Trzeba zawiązać współpracę z całym województwem i zawalczyć o modernizację linii kolejowej, na której kiedyś z powodzeniem funkcjonowało połączenie Berlin - Ełk; przez Elbląg, Olsztyn, Mrągowo i Mikołajki. Wówczas Elbląg wpiąłby się automatycznie do trasy Rail Baltica. Ale trzeba wymienić przede wszystkim rządzących, którzy oficjalnie powiedzą, że bez współpracy z Olsztynem, to Elbląg sobie może. I czas na zawsze skończyć te niby animozje z Olsztynem pod publiczkę, ku uciesze gawiedzi. Bo i tak ci u władzy się z nimi doskonale dogadują. Wszak stołki i kasa łączą najbardziej. Przy okazji wyremontowany zostałby odcinek z Elbląga do Malborka i byłoby o wiele szybciej dojechać do Trójmiasta.
@Czas na zmianę - Tory na wschod sa i zapotrzebowanie takie sobie. Zdecydowanie wiekszy ruch byłby na nowych torach do Gdańska, ale jak ktoś napisał, na tej inwestycji zalezy głównie Elblągowi wiec szanse są małe, za małym miastem jesteśmy.