UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później
Zamknij Zamknij
Poprzednie
Następne
Fot. Archiwum autora  
Hala nr 3 – widok z ulicy Stoczniowej. Hala nr 3a – tu była pierwsza stacja prób turbiny TP2 (rok 1953), a następnie pierwszych turbin TC 25 (rok 1955). Odbywał się tu także montaż i próby okrętowych parowych maszyn tłokowych MC10 – dla statków z serii "Sołdek" a następnie LM 8. Maszyny te były wykonane przez ZUT "Zgoda" Gliwice. Dla zasilania ich parą ustawiano trzy lokomotywy. Dla prób turbin zbudowano w części zachodniej kotłownię z kotłami La Monta. Hale 3b i 3 c były jeszcze w trakcie zabezpieczania i odbudowy.
Reklama