UWAGA!

Tylko jedna oferta na budowę pogłębiarki na Zalewie Wiślanym

 Elbląg, Tylko jedna oferta na budowę pogłębiarki na Zalewie Wiślanym
Fot. Mat. pras. NDI/Besix

Urząd Morski w Gdyni szuka dostawcy statku - pogłębiarki ssąco-refulującej, która ma pracować na Zalewie Wiślanym. We wtorek (17.08) nastąpiło otwarcie ofert przetargowych.

Jako jedyna ofertę w przetargu Urzędu Morskiego w Gdyni złożyła fińska firma Uudenkaupungin Työvene Oy. Cena brutto przez nią zaoferowana to ponad 117 mln zł, z okresem gwarancji i rękojmi 36 miesięcy. Natomiast kwota jaką UM w Gdyni przeznacza na zakup pogłębiarki to 40 mln zł.

Uudenkaupungin Työvene Oy to fińska stocznia, która specjalizuje się w małych i średnich jednostkach pływających do użytku profesjonalnego, począwszy od łodzi roboczych z aluminiowym kadłubem po stalowe statki wielozadaniowe i promy drogowe.

Przypomnijmy. Po wybudowaniu kanału przez Mierzeję Wiślaną i toru wodnego przez Zalew Wiślany i rzekę Elbląg konieczne będzie systematyczne pogłębianie toru wodnego. Będzie się tym zajmował Urząd Morski w Gdyni, który w przetargu poszukuje dostawcy nasiębiernej pogłębiarki ssąco-refulującej.

„Przedmiotowa dostawa dotyczy wykonania statku specjalistycznego przez podmiot, którego zadaniem jest kompleksowe opracowanie projektu, zatwierdzonego przez Uznane Towarzystwo Klasyfikacyjne, i na jego podstawie budowa jednostki. W konsekwencji przedmiot zamówienia jest niepodzielny” - czytamy w treści ogłoszenia przetargowego.

Statek-pogłębiarka ma być gotowy w ciągu 23 miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. Ma mieć m.in. ładowność do 1000 metrów sześciennych, co najmniej dwa zamontowane na stałe żurawie. „Zdolność pogłębiania za pomocą jednej wleczonej rury ssącej umieszczonej z prawej burty. Standardowa głębokość pogłębiania powinna wynosić co najmniej 8 m w stanie niezabalastowanym, opcjonalnie wykonawca winien zapewnić możliwość przedłużenia rury ssącej dla osiągnięcia maksymalnie 12 m głębokość pogłębiania w stanie niezabalastowanym” - czytamy w ogłoszeniu przetargowym, które szczegółowo określa wymogi techniczne statku.

Dalsze decyzje w tej sprawie podejmie Urząd Morski w Gdyni.

daw

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
Reklama