Aleja 1000-lecia należy do najmłodszych i najbardziej reprezentacyjnych ulic Elbląga, informował Głos Elbląga z 30 października 1959 r.
Tędy przebiega główna arteria komunikacyjna. Setki samochodów ciężarowych, osobowych, motocykli przejeżdżają tą trasą w kierunku na Malbork, Gdańsk, Olsztyn.
Nowowybudowany, piękny most nad rzeką Elbląg usprawnił komunikację. Po prawej stronie ulicy rosną nowe ośmiopiętrowe bloki mieszkalne tzw. Punktowce. Stanie ich tu siedem. Szerokie chodniki, drogi dla rowerzystów. Wzdłuż całej trasy powstaną kwietniki.
U zbiegu ulicy Hetmańskiej i 1000-lecia zbudowano również stację benzynową. Jest to trzecia z kolei stacja w Elblągu. Od pozostałych różni się przede wszystkim tym, że posiada tzw. Pełną mechanizację. Usytuowanie stacji właśnie przy główniej arterii komunikacyjnej należy uznać za udane. Wstąpimy na chwilę do tego domku.
Mały, nowoczesny, aczkolwiek skromny budynek stacji, otrzymał ostatnio nowe oświetlenie jarzeniowe. Jak nam oświadcza kierownik stacji p. Jan Przybolewski, stacja benzynowa otrzymała również dwa nowe dystrybutory elektryczne. Zainstalowanie tej aparatury pozwoli na zwiększenie przepustowości i szybkości obsługi. Przy takim ruchu jaki panuje w naszej stacji, szczególnie w okresie letnim – mówi p. Przybolewski – trudno byłoby obsłużyć naszych klientów, pompując ręcznie benzynę, jak to ma miejsce w pozostałych stacjach. Turyści, to ludek niecierpliwy chcieliby być obsłużeni jak najszybciej. Chciałem dodać, że średnia przepustowość stacji wynosi w lecie przeciętnie 60 motocykli, i 100 samochodów. Codzienni sprzedajemy ponad 3,5 litrów benzyny, nie licząc innych produktów CPN. Szkoda jedynie, że stacja nie posiada w sprzedaży wysokooktanowej benzyny, o którą dopytują się często turyści, szczególnie posiadacze wozów zagranicznych. Dyrekcja CPN w Gdańsku powinna zaopatrywać stację przy ul. 1000-lecia w ten gatunek benzyny. Trudno przecież zmuszać turystę, aby zbaczał z głównej arterii i jeździł po mieście w poszukiwaniu benzyny wysokooktanowej.
Stacja benzynowa przy ul. 1000-lecia prowadzić będzie również w przyszłym sezonie mycie i konserwację wozów. Fakt ten przyjęty zostanie z pełnym zadowoleniem przez przyjezdnych automobilistów, tym bardziej, że 2-osobowa obsługa stacji znana jest z uprzejmości i grzeczności. Przyznam się, iż pierwszy po raz pierwszy byłem świadkiem, jak przyjezdny motocyklista po pobraniu mieszanki, zaproszony został przez kierownika stacji do umywalni, gdzie można było wymyć sobie ręce. Było mydło i ręcznik. Sprawa na pozór błaha, ale pokażcie mi gdzie i w jakiej stacji zaproszono was do umycia rąk. Dlatego dobrze jest, że tego rodzaju stacja znajduje się przy głównej arterii komunikacyjnej, chociażby dlatego, że jak cię widzą, tak cię piszą.
Nowowybudowany, piękny most nad rzeką Elbląg usprawnił komunikację. Po prawej stronie ulicy rosną nowe ośmiopiętrowe bloki mieszkalne tzw. Punktowce. Stanie ich tu siedem. Szerokie chodniki, drogi dla rowerzystów. Wzdłuż całej trasy powstaną kwietniki.
U zbiegu ulicy Hetmańskiej i 1000-lecia zbudowano również stację benzynową. Jest to trzecia z kolei stacja w Elblągu. Od pozostałych różni się przede wszystkim tym, że posiada tzw. Pełną mechanizację. Usytuowanie stacji właśnie przy główniej arterii komunikacyjnej należy uznać za udane. Wstąpimy na chwilę do tego domku.
Mały, nowoczesny, aczkolwiek skromny budynek stacji, otrzymał ostatnio nowe oświetlenie jarzeniowe. Jak nam oświadcza kierownik stacji p. Jan Przybolewski, stacja benzynowa otrzymała również dwa nowe dystrybutory elektryczne. Zainstalowanie tej aparatury pozwoli na zwiększenie przepustowości i szybkości obsługi. Przy takim ruchu jaki panuje w naszej stacji, szczególnie w okresie letnim – mówi p. Przybolewski – trudno byłoby obsłużyć naszych klientów, pompując ręcznie benzynę, jak to ma miejsce w pozostałych stacjach. Turyści, to ludek niecierpliwy chcieliby być obsłużeni jak najszybciej. Chciałem dodać, że średnia przepustowość stacji wynosi w lecie przeciętnie 60 motocykli, i 100 samochodów. Codzienni sprzedajemy ponad 3,5 litrów benzyny, nie licząc innych produktów CPN. Szkoda jedynie, że stacja nie posiada w sprzedaży wysokooktanowej benzyny, o którą dopytują się często turyści, szczególnie posiadacze wozów zagranicznych. Dyrekcja CPN w Gdańsku powinna zaopatrywać stację przy ul. 1000-lecia w ten gatunek benzyny. Trudno przecież zmuszać turystę, aby zbaczał z głównej arterii i jeździł po mieście w poszukiwaniu benzyny wysokooktanowej.
Stacja benzynowa przy ul. 1000-lecia prowadzić będzie również w przyszłym sezonie mycie i konserwację wozów. Fakt ten przyjęty zostanie z pełnym zadowoleniem przez przyjezdnych automobilistów, tym bardziej, że 2-osobowa obsługa stacji znana jest z uprzejmości i grzeczności. Przyznam się, iż pierwszy po raz pierwszy byłem świadkiem, jak przyjezdny motocyklista po pobraniu mieszanki, zaproszony został przez kierownika stacji do umywalni, gdzie można było wymyć sobie ręce. Było mydło i ręcznik. Sprawa na pozór błaha, ale pokażcie mi gdzie i w jakiej stacji zaproszono was do umycia rąk. Dlatego dobrze jest, że tego rodzaju stacja znajduje się przy głównej arterii komunikacyjnej, chociażby dlatego, że jak cię widzą, tak cię piszą.
oprac. Olaf B.