Anna Chabowska, Jacek Gudejko i Tomasz Kobiela to nowi aktorzy elbląskiego Teatru Dramatycznego.
W elbląskim teatrze rozpoczął się sezon artystyczny 2007/2008. Szeregi aktorskie zasili młodzi artyści: Anna Chabowska i Tomasz Kobiela oraz ich starszy kolega Jacek Gudejko. Młodą dwójkę będzie można zobaczyć w przygotowywanym musicalu „Calineczka”, zaś Jacek Gudejko już jest obecny w „Śnie nocy letniej”.
Anna Chabowska - absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie - Wydział zamiejscowy we Wrocławiu w 2002 r. Pracowała w Teatrze im. Osterwy w Lublinie. Ważniejsze role teatralne w jej dorobku artystycznym to:
Dasza w „Biesach” Fiodora Dostojewskiego w reż. Krzysztofa Babickiego
Julia w „Romeo i Julii” Williama Szekspira w reż. Bogdana Toszy
Modelka Fiora w „Operetce” Witolda Gombrowicza w reż. Krzysztofa Babickiego
Żona Lucjusza w „Kaliguli” Alberta Camusa w reż. Krzysztofa Babickiego
Gadająca Papuga w „Szkarłatnej wyspie” Michała Bułhakowa w reż. Krzysztofa Babickiego
Mary w „Tajemniczym ogrodzie” Frances Hodgson Burnett w reż. Jana Wojciecha Krzyszczaka
Jenny w „Najlepszych latach panny Jean Brodie” Jay Presson Allen w reż. Krzysztofa Babickiego.
Tomasz Kobiela - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi - 2000 r. Wcześniej pracował w Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie oraz w Teatrze Kameralnym, również w Lublinie. Jego ważniejsze role teatralne to:
Feliks/Justyn Pol w „Dziadach” Adama Mickiewicza w reż. Krzysztofa Babickiego
Szigalew w „Biesach” Fiodora Dostojewskiego w reż. Krzysztofa Babickiego
Parys w „Romeo i Julii” Williama Szekspira w reż. Bogdana Toszy
Złodziejaszek w „Operetce” Witolda Gombrowicza w reż. Krzysztofa Babickiego
Syn w „Europie - Mikrodramatach” Petera Esterhazy’ego w reż. Tadeusza Bradeckiego
Poeta w „Kaliguli” Alberta Camusa w reż. Krzysztofa Babickiego
Zbójca w „Don Juanie” Moliera w reż. Edwarda Wojtaszka
Tochonga w „Szkarłatnej wyspie” Michała Bułhakowa w reż. Krzysztofa Babickiego
Poseł w „Polityce” Włodzimierza Perzyńskiego w reż. Eugeniusza Korina
Gilbert w „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery w reż. Jana Wojciecha Krzyszczaka
Szatan w „Szatanie z siódmej klasy” Kornela Makuszyńskiego w reż. Jana Wojciecha Krzyszczaka
Colin w „Tajemniczym ogrodzie” Frances Hodgson Burnett w reż. Jana Wojciecha Krzyszczaka
Guildenstern w „Hamlecie” Williama Szekspira w reż. Krzysztofa Babickiego
Joas w „Sędziach” Stanisława Wyspiańskiego w reż. Anny Augustynowicz
Mucha w „Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie” Petra Zelenki w reż. Krzysztofa Babickiego
Pietia w „Miłości na Krymie” Sławomira Mrożka w reż. Krzysztofa Babickiego
Goniec w „Dożywociu” Aleksandra Fredry w reż. Bogdana Cioska
Chochoł/Widmo/Upiór w „Weselu” Stanisława Wyspiańskiego w reż. Krzysztofa Babickiego.
Jacek Gudejko - absolwent Wydziału Aktorskiego - Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera - 1982 r. Pracował w teatrach: Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Nowy w Łodzi, Teatr Studyjny '83 im. Tuwima w Łodzi. Ważniejsze role teatralne:
Zbyszko w „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej w reż. Marii Kaniewskiej
Emil w „Porwaniu Sabinek” Franza Schönthany w reż. Marii Kaniewskiej
Walery w „Skąpcu” Moliera w reż. Marii Kaniewskiej
Gość w „Weselu” Bertolta Brechta w reż. Piotra Sowińskiego
Syn/Wojownik w „Balladzie i Sonecie” Romana Kordzińskiego w reż. Romana Kordzińskiego
Gość w „Mieszkanku Zoji” Michała Bułhakowa w reż. Pawła Dangela
Brausch w „Pod akacjami” Jarosława Iwaszkiewicza w reż. Wojciecha Pilarskiego
Żyd w „Zmierzchu” Izaaka Babela w reż. Jana Bratkowskiego
Żołnierz w „Człowiek jak człowiek” Bertolta Brechta w reż. Jerzego Hutka
Majtek/Duch w „Burzy” Williama Szekspira w reż. Jana Bratkowskiego
Syzyf w „Prometeuszu i Syzyfie” Marii Konopnickiej w reż. Jacka Andrackiego
Banville w „Sezonie w piekle” Francoise D'Eaubonne w reż. Filipa Zylbera
Strażnik w „Edyp królem” Sofolkesa w reż. Mariusza Orskiego
Parys w „Romeo i Julii” Williama Szekspira w reż. Piotra Bogusława Jędrzejczaka.
Wystąpił również w filmach: „Przyłbice i kaptury” - reż. Marek Pietrak (1985), „Sam pośród swoich” - reż. Wojciech Wójcik (1985), „Jeniec Europy” - reż. Jerzy Kawalerowicz (1989), „Leśmian” - reż. Leszek Baron (1990), „Sprawa na dziś” - reż. Mikołaj Haremski (2005).
Anna Chabowska - absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie - Wydział zamiejscowy we Wrocławiu w 2002 r. Pracowała w Teatrze im. Osterwy w Lublinie. Ważniejsze role teatralne w jej dorobku artystycznym to:
Dasza w „Biesach” Fiodora Dostojewskiego w reż. Krzysztofa Babickiego
Julia w „Romeo i Julii” Williama Szekspira w reż. Bogdana Toszy
Modelka Fiora w „Operetce” Witolda Gombrowicza w reż. Krzysztofa Babickiego
Żona Lucjusza w „Kaliguli” Alberta Camusa w reż. Krzysztofa Babickiego
Gadająca Papuga w „Szkarłatnej wyspie” Michała Bułhakowa w reż. Krzysztofa Babickiego
Mary w „Tajemniczym ogrodzie” Frances Hodgson Burnett w reż. Jana Wojciecha Krzyszczaka
Jenny w „Najlepszych latach panny Jean Brodie” Jay Presson Allen w reż. Krzysztofa Babickiego.
Tomasz Kobiela - absolwent Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi - 2000 r. Wcześniej pracował w Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie oraz w Teatrze Kameralnym, również w Lublinie. Jego ważniejsze role teatralne to:
Feliks/Justyn Pol w „Dziadach” Adama Mickiewicza w reż. Krzysztofa Babickiego
Szigalew w „Biesach” Fiodora Dostojewskiego w reż. Krzysztofa Babickiego
Parys w „Romeo i Julii” Williama Szekspira w reż. Bogdana Toszy
Złodziejaszek w „Operetce” Witolda Gombrowicza w reż. Krzysztofa Babickiego
Syn w „Europie - Mikrodramatach” Petera Esterhazy’ego w reż. Tadeusza Bradeckiego
Poeta w „Kaliguli” Alberta Camusa w reż. Krzysztofa Babickiego
Zbójca w „Don Juanie” Moliera w reż. Edwarda Wojtaszka
Tochonga w „Szkarłatnej wyspie” Michała Bułhakowa w reż. Krzysztofa Babickiego
Poseł w „Polityce” Włodzimierza Perzyńskiego w reż. Eugeniusza Korina
Gilbert w „Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery w reż. Jana Wojciecha Krzyszczaka
Szatan w „Szatanie z siódmej klasy” Kornela Makuszyńskiego w reż. Jana Wojciecha Krzyszczaka
Colin w „Tajemniczym ogrodzie” Frances Hodgson Burnett w reż. Jana Wojciecha Krzyszczaka
Guildenstern w „Hamlecie” Williama Szekspira w reż. Krzysztofa Babickiego
Joas w „Sędziach” Stanisława Wyspiańskiego w reż. Anny Augustynowicz
Mucha w „Opowieściach o zwyczajnym szaleństwie” Petra Zelenki w reż. Krzysztofa Babickiego
Pietia w „Miłości na Krymie” Sławomira Mrożka w reż. Krzysztofa Babickiego
Goniec w „Dożywociu” Aleksandra Fredry w reż. Bogdana Cioska
Chochoł/Widmo/Upiór w „Weselu” Stanisława Wyspiańskiego w reż. Krzysztofa Babickiego.
Jacek Gudejko - absolwent Wydziału Aktorskiego - Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera - 1982 r. Pracował w teatrach: Teatr im. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Nowy w Łodzi, Teatr Studyjny '83 im. Tuwima w Łodzi. Ważniejsze role teatralne:
Zbyszko w „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej w reż. Marii Kaniewskiej
Emil w „Porwaniu Sabinek” Franza Schönthany w reż. Marii Kaniewskiej
Walery w „Skąpcu” Moliera w reż. Marii Kaniewskiej
Gość w „Weselu” Bertolta Brechta w reż. Piotra Sowińskiego
Syn/Wojownik w „Balladzie i Sonecie” Romana Kordzińskiego w reż. Romana Kordzińskiego
Gość w „Mieszkanku Zoji” Michała Bułhakowa w reż. Pawła Dangela
Brausch w „Pod akacjami” Jarosława Iwaszkiewicza w reż. Wojciecha Pilarskiego
Żyd w „Zmierzchu” Izaaka Babela w reż. Jana Bratkowskiego
Żołnierz w „Człowiek jak człowiek” Bertolta Brechta w reż. Jerzego Hutka
Majtek/Duch w „Burzy” Williama Szekspira w reż. Jana Bratkowskiego
Syzyf w „Prometeuszu i Syzyfie” Marii Konopnickiej w reż. Jacka Andrackiego
Banville w „Sezonie w piekle” Francoise D'Eaubonne w reż. Filipa Zylbera
Strażnik w „Edyp królem” Sofolkesa w reż. Mariusza Orskiego
Parys w „Romeo i Julii” Williama Szekspira w reż. Piotra Bogusława Jędrzejczaka.
Wystąpił również w filmach: „Przyłbice i kaptury” - reż. Marek Pietrak (1985), „Sam pośród swoich” - reż. Wojciech Wójcik (1985), „Jeniec Europy” - reż. Jerzy Kawalerowicz (1989), „Leśmian” - reż. Leszek Baron (1990), „Sprawa na dziś” - reż. Mikołaj Haremski (2005).
A