Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 23-10-2017, imieniny Teodora, Seweryna
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Usuwanie skutków powodzi Usuwanie skutków powodzi

Obrona ze wzmacniaczem za plecami

Owszem… Dźwięki rockowej muzyki kojarzą się z życiem studenckim, ale najczęściej w kontekście imprez w akademiku i Juwenaliów. O obronach prac dyplomowych w rytmie rocka raczej nie słychać. Do teraz.

Jeśli ktoś większość czasu spędza z gitarą w ręku, dlaczego miałby się pozbawiać tej przyjemności na obronie pracy dyplomowej? Jak widać, nie musi. Żeby było ciekawiej - obrona nie odbywa się w akademii muzycznej, a dźwięki nie są akustyczne.
     Ważny jest intrygujący pomysł. No i rockowa dusza.
     Jedno i drugie posiada Adam Karendys (Dyfer), trójmiejski muzyk (ex Pneuma, Salamantra), który swojej pracy pt. „Moduł sterujący MIDI do lampowego wzmacniacza gitarowego VINTAGE 50 Custom firmy MG Amplification z zastosowaniem mikrokontrolera” bronił przy użyciu wzmacniacza.
     
     Joanna Żondłowska: O co chodzi w twoim pomyśle?
     Adam Karendys: Generalnie chodziło o ułatwienie obsługi całego systemu muzycznego złożonego ze wzmacniacza i różnego rodzaju efektów podczas występów na żywo. Jednoczesna obsługa wzmacniacza podczas grania, załączanie jednych efektów, wyłączanie innych, są uciążliwe a momentami nawet niewykonalne. Dlatego zaprojektowałem i wykonałem dodatkowy moduł umożliwiający sterowanie wzmacniaczem przy użyciu systemu MIDI. Mówiąc w skrócie - sterowanie całą tą elektrownią zrzuciłem na podłączonego laptopa. Komputer w odpowiednim momencie przełącza brzmienia wzmacniacza czy uruchamia odpowiednie efekty. Mi pozostaje tylko granie. No i zagrałem utwór swojej kapeli.
     
     Jak promotor zareagował na pomysł napisania i potem zaprezentowania takiej pracy? Nie było problemów?
     Na szczęście nie było problemów. Na liście tematów do wyboru nie znalazłem niczego, co by mi jakoś szczególnie pasowało i nauczony doświadczeniami z technikum zaproponowałem własny. Promotor zaakceptował temat i cała machina ruszyła...
     
     No właśnie, w technikum również byłeś oryginalny…
     W technikum tematem mojej pracy był „lampowy wzmacniacz gitarowy ze sterowaniem cyfrowym”. Wparowałem do sali egzaminacyjnej, tocząc przed sobą 300-watowy głośnik. Stanąłem przed komisją z gitarą zawieszoną w kostkach i zacząłem opowiadać, że z konstrukcji wzmacniacza wynika, iż aby uzyskać pożądane brzmienie, należy rozkręcić wzmacniacz na 90 proc. mocy maksymalnej, po czym z uśmiechem na ustach zaprezentowałem to brzmienie. Komisja była w lekkim szoku, ale chyba jej się podobało, bo obroniłem się na ocenę celującą.
     
     Rockowa obrona odbywała 16 stycznia br. się Instytucie Informatyki Stosowanej PWSZ w Elblągu, a oryginalny temat pracy spotkał się w pozytywnym odbiorem komisji.
     Rock&roll nie umarł, wręcz przeciwnie - ma się dobrze!

JZ
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama