UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • RobertKoliński Nie wszystkie towary trzeba dostarczyć do odbiorcy jak najszybciej, bo nie wszystkie są dobrami FMCG albo szybko psujące się, to raz. W transporcie oprócz czasu liczy się również koszt dostarczenia towaru do odbiorcy a akurat transport drogą morską i śródlądową jest najtańszy, tańszy nawet od kolei, to dwa. Trzy to fakt, że droga wodna jest najbardziej ekologiczną i najmniej paliwożerną formą transportu; do tego UE akurat rozwój tej formy transportu promuje i będzie promować w najbliższych dekadach, przeznaczając nań naprawdę potężne środki finansowe. Z tych planów i pieniędzy należy skorzystać a nie wynajdywać na nowo koło - transport drogowy, jako najdroższy i najbardziej szkodliwy dla środowiska i państwa, należy ograniczać i w tym kierunku zmierza polityka całej Unii. Nie rozumiem po co mielibyśmy kopać się z koniem, skoro wszelkie możliwości do rozwoju transportu śródlądowego w Elblągu już posiadamy?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    12
    1
    RobertKoliński(2019-02-20)
  • Dokładnie Robert Koliński. Transport wodny jest najtańszy, a TIR-y niszczą szybko drogi- przejazd 1 obładowanego TIRa to jak przejazd 150 tys samochodów osobowych w tym samym miejscu. Nikt nie mówi o kosztach remontu dróg tym spowodowanych. Nikt nie mówi o kosztach społecznych wypadków z udziałem TIRów, gdzie jest potem wiele ofiar śmiertelnych i kalek. Nie mówiąc już o tym, że u nas brakuje już ponad 100 tys. kierowców i będzie brakowało coraz więcej. To kto będzie woził towary tymi ciężarówkami? Transport wodny eliminuje wszystkie te zagrożenia i jest transportem najtańszym. Nawet 1 nieduża barka o ładowności 700 ton i 3 osobową zalogą jest tańsza niż 30 TIR-ów z 30 kierowcami. Nie mówiąc już o statkach o ładowności 3000-4000 ton, które tu będą mogły przypływać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    Gienek(2019-02-20)
Reklama