Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Poniedziałek 20-11-2017, imieniny Anatola, Sędzimira
 
Rek

UWAGA!

Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Park Dolinka Park Dolinka

Teraz ja - Powtarzanie starych błędów

 
Elbląg, Teraz ja - Powtarzanie starych błędów fot. nadesłana
Rek

Długo wyczekiwany ciąg pieszo-rowerowy do Krasnego Lasu jest wreszcie gotowy. Inwestycja jak najbardziej potrzebna, dobrze wykonana, ale jak zawsze są elementy, które można by zrobić lepiej.

Ostatnie spore opady atmosferyczne wyraźnie ujawniły duży błąd projektowy - brak odwodnienia. Nowa inwestycja oddzieliła sąsiednie tereny od istniejącego rowu melioracyjnego i woda nie ma dokąd spływać. Wydawać mogłoby się, że po ogromnej wpadce ze zmodernizowanym szlakiem w Bażantarni drugi raz sytuacja tego typu nie powtórzy się. A tu proszę - déjà vu. Wprawdzie rwącej rzeki raczej tu nie będzie, ale woda może wezbrać i stworzyć ogromną kałużę. Po za tym taki nieplanowany zbiornik wodny nie jest obojętny dla nawierzchni drogi.
     Drugą kontrowersyjną kwestią jest oznakowanie poziome. Na całej długości wymalowano linię poziomą (w zamyśle oddzielającą część pieszą od rowerowej) i dodatkowo co ok. 50 metrów dwa znaki P-23 “Rower”. Oznakowanie jest oczywiście poprawne tylko, czy w tym miejscu rzeczywiście potrzebne? Elbląg nie dba o istniejącą infrastrukturę rowerową, więc można mieć obawy, czy to oznakowanie będzie regularnie konserwowane. Podstawą wątpliwości jest właśnie akcja odmalowywania w całym mieście znaków P-23 “Rower”. Pierwsza od dekady i w dodatku bezrefleksyjna - symbole są odtwarzane w tym samym miejscu i położeniu jak wcześniej, a nie zawsze był to sposób prawidłowy. W dodatku całość jest robiona na zimę (sic!), w przeciwieństwie oznakowania na jezdniach, które było konserwowane wiosną.
     Przy tej nowej inwestycji mamy chyba tyle “rowerków” co w całym mieście, co pokazuje, jak duże są dysproporcje infrastrukturalne. Powtarzam, że oznakowanie jest poprawne, tylko zbędne na peryferiach. Nawet jeżeli były obawy co do bezpieczeństwa uczestników ruchu, to przy tej inwestycji i tak zawsze odpowiedzialność za wypadek będzie ponosić rowerzysta. Tak stanowią przepisy dotyczące ciągu pieszo-rowerowego, którym ta inwestycja jest. Zamiast znaku C13/16 “Droga dla pieszych i rowerów” w wersji dzielonej w pionie (wskazanie po jednej stronie ruchu rowerowego a po drugiej pieszego) powinna pojawić się wersja pozioma (niewskazująca konkretnego zachowania). Chyba, że ta cała inwestycja jest zwiastunem nowego etapu dla dróg rowerowych w Elblągu. Coroczne odmalowywanie oznakowania poziomego, zimowe odśnieżanie, łatanie dziur oraz weekendowe kompleksowe naprawy najgorszych odcinków. Marzenia...

BartosikMaciej
Liczba publikacji: 7
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
1.0 2 26

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
  • Nawet jak było połączenie z rowem melioracyjnym tam zawsze stała woda po większych czy mniejszych opadach. Co do oznakowanie to nie wypowiadam się.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    20 2
    (2017-10-03)
  • mieszkam w okolicy i wiem że w tym miejscu zawsze po dużych deszczach tworzyła się tam wielka kałuża !!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    18 1
    ed(2017-10-03)
  • Powinni się brać za rolników. Nie czyszczą kół w ciągnikach i potem cała ziemia na chodniku i ulicy. Nie da się chodzić i jeździć.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    24 3
    PyskSkill(2017-10-03)
  • Teraz rolnik będzie miał niech tylko błoto wyniesie na ścieżkę to zaraz psiarnia będzie bo tam same mieszczuchy się pobudowali i benda wydzwaniac
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    8 10
    Rolnik(2017-10-03)
  • teraz czas na budowe takiego samego ciagu o tej samej nawierzchni i szerokosci od bielan(gdzie ddr jest z płyt) az po skrzyzowanie z ogolna i dalej krolewiecka. bez dokonczenia drogi rowerowej odcinek od ogolnej do bielan jest ochydnym bublem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    14 0
    korba666(2017-10-03)
  • A w mieście nadal ścieżki rowerowe bez połączeń, dlaczego.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    16 0
    Rowerzyści (2017-10-03)
  • Ależ żeś się Bartosik napisał dodaj jeszcze że mamy w Polsce ruch prawostronny.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 1
    Piotron(2017-10-03)
  • A lampy już poprawione czy nadal oświetlają rów?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2 1
    actros(2017-10-03)
  • Co to znaczy "zbędne na peryferiach"_proponuję wpaść tu raz dziennie i zobaczyć, jaki tu jest ruch. Szczególnie teraz, gdy jest ta świetna ścieżka. To już nie są peryferia-tu zaczyna się przenosić miasto. kałuża tu zawsze była-teraz jest mniejsza, od kiedy jest ścieżka. A może mniej malkontenctwa, a więcej radości, że mamy fajne miejsce do spacerów i rowerów? Ja jestem baaaardzo zadowolona. Ps i jeszcze oświetlenie-super!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    18 2
    stulo(2017-10-03)
  • Powinno być dla ciągu pieszego polbruk, a asfalt dla pedalarzy. No i ograniczenie prędkości dla tych drugich - i to w całym mieście do 20 km/h. Nie raz już jakiś pedalarz wjechał w pieszych, a na Bielanach to skutki będą o wiele gorsze bo większe prędkości
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    7 19
    biegacz1234(2017-10-03)
  • @stulo - Tylko pozazdrościć trasy. Kiedy taka powstanie w kierunku Rubna ? A jeszcze lepiej połączyć wtedy taką trasę poprzez starą drogę na Pruchnik.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz Pokaż ten wątek
    11 0
    (2017-10-03)
  • woda stoi bo tereny gliniaste, glina nie przepuszcza wody niestety i żadne rowy tego nie zmienią, to nie Żuławy. .. tylko moreny
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8 0
    Art:)(2017-10-03)
Reklama