UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Cytuję "Dziś port można zbudować w dowolnym punkcie wybrzeża. Warunkiem tego powinna być ekonomiczna efektywność przedsięwzięcia. Przestrzegano tego w ciągu 750 lat istnienia Elbląga w różnym stopniu. W tym miejscu ograniczymy się do analizy sytuacji na dziś i w perspektywie najbliższych 20 lat. Podstawowym warunkiem celowości budowy portu handlowego jest istnienie ładunków, które ma on obsługiwać. W przypadku Elbląga można z całą pewnością powiedzieć, że brak masy ładunkowej, którą mogłaby uzasadniać tworzenie tutaj portu morskiego. Może prelegent Luks rozwinie myśl kiedy się mylił?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    1
    Do:Luksa(2022-05-17)
  • @Do:Luksa - Nie myliłem się ani wtedy, ani póżniej robiąc co mogłem na rzecz reaktywacji portu. Cytowana wypowiedż ochodzi z końca lat osiedziesiątych. Ciekawe co by wtedy mówił autor pytania ggdyby wojewoda płk. Urlinski zaczął reaktywować port. Co do nabrzeży tostare na 5 m. Przygotowali Niemcy. Utrzymywali taką głębokość na całym torze do Ktrólewca, a nowe były od początku budowane na taką głębokość. Obecna potzeba pogłębienia to jakieś 1,5- 2 m. W strategii rozwoju portu, którą aktualizowałem w roku 2018 jest to przewidziane. Wiadomo też nie od dzisiaj, że łatwiiej i przyjemnie jest opluwać tych, którzy coś robią niż robić samemu.
Reklama