Ważne: nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące cookies.
Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza zgodę na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Proszę zapoznać się z informacją na temat cookies stosowanych na naszej stronie.
Czwartek 14-12-2017, imieniny Jana, Alfreda
 
Rek

UWAGA!

Zamknij Zamknij
Rek
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Na osiedlu

Gospodarka

Społeczeństwo

Kultura

Sport

Na uczelniach

Zbrodnia i kara

Prasówka

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Dawny Elbląg

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Teraz ja - Uważajcie na paczki (świąteczne)

Elbląg, Teraz ja - Uważajcie na paczki (świąteczne)

Szał świątecznych zakupów przybiera na sile. Sklepy zachęcają nas promocjami, rabatami, bogatymi ofertami, ale mimo to często kupujemy jakieś produkty w sklepach internetowych. Ale co zrobić, aby oczekiwany prezent dotarł do nas szybko i bezpiecznie? Wystarczy zastanowić się nad firmą zajmującą się przesyłką.

Wyobraźmy sobie sytuację: długo szukamy odpowiedniego prezentu dla kogoś bliskiego, znajdujemy to, czego szukamy, w Internecie, płacimy za to i czekamy aż paczka dojdzie drogą pocztową przed świętami. Mijają święta, a jej nie ma. Okazuje się, że paczka została zagubiona. I co z tym fantem zrobić?
     W okresie przedświątecznym wysyłamy znacznie więcej paczek. Firm kurierskich oraz tych zajmujących się usługami pocztowymi jest wiele, ale i tak przeważnie korzystamy z jednej - z Poczty Polskiej, która, niestety, często nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Korzystając z Poczty Polskiej, możemy wysłać paczkę tzw. Priorytetem (paczka wysłana jednego dnia do godz. 16 powinna dojść do adresata na drugi dzień). Zdarza się, że paczka „idzie” nawet dwa tygodnie, a znane są mi przypadki, kiedy wcale nie dochodzi.
     Co zrobić, by tego uniknąć? Po pierwsze, zastanowić się, czy możemy sobie pozwolić na dłuższy czas dostarczania paczki (w okresie świątecznym ten czas się wydłuża). Jeżeli korzystamy z usług Poczty Polskiej, możemy ubezpieczyć paczkę. Oczywiście, możemy skorzystać z usług innej firmy. Warto sprawdzić, czy firma prowadzi rejestr paczek, aby po ewentualnym zaginięciu paczki można było się dowiedzieć, kiedy została zagubiona (to pomoże w szukaniu paczki).
     A co, gdy paczka nam zaginie? Należy złożyć reklamację. Jeżeli miną dwa tygodnie od nadania paczki, możemy składać reklamację. Firma ma wtedy miesiąc na rozpatrzenie naszej reklamacji. Jeżeli paczkę ubezpieczymy, to bez problemu dostaniemy kwotę, na jaką paczka została ubezpieczona. Jeżeli tego jednak nie zrobimy, kwota reklamacji będzie wynosiła 10-krotną wartość nadania paczki.
     Aby więc ustrzec się przed niemiłą niespodzianką, wystarczy dobrze wybrać firmę, która wykona nam usługę .

Adrian S.
Liczba publikacji: 31
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
5.2 6 6

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama