Z każdym rokiem coraz więcej przybywa nam nowocześnie, elegancko urządzonych i dobrze zaopatrzonych sklepów. Tego wymaga nie tylko dobro handlu, ale i klienta - czytamy w Dzienniku Bałtyckim z 26 stycznia 1962 roku.
Artykuły dobrze zareklamowane, estetycznie i atrakcyjnie rozmieszczone - szybciej trafiają do klienta, który właśnie akurat ich potrzebuje. Klienci nie muszą ich szukać, pytać, gdyż artykuły same "rzucają się w oczy". Takie są właśnie zalety nowocześnie urządzonych - wystawiających w gablotach czy na półkach wszystko, co posiadają - sklepów wzorcowych. Np. sklepy z obuwiem - tych nowocześnie i elegancko urządzonych, a więc zachęcających do kupna - mamy coraz więcej. W niektórych wypadkach korzystamy z wzorów naszych sąsiadów, m.in. Niemiec i Czechosłowacji. A poza tym na plus trzeba zapisać, że w wielu naszych sklepach jest miła i dobrze przygotpwana do swego zawodu obsługa.