UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • wilku na emeryturę idź, zostaw przyrodę w spokoju. wszyscy sie uparli na przekop, cały popis - bezmyślnie, bo to nic Elblągowi nie da. Co będziecie kupować z tych towarów co to niby tu będą płynąć? to biedne miasto, wystarczy tego co w sklepach. Żadnego ekonomicznego argumentu nie ma, same przeciwne, głównie dla przyrody. ale co tam elblongom przyroda. .. bezmózgi zwyczajne
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    13
    groch(2019-01-09)
  • Jak nic nie da, da dużo i nie opowiadaj głupot, przekop nie zdziała cudów ale na pewno da impuls do rozwoju lokalnej gospodarki i turystyki. Przede wszystkim przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km. Nie będziemy zdani na łaskę Rosji, która juz wielokrotnie blokowała ruch statków po Zalewie i port w Elblągu, dodatkowo pobierają opłaty za odprawy i wizy, niepewność ruchu statków zniechęca potencjalnych inwestorów. Natomiast nad Rzeką Elbląg znajdują się liczne zakłady ciężkiego przemysłu metalowego-General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech, W porcie jest utwardzony plac, obrotnica dla statków o długości 120m, elewator zbożowy, Mariny dla jachtow, nabrzeża pasażerskie można z Elbląga przez jezioro Druzno i Kanał Elbląski dopłynąć do Ostródy i Iławy a także do Wisły przez Szkarpawę. Nad Rzeką Elbląg są też firmy zajmujące się przeladunkiem węgla i sprowadząjace torf do Pasłęka, także jest co wozić, a po przekopie znajdą się nowi inwestorzy w okolicy. Kiedyś Elbląg był portem morskim, gdzie produkowano niszczyciele, torpedowce, promy kolejowe i inne jednostki jak małe okręty podwodne ,,seehund'' wyprodukowano tutaj też ponad 5 tys. parowozow, a elbląska stocznia była siedzibą koncernu Schichau- Werke, który był także właścicielem Stoczni Gdańskiej i Piławskiej. Wtedy się opłacało produkować to i w przyszłości przemysł może się rozwijać na tych terenach oczywiście w innej skali i formie. Tor wodny na rzece jest, był i musi być pogłębiany ze względu na zagrożenie powodzią. Będzie też zbudowany most w Nowakowie, dodatkowo PKP Cargo zapowiedziało rozbudowę terminalu przeładunkowego w Braniewe, skąd też będzie można wozić i przywozić różnorodne towary. Będzie też zbudowany nowy statek hydrograficzny do znakowania toru wodnego i sztuczna wyspa jako oaza dla ptaków i atrakcja turystyczna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    3
    Gienek (2019-01-09)
  • A może groch chcesz, żeby dalej Elbląg był biedny i nic się tu nie działo. Przekop ożywi ruch turystów, zwiększy się zatrudnienie jak chocby w odprawach fitosanitarnych, na statku hydrograficznym. Przy przeładunkach w Porcie. Nie będzie już ryzyka blokady Zalewu przez Rosję jak ostatnio to miało miejsce przez 3 lata, własnie jak port zaczął się rozwijać, wozić coraz więcej pasażerów i przeładowywać kilkaset tysięcy ton rocznie. To wtedy wprowadzili blokadę, żeby firmy tu działające w porcie i operator upadli, bo Rosji nie jest na rękę rozwinięty Elbląg.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    2
    Gienek (2019-01-09)
  • Dodatkowo Groch pomysl jak zwiększy się ruch na wodzie, bo będą mogły tu przypływać jednostki z innych krajów, a nie tylko z Polski i Rosji, jak było dotychczas, to może odżyje Stare Miasto, restauratorzy i sklepy z pamiątkami zarobią więcej, może w końcu ruszy reaktywacja nadzalewowej linii kolejowej. Jak firmy więcej zarobią, to i więcej ludzi zatrudnią, którzy też będą mieli pensje i będą wydawać pieniądze, miasto się wzbogaci. A nie tak jak teraz tam jest: pełno szyldów: ,, sprzedam, wynajmę''.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    Gienek (2019-01-09)
  • @Gienek - Lepiej nie mogłeś tego opisać, brawo !
  • @Gienek - akurat będą przypływać - cały zalew by trzeba poglębić do 5 metrów, żeby jakieś większe jednostki tu wpływały. Dla tych małych jest droga wodna z Gdańska Szkarpawą - i jakoś nie widać tłoku. Łodzie morskie się nie nadają na pływanie po Zalewie, nawet te, co po jeziorach pływają się nie nadają. Popytaj żeglarzy, dowiesz się. Ptaki też będą miały utrudnione życie - posłuchaj co mówią ornitolodzy, oni się znają, a nie politycy, którzy powiedzą wszystko, żeby tylko wyszło na ich - a ciemny lud kupuje i powtarza te głupoty. Politycy sięgają tylko kilka lat do przodu, nie obchodzi ich co się stanie z przyrodą i Mierzeją za 20 czy 50 lat - ich już wtedy nie będzie. ..
  • @groch - Jestem żeglarzem. Jachty śródlądowe, przy obecnej skuteczności przewidywania pogody, mogą pływać po Zalewie. Niestety w trakcie silnych wiatrów muszą szukać schronienia. Jest tylko jeden port chroniący od wiatrów niezależnie od ich kierunku, Suchacz, Pozostałe są niebezpieczne. Zwłaszcza w Krynicy postój jest niebezpieczny. Nikt z tym nic nie robi. Ale już wyjście tych jachtów na Zatokę, jest mało prawdopodobne.
Reklama