UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Przekop. Pomnik głupiej arogancji za 3,5 mld kosztorysowo, co oznacza możliwość podwojenia kosztów już na etapie inwestycji ściśle związanej z budową przekopu i śluz. Dziura w mierzei, która doprowadzi do dewastacji środowiska naturalnego ( dewastacja siedlisk lęgowych ptactwa, nieuchronna zmiana zasolenia wód Zalewu Wiślanego ) i zwiększenia ryzyka powodziowego w obrębie Zalewu Wiślanego. Zyski elbląskiego portu to populistyczna mrzonka. Ewentualny port w przeładunkach morskich będzie musiał konkurować z portami Gdańska i Gdyni.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyśl(2013-06-20)
  • Przejście przez śluzę nie będzie się odbywało za darmo, obciąży przewoźnika i zmniejszy ochotę do korzystania z portu Elbląg, chyba, że ten zaoferuje atrakcyjne stawki przeładunkowe, czyli będzie działał na granicy opłacalności. Przy tej skali inwestycji, aby mogła ona aspirować do miana sensownej ekonomicznie należy zbudować od zera infrastrukturę logistyczną ( połączenia drogowe i kolejowe. place do składowania i infrastrukturę przeładunkową ). Niestety kosztorys przekopu nie obejmuje ich wybudowania. Sytuowanie portu jest możliwe na wysokości miejscowości Jagodnik, co powoduje konieczność skierowania ruchu przez ??? most Unii i dalej ulicą Mazurską oraz całkowitą przebudowę infrastruktury kolejowej ( jednotorowy most przez rzekę Elbląg na wysokości Zdroju trąci malizną. .. ) Hasło przekop jest nośne propagandowo i nic więcej. Pomysłodawcy mają w nosie koszty utrzymywania torów wodnych po obydwu stronach dziury w mierzei. Wiele wskazuje na to, że będzie to najdroższy wygłup w historii Polski. Zatem może poprawi to warunki uprawiania turystyki wodnej. Z całą pewnością tak. Tylko ilu obywateli posiada łódź motorową, albo jacht zdolny do żeglugi po akwenach Zalewu i morskim, ilu z posiadaczy ww. będzie skłonnych za tę przyjemność zapłacić przy przekraczaniu śluzy?! Dojazd do Krynicy Morskiej zostanie niechybnie obciążony dodatkową opłatą za przekroczenie mostu na śluzie, niechybnie da to dodatkowy impuls wszystkim chcącym to uczynić.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyśl(2013-06-20)
  • Jeżeli PISu koniecznie chce utopić w regionie bajońskie kwoty pieniędzy to może niech obieca nam fundusze na ochronę przeciw powodziową Żuław, niech obieca kwoty porównywalne z kosztami budowy przekopu na meliorację Żuław. Ciągle jeszcze w przepompowniach pracują pompy z tabliczkami znamionowymi w języku niemieckim. .. z datami budowy 1920 - 40.gdyby Polska postanowiła zainwestować w region Elbląga kwoty przekopowe, to w ciągu 10 lat bylibyśmy najszybciej rozwijającym się regionem kraju. Ostatnia kwestia, czy szanowni pomysłodawcy przekopu symulowali przez ile lat port elbląski będzie musiał pracować na inwestycję przekopu? 10,20,a może 100?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyś(2013-06-20)
  • W Elblagu zawsze rzadzilo SLD i inne komuchy, dlatego taka tu bieda. Wybierzmy raz kogos z prawej strony
Reklama