UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @Kopacz - „przekopu otwiera przed Elblagiem niesamowite możliwości” Czyli jakie?
  • Jak nie otwiera i to dużonie opowiadaj głupot, przekop nie zdziała cudów ale na pewno da impuls do rozwoju lokalnej gospodarki i turystyki. Przede wszystkim przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km. Nie będziemy zdani na łaskę Rosji, która juz wielokrotnie blokowała ruch statków po Zalewie i port w Elblągu, dodatkowo pobierają opłaty za odprawy i wizy, niepewność ruchu statków zniechęca potencjalnych inwestorów. Natomiast nad Rzeką Elbląg znajdują się liczne zakłady ciężkiego przemysłu metalowego-General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech, W porcie jest utwardzony plac, obrotnica dla statków o długości 120m, elewator zbożowy, Mariny dla jachtow, nabrzeża pasażerskie można z Elbląga przez jezioro Druzno i Kanał Elbląski dopłynąć do Ostródy i Iławy a także do Wisły przez Szkarpawę. Nad Rzeką Elbląg są też firmy zajmujące się przeladunkiem węgla i sprowadząjace torf do Pasłęka, także jest co wozić, a po przekopie znajdą się nowi inwestorzy w okolicy. Kiedyś Elbląg był portem morskim, gdzie produkowano niszczyciele, torpedowce, promy kolejowe i inne jednostki jak małe okręty podwodne ,,seehund'' wyprodukowano tutaj też ponad 5 tys. parowozow, a elbląska stocznia była siedzibą koncernu Schichau- Werke, który był także właścicielem Stoczni Gdańskiej i Piławskiej. Wtedy się opłacało produkować to i w przyszłości przemysł może się rozwijać na tych terenach oczywiście w innej skali i formie. Tor wodny na rzece jest, był i musi być pogłębiany ze względu na zagrożenie powodzią. Będzie też zbudowany most w Nowakowie, dodatkowo PKP Cargo zapowiedziało rozbudowę terminalu przeładunkowego w Braniewe, skąd też będzie można wozić i przywozić różnorodne towary. Będzie też zbudowany nowy statek hydrograficzny do znakowania toru wodnego i sztuczna wyspa jako oaza dla ptaków i atrakcja turystyczna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    5
    Gienek (2019-01-09)
  • @Gienek - Skoro z przekopu płynie tak dużo korzyści dla firm, ulokowanych w Elblągu, czemu General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech — czemu oni nie zainwestowali w ten przekop? Przykładowo, kupcy żuławscy w swoim czasie znaleźli możliwości do przekopania sztucznego ujścia Wisły między Świbnem a Mikoszewem. A tu o przekop zabiegają tylko politycy. I to przed wyborami.
  • Żadnych
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    3
    Rrrrffff(2019-01-09)
Reklama