UWAGA!

Ile kosztuje podnoszenie mostów?

 
Elbląg, Zdjęcie z konkursu Fotka miesiąca: Mostowo (Wrzesień 2013),
Zdjęcie z konkursu Fotka miesiąca: Mostowo (Wrzesień 2013), fot. Adrian Woźniakowski

Dwie firmy chciałyby przez najbliższe trzy lata podnosić elbląskie mosty zwodzone. Obecnie trwa analiza dokumentów, które potencjalni wykonawcy złożyli w postępowaniu przetargowym. Nowy operator będzie obsługiwał mosty od 1 kwietnia, umowa ma obowiązywać przez trzy lata. 

1,019 mln zł przeznaczyli miejscy urzędnicy na obsługę dwóch mostów zwodzonych w Elblągu. Do ratusza wpłynęły dwie oferty firm, które opiewały odpowiednio na 1,009 mln zł i 950 tys. zł. To oznacza, że jeśli oferty będą sporządzone prawidłowo (urzędnicy właśnie to sprawdzają), to umowa będzie mogła być podpisana. Nowy operator obejmie obowiązki 1 kwietnia. Nowa umowa zostanie podpisana na okres 3 lat.
       Do zadań wykonawcy należeć będzie obsługa, konserwacja, dokonywanie bieżących oraz okresowych przeglądów mechanizmów i innych elementów obiektów, utrzymanie czystości i porządku we wszystkich pomieszczeniach obsługiwanych obiektów, na obiektach oraz na terenach przyległych do nich, utrzymanie w pełnej gotowości zespołu prądotwórczego przeznaczonego do awaryjnego otwierania mostu, utrzymanie w sprawności technicznej elementów sterowniczych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, systemu nagłaśniania oraz telewizji przemysłowej oraz oraz bieżąca naprawa uszkodzonych elementów. W swoich ofertach wykonawcy zadeklarowali bieżącą naprawę uszkodzonych elementów w czasie 3 godzin.
       Wygasająca właśnie umowa na obsługę mostów zwodzonych opiewała na 870 tys. zł i była zawarta na 32 miesiące.
       Mosty zwodzone na rzece zostały oddane do użytku w 2013 roku, ich budowa była częścią rewitalizacji tej części portu morskiego. Są podnoszone kilka razy dziennie, przez jeden z nich – Most Dolny – mogą przejeżdżać samochody osobowe.
      
SM
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Co jest wliczone w tą. Kwotę?
  • kogoś[Wróbla] całkiem p... MILION!!!pare razy dziennie otworzą i to tylko latem, ja to zrobie z kolegą na zmiany za 2 tys. czyli za 48tys rocznie!!! a jak dają milion tez chętnie wezmę!!!!!
  • Wróblewski lody kręci!!!!!
  • za 48 tys. ja z swoim kolegą mogę obsługiwać te mosty czyli 2 tys. miesięczne!! luz, latem nie trzeba otwierać a zimą wcale statki po kanale startują poza mostami więc komu się otwiera chyba że kręcą jakies reklamy!!!
  • CBA powinno się zainteresować, niema żadnej potrzeby otwierania mostów, zegluga jak będzie do Krynicy może startować poza mostem na przystani dawnej żeglugi na kanał Elbląski statki płyną poza mostami. otwierają tylko dla reklam!!!!!To jest jeszcze jedno miejsce gdzie kolesie Wróblewskiego tłuką kasę, tu prokurator jest potrzebny!!!!!2 miliony szok!!!tak się okrada Polskę. Kiedyś jeden emeryt za grosze przed wojną otwierał korbką te mosty ale wtedy tysiące przepływały statków
  • Taa jasne, dolicz do tego składki na ZUS i podatki od działalności gospodarczej, plus pensje ludzi na 2 zmianę i ekipę elektryków, No i zysk dla właścicieli, plus zakup środków czystości, i innych pierdół typu mopy miotły czy szczotki, narzędzia i środki do konserwacji mechanizmów, to już uzbiera się sporo.
  • Przecież masz na zdjęciu, że statek z kanlau elbląskiego płynie przez most, bo one pływają także po Rzece Elbląg, a i mogą odbywać rejsy np do Malborka, No i pływają czasami też inne prywatne łodzie większych gabarytów.
  • Dużo, dużo więcej niż 48 tysięcy, a potem ludzie narzekają, że chcą zarabiać więcej, jak sami gadają o niskich płacach.
  • A tak się składa, że nabrzeża pasażerskie są też między mostami i tam przypływa statek Elwinga np w lato i jak są dni Elbląga, to mosty są często otwierane.
  • Dolicz gamoniu przeglady urządzeń, zabezpieczenie prądowe na wypadek awaria zasilania(Bo z dynama na twoim skladaku na pewno nie zasilisz) opłaca zus, zapłać podatki, utrzymaj caly sprzęt w należyty sposób, zapewnij czystość na mostach itd... Typowa Elbląska Cebula
  • I tak kochane dzieci robi się pieniążki ze strzyżenia baranów podatników.
  • A poza tym 2000 miesięcznie jak mówiłeś netto, to jest ze składkami 2800 zł brutto, a dla pracodawcy z wszystkimi kosztami już ok 3400 zł więc sobie to pomnóż i dodaj do tego jeszcze 2 ludzi na 2 most to razem jest już 4, ze 2 ludzi do sprzątania bo mosty i teren przyległy to duży obszar i już masz 6 ludzi i kogoś do obsługi elektryki ze 2 ludzi to razem już 8 a to jest absolutnie minimum, No i sobie pomnóż teraz 3400 *8*12 to już masz 326400 zł samych kosztów pensji bez zysku dla przedsiębiorcy. A gdzie zysk? A inne koszta jak materiały do konserwacji jakieś smary, farby żarówki czy płyny hydrauliczne i do czyszczenia? Narzędzia?
Reklama