, że stale z roku na rok wzrastają kredyty i dostawy materiałowe na cele budownictwa. Toteż z ludźmi składającymi podanie o przydział mieszkania lub wykonanie remontu trzeba rozmawiać inaczej – po ludzku, a nie bezdusznym językiem urzędowym.
     Na pewno większym zaufaniem cieszyłaby się odpowiedź wyznaczająca nawet odległy termin przydziału, ustalony zgodnie z zasadą hierarchii potrzeb i możliwości, aniżeli nic nie mówiące obietnice. Nawet odmowa umotywowana jest od niej lepsza.
     A sprawa remontów. Można ustalić dalszy termin wymiany zlewu kuchennego, ale nie wolno odkładać remontu pieca, jeżeli przyznaje się, że jest on zupełnie nieużyteczny. Plany remontów winny być ustalane przede wszystkim w zależności od potrzeb mieszkańców.
     O tych sprawach powinni pamiętać pracownicy WGK i MZBM przy układaniu planu pracy na następny rok. Wtedy będzie mniej skarg i zażaleń. Te zaś, które wpłyną będą załatwione inaczej.
     

oprac. Olaf B.
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
  • Opublikować (ujawnić,odtajnić w końcu!) personalia przestępców z lat 70-tych i 80-tych tzn: Sędziów i prokuratorów PRL-owskich !!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0 0
    (2004-12-16)
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Płyn do mycia i dezynfekcji
Clinex Grill
Długopis i Pióra z Grawerem
Clinex Glass