Południowo-zachodnia część Elbląga ma już plan zagospodarowania przestrzennego. Przyszłościowe zadania inwestycyjne w rejonie ul. Żuławskiej to przede wszystkim rozbudowa węzła „Raczki” łączącego drogi nr 7 i 22 oraz zagospodarowanie terenów na działalność usługowo-produkcyjną.
Teren ograniczony od północy ul. Żuławską, od wschodu rzeką Elbląg, a od południa i zachodu linią kolejową do Braniewa, to obszar 122 hektarów. Plan zagospodarowania miejscowego przewiduje między innymi lokalizację u zbiegu ulic Warszawskiej i Żuławskiej dużego obiektu handlowego o powierzchni sprzedaży ok. 2 tysięcy metrów kwadratowych. Nie będzie to jednak typowy market z artykułami spożywczymi.
- Duża część terenu przeznaczona jest na różnorodne usługi i produkcję - informuje Jacek Bocheński, urbanista miejski. - Mogą więc pojawić się w tym rejonie miasta nowe miejsca pracy. Część działek na tym znanym z dobrej jakości gleb żuławskim terenie jest jeszcze rezerwą rolniczą. Dla inwestorów jest to trudny teren, wymagający specjalnego fundamentowania, ochrony przeciwpowodziowej. Zakłada się w planie budowę wału przeciwsztormowego wzdłuż rzeki Elbląg o wysokości 2,8 m w ciągu ulic. Ważną sprawą jest dobre skomunikowanie terenu.
Istniejący układ komunikacyjny zgodnie z planem zostanie wzbogacony o tzw. trasę zachodnią, która połączy wschodnie rejony Elbląga z węzłem „Raczki”, a tym samym z ekspresową „siódemką” i drogą w kierunkach Tczewa i Kaliningradu.
- Duża część terenu przeznaczona jest na różnorodne usługi i produkcję - informuje Jacek Bocheński, urbanista miejski. - Mogą więc pojawić się w tym rejonie miasta nowe miejsca pracy. Część działek na tym znanym z dobrej jakości gleb żuławskim terenie jest jeszcze rezerwą rolniczą. Dla inwestorów jest to trudny teren, wymagający specjalnego fundamentowania, ochrony przeciwpowodziowej. Zakłada się w planie budowę wału przeciwsztormowego wzdłuż rzeki Elbląg o wysokości 2,8 m w ciągu ulic. Ważną sprawą jest dobre skomunikowanie terenu.
Istniejący układ komunikacyjny zgodnie z planem zostanie wzbogacony o tzw. trasę zachodnią, która połączy wschodnie rejony Elbląga z węzłem „Raczki”, a tym samym z ekspresową „siódemką” i drogą w kierunkach Tczewa i Kaliningradu.
Andrzej Minkiewicz - Telewizja Elbląska