Przecież jest zupełnie jasne że port nie zbuduje sie sam i niedługo ruszy jego rozbudowa. Na razie priorytetem jest przekop, a dowodem na dalsze plany jest przetarg na pogłebiarke. W liczącej prawie 4 razy mniej mieszkańcow Szwecji jest prawie 50 portow w tym duży w Malmo a reszte mniejsze porownywalne do Elbląga. W malutkim Ystad przeladowują ponad 3 mln. ton, a w 100 tyś Gavle 6.5 mln. .Do tego w przeciwieństwie np. do Ustki czy Łeby Elbląg ma infrastrukture drogową i kolejową, . Dodam że dla małych statkow, dla ktorych duże porty są za drogie musi wzorem wiekszości krajow Europy powstać port mniejszy i takim bedzie 4 co do wielkości w Polsce port w Elblągu. Chyba że pis straci władze i piniendzy nie ma i nie bedzie.
@Krzysztof M - Radosny Krzysiu M. Elbląg nigdy nie będzie tanim portem, bo wejście do niego dla jednostek średniej wielkości będzie możliwe jedynie z pomocą holowników i to już od ujścia rzeki Elbląg. Porozmawiaj z kapitanami barek, które tu wchodzą jaki to wspaniały nawigacyjnie port. .. a potem objawiaj swoje przemyślenia, ich czytanie to zawsze wspaniała zabawa. W tym poście piękny jest fragment o posiadanej przez PME infrastrukturze drogowej i kolejowej. rogowa to arteria, którą jest Radomska a kolejowa to most kolejowy opodal placu składowego PME.