Poczytajcie i poogladajcie jak w Szwecji Falsterbokanalen robili. Teraz tylko kasę trzepia i rozwija się cały region. U nas tez tak może być przekop i kanał to rozwój dwóch województw. Likwidacja bezrobocia i praca w różnorodnych gałęziach.
Kanał Fasterbo jest tu świetnym przykładem. Obecnie praktycznie nie funkcjonuje dla zawodowej żeglugi. To pozostałość po czasach, kiedy transportowano towary kilkuset tonowymi statkami. A to już historia. Obecnie pływają tylko indywidualni turyści. Lepszym przykładem byłby Alborg. Położony w podobnej odległości jak Elbląg od morza. Ale tam jest wiele zakładów. Stocznie, gorzelnia itp. A Elbląg nie ma nawet jednego istotnego zakładu spożywczego na krawędzi Żuław. .. No i nie udaje się przekopać drogi z Elbląga do Krynicy ani jakiegokolwiek polskiego portu. .. .Nikt takiej drogi nie potrzebuje. .. A o rzeczywistych problemach się nie wspomina. .. Np zabagnianiu zalewu.