UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • @Remin5 - "Szukanie pieniędzy"to inaczej wsadzanie łapy do kieszeni podatnika więc lepiej żeby nie "szukali"
  • Wyliczenie podałem na przykładzie trasy Tolkmicko - Elbląg a to jest około 20km a nie 40.. .Nie liczyłem dla trasy Braniewo-Elbląg (to rzeczywiście 40km tak jak napisałeś)gdyż TRASA KOLEJOWA Z ELBLĄGA DO BRANIEWA JUŻ ISTNIEJE - TO TRASA KOLEJOWA NR 204 (biegnie przez Młynary, Chruściel itd. .. )Jeśli mieszkańcy Braniewa chcą takiego połączenia kolejowego to można je uruchomić na tej wlaśnie trasie bez konieczności remontu (a raczej budowy od nowa)zrujnowanego torowiska trasy nadzalewowej. Koszty podróży samochodem z Tolkmicka liczyłem dla spalania 5-6l/100km bo produkowane obecnie średniej klasy samochody osobowe o pojemności silnika mniejszej niż 2000 cm3 właśnie tyle palą (właściciele wypasionych SUVów palących po 15l i mocy ponad 300KM na pociąg i tak się nie przesiądą bo tacy raczej nie patrzą na kasę i oszczędzanie na przejazdach). Spalania w jeździe po mieście nie liczyłem gdyż na tej samej zasadzie dla podróżującego kolejką musisz doliczyć koszt biletu na autobus (tak żeby dojechać z dworca kolejowego do miejsca pracy)
  • @GłębokaMyśl - Bardzo cieszy głos rozsądku w tej dyskusji. Niestety ręce opadają jak się czyta wypociny niektórych zwolenników pompowania pieniędzy w tą zrujnowaną i nieczynną linię kolejową. Najchętniej zbudowaliby sobie tą kolejkę ze specjalnie w tym celu dodrukowanych pieniędzy. ..
  • @RobertKoliński - Dobrze, słownictwo masz ciekawe, a epitety raczej do ciebie pasują, ale do nieważne, uzasadnij jakie argumenty przemawiają za reaktywacją "kolei nadzalewowej", szkodliwe nie "szkodnicze"to są pomysły tego typu
  • @RobertKoliński - i jam nie smutnym, raczej ty, z tymi kompleksami, i z tym przytłaczającym bagażem
  • Mozna zrobic i zakret bezposrednio od zachodu i ruch bedzie nad zalewem cywilizowany, a nie na piechte. Chocby z niezbyt uwielbianej Uni Europejskiej. ale mała nie jest. Wiec trasa raczej powinna zostac ze wzgledu na miejsca pracy, a wszyscy nie muszą tu jezdzic, bo byloby tloczniej niz w busie do Bruxeli. Drogi obok chyba nie zlikwiduja, chociaz doplacac by oblozone dziury zatykac nalezy. I pan tam placil, pani placi, spoleczenstwo zaplaci Hashtagi: #kolejnadzalewowa,#nadzalewowka
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    tezewe(2019-12-15)
  • Ludzie weźcie na wstrzymanie. Pyszczycie, że trzeba kolej reaktywować, a ile razy w ciągu ostatnich lat jej funkcjonowania kupiliście bilet. ZERO. Więc to WY jesteście winni, że nie funkcjonuje. I dość mrzonek, że będzie. Premier co prawda obiecał, że uruchomi koleje, ale to było w ramach majaczeń przedwyborczych. PIS-owcy elbląscy mogli go zmusić do tego, a nic nie zrobili. Kolej jest rządowa, a nie samorzadowa. W ostatnich latach nikt nie płacił za bilet. Jeździło dwóch- trzech kolejarzy, bo mieli przejazdy za darmo. Czas skończyć z tą ruiną. Szpecąca miasto i będącej świadectwem degrengolady. Wynikającej nie z poczynań władz, tylko mieszkańców.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    0
    entuzjasta(2019-12-15)
  • Basen i kolej nadzalewowa to dwa tematy świadczące o tym jak niektórzy Elblążanie marzą o powrocie do przeszłości. Było minęło i nie wróci więcej. Reaktywacja kolei to zwykła bzdura. Taka sama jak odbudowa basenu na wzór tego, który starsi mieszkańcy pamiętają. Jedynie w przypadku budowy elektrowni na biopaliwa miałoby to sens – transport paliwa po torach. Ale takiej budowy nie będzie. Będzie gaz- co już postanowiono. Dla rozwoju turystyki w tym obszarze potrzebna jest czysta woda w Zalewie. Jest brudno i śmierdząco a jak pobudują kanał i te barki zaczną pływać to będzie jeszcze brudniej i śmierdząco. Nie ma programu i nikt nawet nie myśli o budowie w porozumieniu z Rosją systemu oczyszczalni ścieków dla ekologicznego ratowania Zalewu. Bez tego gadanie o turystyce, kolei nadzalewowej to zwykłe p…. nie o Szopenie i polityczne gierki. Będzie czysto, dobre drogi a brzegi z obu stron Zalewu uporządkowane z możliwością użytkowania przez kapitalistów to kapitaliści otworzą biznesy i zadbają o rozwój turystyki i nowoczesne atrakcje -z pożytkiem dla mieszkańców gmin i własnego konta bankowego. Czerwony
  • @Jurny Stefan - Torowisko jest własnością spółki kolejowej. Rozkłady jazdy to także kompetencje PKP. Nikt nie będzie utrzymywał linii, na której ruch pasażerski jest tak gigantyczny, że sprzedaż biletów nie pokrywa kosztów zatrudnienia kasjerki je sprzedającej. To są nawyki dawnego ustroju, który z kosztami się nie liczył ale dzięki temu nigdy nie borykał się ze zjawiskiem bezrobocia.
  • Przystanek to nie dworzec. Wystarczy peron, ławki, wiata i automat sprzedający bilety.
  • Zarządzanie kolejami jest trudne, bo nie jest przejazd za darmo jak ulicą i nie każdy ma dostawczaka. Sporo wydano na utrzymanie pełzającego i pękającego asfaltu. Na tym szlaku można zbudować drugą nową nitkę o rozstawie szerszym jak w Litwie, Łotwie i Estonii. Albo przerobić linie na podwójny rozstaw, normalny i wąskotorowy tańszy, a nawet dorobić rozwidlenie do mierzei. Do tego rentowny skład i peryferia poza Elblągiem mogą mieć szybszy dowóz niż w korkach. Hashtagi: #nadzalewowka
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    zygzak204(2019-12-16)
  • Poniewaz urzadzenia kolejowe, wymagaja jakiegos budynku do obslugi, jak nastawnia i nowoczesny moze powstac niewielki budynek komercyjny, ktory zarobi. Razem dla podroznych autobusem: publiczne pomieszczenia dla turystów, automat z dotykowym ekranem wyswietlajacy mape i informacje, miejsca siedzace -niepelnosprawni, gastronomia. Utworzy potencjal zainwestowania na linii w miejscowościach przystankowych pod wynajem firm handlowo-usługowych.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    1
    aeroyacht(2019-12-16)
Reklama