Sobota 23-06-2018, imieniny Wandy, Zenona. Dzień Ojca
 
Rek

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Rek
Telefon portElu Halo, tu portEl
512 918 555

Wiadomości

Sport

Gospodarka

Na osiedlu

Społeczeństwo

Na uczelniach

Kultura

Zbrodnia i kara

Dawny Elbląg

Jej portEl

Kina i teatr

Konkursy

Prasówka

Poradnik

Hit czy kit?

Po godzinach

Fotoreportel

Bociany na kamerce online Bociany na kamerce online

Teraz ja - Uważajcie na paczki (świąteczne)

Elbląg, Teraz ja - Uważajcie na paczki (świąteczne)

Szał świątecznych zakupów przybiera na sile. Sklepy zachęcają nas promocjami, rabatami, bogatymi ofertami, ale mimo to często kupujemy jakieś produkty w sklepach internetowych. Ale co zrobić, aby oczekiwany prezent dotarł do nas szybko i bezpiecznie? Wystarczy zastanowić się nad firmą zajmującą się przesyłką.

Wyobraźmy sobie sytuację: długo szukamy odpowiedniego prezentu dla kogoś bliskiego, znajdujemy to, czego szukamy, w Internecie, płacimy za to i czekamy aż paczka dojdzie drogą pocztową przed świętami. Mijają święta, a jej nie ma. Okazuje się, że paczka została zagubiona. I co z tym fantem zrobić?
     W okresie przedświątecznym wysyłamy znacznie więcej paczek. Firm kurierskich oraz tych zajmujących się usługami pocztowymi jest wiele, ale i tak przeważnie korzystamy z jednej - z Poczty Polskiej, która, niestety, często nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań. Korzystając z Poczty Polskiej, możemy wysłać paczkę tzw. Priorytetem (paczka wysłana jednego dnia do godz. 16 powinna dojść do adresata na drugi dzień). Zdarza się, że paczka „idzie” nawet dwa tygodnie, a znane są mi przypadki, kiedy wcale nie dochodzi.
     Co zrobić, by tego uniknąć? Po pierwsze, zastanowić się, czy możemy sobie pozwolić na dłuższy czas dostarczania paczki (w okresie świątecznym ten czas się wydłuża). Jeżeli korzystamy z usług Poczty Polskiej, możemy ubezpieczyć paczkę. Oczywiście, możemy skorzystać z usług innej firmy. Warto sprawdzić, czy firma prowadzi rejestr paczek, aby po ewentualnym zaginięciu paczki można było się dowiedzieć, kiedy została zagubiona (to pomoże w szukaniu paczki).
     A co, gdy paczka nam zaginie? Należy złożyć reklamację. Jeżeli miną dwa tygodnie od nadania paczki, możemy składać reklamację. Firma ma wtedy miesiąc na rozpatrzenie naszej reklamacji. Jeżeli paczkę ubezpieczymy, to bez problemu dostaniemy kwotę, na jaką paczka została ubezpieczona. Jeżeli tego jednak nie zrobimy, kwota reklamacji będzie wynosiła 10-krotną wartość nadania paczki.
     Aby więc ustrzec się przed niemiłą niespodzianką, wystarczy dobrze wybrać firmę, która wykona nam usługę .

Autor Teraz Ja
Liczba publikacji: 31
W tym miesiącu: 0
Ocena Głosów Komentarzy
5.2 6 6

..., a moim zdaniem
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
..., a moim zdaniem
..., a moim zdaniem
Pokazuj od
najnowszych
Reklama

To kupisz w pasażu portElu

Okulary korekcyjne GIANFRANCO FERRE
Okulary przeciwsłoneczne Roberto Cavalli
Okulary korekcyjne JUST CAVALLI
Płyn Hayne