
Ponad 3,8 mln zł będzie kosztowała przebudowa skrzyżowania Al. Piłsudskiego i ul. Płk. Dąbka. - Chcemy, aby większość prac odbyła się w okresie wakacyjnym, tak aby utrudnienia w ruchu i tymczasowe wyłączenie komunikacji tramwajowej było jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców - informuje elbląski ratusz.
Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na przebudowę skrzyżowania złożyła gdyńska Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. Wyceniła ją na ponad 3,8 mln zł brutto.
- Chcemy, aby większość prac odbyła się w okresie wakacyjnym, tak aby utrudnienia w ruchu i tymczasowe wyłączenie komunikacji tramwajowej było jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców. Na czas realizacji inwestycji wprowadzone zostaną tymczasowe zmiany w organizacji ruchu, a także komunikacja zastępcza. O wszelkich zmianach będziemy informować mieszkańców z wyprzedzeniem po ustaleniu harmonogramu prac z wykonawcą i organizatorem komunikacji miejskiej - zapewniają urzędnicy elbląskiego ratusza.
Ratusz podkreśla, że przebudowa skrzyżowania jest niezbędna ze względu na bezpieczeństwo kierowców, a także dla prawidłowego funkcjonowania komunikacji tramwajowej.
- Przebudowa umożliwi zmianę w organizacji ruchu, która znacząco poprawi komfort kierowców – jadąc ulicą Płk. Dąbka będą mogli jechać na wprost z dwóch pasów. Inwestycja jest jednym z elementów dużego projektu, którego celem jest przebudowa istniejących odcinków trakcji tramwajowej oraz zakup 10 niskowejściowych, nowoczesnych wagonów taboru tramwajowego - czytamy w informacji przesłanej nam przez ratusz.
Prace obejmą między innymi:
- przebudowę torowiska tramwajowego wraz z konstrukcją i nawierzchnią drogową w obszarze skrzyżowania, w ścisłym nawiązaniu do istniejących torów oraz układu drogowego,
- przebudowę elementów odwodnienia układu drogowo-torowego,
- regulację sieci trakcyjnej i zabezpieczenie kabli trakcyjnych,
- przebudowę peronów przystanków wraz z korektą usytuowania krawędzi peronowej, wyposażeniem ich w osłony przeciwbryzgowe, wiaty przystankowe z oświetleniem, zegarami i panelami fotowoltaicznymi,
- przebudowę sygnalizacji świetlnej z optymalizacją systemu detekcji wraz z kanalizacją teletechniczną,
- odtworzenie nawierzchni drogowej wraz z chodnikami i drogą dla rowerów,
- wykonanie doświetlenia przejść dla pieszych i drogi dla rowerów,
- niezbędną przebudowę infrastruktury technicznej w zakresie wynikającym z kolizją z infrastrukturą torowo-drogową,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z docelowym projektem organizacji ruchu drogowego,
- urządzenie zieleni drogowej.