UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Fakty są takie że jest to inwestycja która zmarnuje miliony złotych. Jaki port ? Po co ? Dla kogo ? Przecież kanał Elbląski jest kompletnie nieprzystosowany ! Przecież pogłębianie zalewu nie ma sensu o czym doskonale wiedzą rybacy !!! Po jaką cholerę wywalac na to tyle pieniędzy ? Elbląg miastem portowym ? hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
  • Kanał Elbląski należy do portu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    29
    12
    geografka(2023-03-27)
  • Kanał Elbląski leży poza Elblagiem i duzo, duzo poza obszarem portu. Jak chcesz dyskutowac to od podstaw zacznij
  • Po co nam port jak w Hamburgu już jest?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    15
    11
    TeofilSkorupa(2023-03-27)
  • Czytaj ze zrozumieniem. Port leży w Elblągu a te 900 metrów też leży jeszcze ( póki co ) w Elblągu.... Tamten długi odconek jest już w trakcie przebudowy.
  • uciekaj szybko tuskowy troluuuuu, bo cię złapię
  • Jak się chce to można wszystko, jak się chce politykowač I marudzić to można całe życie brač za to pieniądze I niźle żyć I nic kompletnie nic nie zrobić. Wiele razy w życiu doświadczyłem - chcieć to móc I jak się czegoś bardzo chce, to można to osiągnąć, potrzebna jest determinacy, w tym przypadku zadziwiająca jest liczba przeszkadzaczy, tych co to kiedyś byli za I nawet stawiali pomniki niezaczętej jeszcze inwestycji, aby dzisiaj pokazać swój sprzeciw tym którzy zamiast gadać dokonali tego dzieła. Dzisiejszy podział I wrogość Polakow do siebie, ze względu na przynależność do partii niczego już nie zbuduje, to sytuacja kropka w kropkę z ponad 200 lat z przed rozbioów Polski. Kłótnie, zdrady w Sejmie na rzecz państw ościennych doprowadziły na własne życzenie do rozbiorów kraju. Dopóki w sejmi nie zapanuje zgoda I narracja RÓBMY WSZYSTKO DLA DOBRA POLSKI DLA POLSKIEJ RACJI STANU, dopóty będziemy mieli bałagan I słabe państwo zagrożone przez odwiecznych naszych wrogów, Koniec kropka to prawda którą wszyscy znamy, ale udajemy, że to nie w naszszym interesie, a tragedia naprawdę może się powtórzyć..
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    3
    Prorok jakiś.(2023-03-27)
  • Wypowiadasz się na temat portu, a nie odróżniasz kanału od rzeki i nie wiesz gdzie są. Typowy polaczek...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Seaman(2023-03-28)
  • @TeofilSkorupa - Teofil Skorupa "Po co nam port jak w Hamburgu już jest?" GM czekała na ważki argument pluszowego inteligenta populizmu i socjalizmu. Skoro już mamy wolski ka(na)ł sułezki to dlaczego nie zafundować sobie do końpletu wolskiego hamburga albo rotterdamu w Elblągu, na ten przykład ? Uczciwi podatnicy z całej wolski zapłacą w ekstatycznym uniesieniu patriotycznym... Płacą składkę zdrowotną jak za zboże i dzięki temu całkowicie zniknęły kolejki do lekarzy specjalistów, a prywatne gabinety dentystyczne padają jam muchy po konsumpcji muchozolu... to i na wolski rotterdam w Elblągu się zrzucą... nie mają innego wyjścia po trafnej dewastacji w kanał sułezki. SUKCES MUROWANY !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    6
    GłębokaMyśl(2023-03-28)
  • @Prorok jakiś. - Przepraszam, ale w twojej wypowiedzi jest zero merytoryki i argymentow. To wypowiedz emocjonalna nie majaca nic wspolnego z rzeczywistoscia, kompletnie nic nie wnoszaca do dyskusji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    1
    Ferdek.Schichau(2023-03-28)
  • @TeofilSkorupa - No właśnie po co ? Ktoś wie po co ? Czy za sloganami polityków PiS idą jakieś działania i program makroekonomiczny na lata? „Proponujemy port państwowy o strategicznym znaczeniu dla gospodarki” - czyli państwowy będzie generował nagle obroty, zyski, profity dla regionu ? To jak na fotelu Prezydenta UM Elbląga zasiądzie polityk z PiS poparty radą miasta z PiS to przepadliśmy. Oddamy port, oddamy nabrzeża, oddamy Stare Miasto i co jeszcze. Port w Hamburgu to hub całego świata o powierzchni bliskiej powierzchni naszego miasta. Po co nam Lotos jak możemy rafinerię pobudować w Elblągu, szejkowie na pewno zainteresowani gruntami na Modrzewinie a tankowce z półproduktem wpływać będą do Elbląga.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    Marcin40(2023-03-28)
  • @Marcin40 - Zgpdnie z tym co twierdzi senator W. , Gdansk ma problem z mniejszymi jednostkami (takimi wlasnie do 4.5m zanurzenia), bo nie ma ich gdzie rozladowac i stanowia problem dla portu. Jest ich podobno, aż 20% i z miejsca moze je oblugiwac Elblag, ale brak mu tylko - no wlasnie czego. Poglebienina toru, obrotnicy, jakiejs normalnej bocznicy kolejowej spietej z uklladem drogowym, udzwigowienia, lepszego dojazdy do S7.Na to potrzeba od zaraz jakieś 1/3 budzetu miasta Elblag, które miasto nigdy nie wyłoży. A wiec o co chodzi? O to zeby miec dobry temat do wyborow? Zły PIS chce zabrac port i wywiezc tirami do KPRN?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    3
    Ferdek.Schichau(2023-03-28)
  • @Ferdek.Schichau - Problem Gdańska z takimi jednostkami polega na tym, że angażują one od 18 % do 20 % potencjału przeładunkowego portu zaś ich udział w przychodzie portu to zaledwie 1,5 %. To także objawił pan senator Wcisła. Oznacza to tyle, ze "port" w Elblągu będzie obsługiwał smakowite kąski po Gdańsku o rentowności 12 razy mniejszej od średniej rentowności pracy portu gdańskiego. SUKCES MUROWANY ! Warto też dodać, że aby wyrobić próg rentowności "port" w Elblągu będzie musiał obsłużyć 2 statki na dobę o maksymalnych parametrach dopuszczalnych dla tego "portu". Pytanie brzmi, skąd je brać oraz czy to prawda, że tak wymyślony "port" będzie najszybciej pracującym w Polsce ? Kwestia własnościowa jest w przypadku tego kuriozum została wymyślona na potrzeby kampanii wyborczej / ma uzasadnienie w fakcie, że 46 % gruntów portowych to tereny prywatne, czyli "port" płaci za ich użytkowanie lub będzie te tereny odkupował / ma uzasadnienie w fakcie, że uruchomienie kuriozum to przynajmniej 1 000 000 000 zł i z oczywistych względów warto zajmować stanowiska decyzyjne względem takich pieniędzy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    2
    GłębokaMyśl(2023-03-28)
  • @Ferdek.Schichau - Senator W. bardziej nadaje się do tarcia chrzanu na Wielkanoc niż do opiniowania uwarunkowań w handlu morskim. Port Gdańsk nie ma żadnych problemów o ile mi wiadomo, przez ostatnich 20 lat nie nastąpiło tam zjawisko kongestii. Zapewniono taki tor wodny, że największe handlowe jednostki świata zawijają od lat do Gdańska i można było pominąć przeładunki częściowe kontenerów w Bremerhaven czy Hamburgu. Elbląg będzie, kiedyś pewnie będzie mikro alternatywną dla armatorów, tylko przy zbudowaniu tutaj infrastruktury technicznej jak piszesz. A politycy jak zacięta płyta, 100 milionów, 100 milionów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    Marcin40(2023-03-28)
  • @Marcin40 - Podsumowanie marzeń dyrektora Zglińskiego o porcie feederowym w Elblągu. "Mówi się też o przekształceniu portu w Elblągu w tzw. port feederowy dla Gdańska i Gdyni. To zjawisko widywane na świecie, które polega na tym, że wielkie porty morskie współpracują z siecią blisko położonych mniejszych portów. - W przypadku Elbląga to nie ma sensu z uwagi na dobre połączenie drogowe i niewielką odległość. Wygodniej i taniej można transportować kontenery z wybrzeża do Elbląga samochodami - powiedział "Rzeczpospolitej" zastrzegający anonimowość członek zarządu trójmiejskiego portu. oprac. Paweł Orlikowski 04.10.2019 8:09"
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    1
    GłębokaMyśl(2023-03-28)
  • @GłębokaMyśl - Tak pokazuje to dosadnie jakiego dyletanta mamy na stołku Dyrektora portu Elbląg. Uściślając wygodniej i taniej jest, bez można bo to codzienna obsługa elbląskich importerów z Elbląga - czas teraźniejszy - wozić kontenery z Gdańska / Gdyni do Elbląga. Facet z zarządu portu trójmiejskiego musi to mówić to anonimowo, żeby ze stołka nie polecieć. Może kiedyś dojdziemy do takich absurdów, oby nie, gdzie skończy się limit CO2 przypisany danemu przedsiębiorcy i konieczny będzie zestaw taczek albo riksza rowerowa będzie grana, trzeba będzie wozić towar ręcznie :)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Marcin40(2023-03-28)
  • @Marcin40 - "Przekop Mierzei Wiślanej może zwiększyć możliwości przeładunkowe Portu Gdańsk. Każdego roku zawija do niego kilkaset małych jednostek, które odpowiadają za ok.2-3 mln ton przeładowywanego ładunku. — Jeśli te 300 statków o zanurzeniu 4-5 m zostałoby przekierowanych do Elbląga, a w to miejsce zaczęlibyśmy przyjmować statki o zanurzeniu 8-10 m, to automatycznie znacznie zwiększymy przeładunki — mówi w rozmowie z Business Insider Polska prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke. " Ruch w porcie Gdansk rosnie z roku na rok. Wzrost w 2022 o 28%! A jak wiadomo najbardziej oplaca sie przyjmowac duze jednostki - stad logiczne staje sie przekierowanie mniejszych jednostek do innego portu. I tu sentator byc moze na tym bazuje, ale zaarowno on, jak i prezydent, jak i portel nie wypowiada sie o strategi dzialania na przyszlosc. Skad wziac na to pieniadze, a tu jest pies pogrzebany i sedno calego problemu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    2
    Ferdek.Schichau(2023-03-28)
  • @Marcin40 - Wiedza GM podpowiada jej, że doszliśmy do tego poziomu absurdu za naszej NAJDROŻSZEJ władzuchny populizmu i socjalizmu.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    1
    GłębokaMyśl(2023-03-28)
  • @Ferdek.Schichau - "99 - metrowy statek o nazwie Barents wpłynął do kołobrzeskiego portu w sobotę po południu. To jednostka zbudowana w 2003 roku. Pływa pod banderą rosyjską. Jej ładowność to blisko 4500 ton. Barents przypłynął po wyprodukowany w jednej z polskich stoczni katamaran KCAT-5.Barents mieści się w górnych parametrach statków, które mogą wpływać do kołobrzeskiego portu (maksymalna długość, to 100 metrów, zanurzenie - 5,5 metra). Przypominamy, roczna liczba przeładunków w kołobrzeskim porcie to ponad 300 tys. ton. " Za portalem kołobrzeg nasze miasto. Zatem nie 300 tylko 700 takich jednostek musiałoby przejść przez parking dla TiRów.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyśl(2023-03-28)
  • @Ferdek.Schichau - Aż tak głębokiej wiedzy nie posiadamy, żeby stwierdzić, że port Gdańsk na ten moment odpycha jednostki o większym zanurzeniu bo im małe statki robią korek. Dywersyfikacja. Mnogość nabrzeży. To pracuje w Gdańsku na wynik latami. Port ma podpisane grube kontrakty zanim upewni się, że ma moc i flagowe jednostki klasy Maersk Madrid lata temu zaczęły zawijać do GDA. Byłoby to naturalne, że armatorzy widząc potencjał = gotowość portu w Elblągu sami kierują się przez przekop, bo szybciej a tym samym lepiej dla biznesu. Kto mi powie jaką zdolność przeładunkową na port Elbląg ? Tylko jaką przepustowość i szerokość ma tor wodny ? Czy to nie wygląda tak, że jeden statek wejdzie w nitkę Elbląg - Przekop i odwrotnie to inne będą stały jak w koreczku i kolejce. To wszystko wyjdzie w praniu. Najpierw była rzeka potem port. To na zdrowy rozum każdy widzi z jakim mułem się zmaga ekipa od pogłębiania.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    Marcin40(2023-03-28)
  • @Marcin40 - Chyba ci umknęło, ze obecnie na rzece Elblag wykonywane sa tkz. mijanki (sa filmiki na yt, gdzie to dobrze widac).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    1
    Ferdek.Schichau(2023-03-28)
  • @Ferdek.Schichau - Umknąć mogło nie tylko to. Pozdrawiam
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    Marcin40(2023-03-28)
  • Typowe rozumowanie Putina po Rosyjski. Takir jak ma po o porcie lotniczym ??? Trzaskowski myśli podobnie - "po co nam lotnisko centralne Polsce a przy tym około 150 tys miejsc pracy jak MAMY ( mamy to znaczy kto ma i kim w takim przypadku jest Pan Trzaskowski i mamy to znaczy że on jest Niemcem ??? ) lotnisko w BERLINIE. U nas też jest PORT w Elblągu. Tylko że większość chce by ten port się rozrastał i modernizował a Oni MAJĄ port i chcą jego upadłości ???
  • Z jakiej jesteś planety. jakdurono nawijasz.
  • @Prorok jakiś. - Tak jaka zgoda z tym niemieckim namiestnikiem wyslanym, aby szkodzić Polsce wiadomo o kogo chodz to ten rudy osobnik co tak zciśniete łapki ma.
  • @Marcin40 - U ruskiego dłuzej stały w koreczku.
  • @geografka - Kanał Elbląski jest za jeziorem Drużno.
  • Nazi kundel tussska wyje aż ma pianę na pysku
  • POtrole w akcji, lepiej wywalić pieniądze na bulwary w warszawie Rusz głową!!!!
Reklama