UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • @Gienek - Skoro z przekopu płynie tak dużo korzyści dla firm, ulokowanych w Elblągu, czemu General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert, Eltech — czemu oni nie zainwestowali w ten przekop? Przykładowo, kupcy żuławscy w swoim czasie znaleźli możliwości do przekopania sztucznego ujścia Wisły między Świbnem a Mikoszewem. A tu o przekop zabiegają tylko politycy. I to przed wyborami.
  • Temu, że wtedy był inny system gospodarczy i inwestycje robiono tanim kosztem, ludzie kopali szpadlami wozili urobek wołami i końmi, ew maszynami parowymi, byli robotnicy przymusowi np po wojnie francusko- pruskiej, pracownicy z kolonii czyli praktycznie niewolnicy lub też więźniowie polityczni. Dzisiaj takich kupców nie byłoby stać nawet na opłacenie projektów wykonania inwestycji, nie mówiąc o inwestycjach gdzie dzisiaj na wszytko trzeba mieć papiery, uprawnienia na koparki, na przewóz materiałów sypkich, badania oddziaływania na środowisko, na migracje ptaków ochronę środowiska, specjalne ustawy przez sejm, senat i prezydenta przepychane, kiedyś Kanclerz czy Cesarz wydał dekret i od razu następowała budowa czy rada miasta. A dzisiaj, żeby nawet palić w piecu w jakiejś firmie to musisz mieć uprawnienia i za nie zapłacić. A Firmy się nie dokładają, bo we współczesnej ekonomii to naturalne: minimalizacja nakładu i maksymalizacja zysku. Rząd robi za pieniądze z budżetu to firmy nie muszą i nie chcą się dokładać, każdy prywatny przedsiębiorca kalkuluje i chce jak najwięcej zarobić i jak najmniej wydać.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    2
    Gienek (2019-01-09)
  • @Gienek - Nie jest zupełnie tak, jak piszesz, Gieniek. Na przykład, taka Autostrada Wielkopolska SA czy Gdańsk Transport Company. Wybudowali drogę i mają zyski z zarządzania nimi. Zobacz, chociażby w Wikipedii listę akcjonariuszy. Czemu by czegoś takiego nie zrobić w przypadku kanału przez Mierzeję Wiślaną? Może dlatego, że z tej inwestycji nie oczekuje się zysku? A dla PiSiórów, tak, ta aktywność się opłaci.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    5
    Gienek(2019-01-09)
Reklama