UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

W kinie jak w operze

2009-09-03
Aktualizowany 2009-10-10 10:17
Elbląg, Elbląscy widzowie będą mogli oglądać "na żywo" operę transmitowaną z Metropolitan Opera
Elbląscy widzowie będą mogli oglądać "na żywo" operę transmitowaną z Metropolitan Opera

Metropolitan Opera to spełnienie największych marzeń nie tylko artystów, ale i... widzów, bo bilety na nowojorskie przedstawienia trzeba kupować z co najmniej kilkumiesięcznym wyprzedzeniem! Już 10 października pierwsza transmisja w elbląskim kinie Światowid.

- Pierwszy seans będzie z pewnością wyjątkowy - przygotujemy z tej okazji specjalną oprawę oraz zadbamy, by każdy z naszych gości otrzymał lampkę wina - zapowiada Natalia Klonowska.
      
       A oto program spotkań z operą:
       10 października, godz. 19
       Giacomo Puccini
       TOSCA

      
       Libretto: Giuseppe Giacosa, Luigi Illica Kierownictwo muzyczne: James Levine
       Występują: Karita Mattila, Marcelo Álvarez, Juha Uusitalo, Paul Plishka
       czas trwania: 3 h 27 min. (2 przerwy)
      
       „Tosca" łączy w sobie wspaniałą Puccinowską muzyczną inspirację z melodramatyczną żywotnością zaczerpniętą z dzieł Hitchcocka - powiedział dyrektor muzyczny Metropolitan Opera James Levine, który również dyryguje tą najnowszą produkcją MET.
       Opera opowiada historię trójki osób - słynnego śpiewaka operowego, niezależnego malarza i sadystycznego szefa policji, uwikłanych w sieć miłości i polityki.
      
       24 października, godz. 19
       Giuseppe Verdi
       AIDA

      
       Libretto: Antonio Ghislanzoni
       Kierownictwo muzyczne: Daniele Gatti
       Występują: Violeta Urmana, Dolora Zajick, Johan Botha, Carlo Guelfi, Roberto Scandiuzzi, Stefan Kocán
       czas trwania: 3 h 56 min. (2 przerwy)
      
       Umiejscowiona w realiach starożytnego Egiptu „Aida” jest zarówno chwytającą za serce historią miłosną, jak i epickim dramatem pełnym spektakularnych scen.
      
       7 listopada, godz. 19
       Giacomo Puccini
       TURANDOT

      
       Libretto: Giuseppe Adami, Renato Simoni
       Kierownictwo muzyczne: Andris Nelsons
       Występują: Maria Guleghina, Marina Poplavskaya, Marcello Giordani, Samuel Ramey
       czas trwania: 3 h 21 min. (2 przerwy)
      
       Zapierająca dech w piersiach produkcja ostatniej opery Pucciniego w interpretacji reżysera Franco Zeffirelliego jest jedną z najbardziej
       ulubionych w repertuarze Metropolita Opera. Tytułową rolę okrutnej księżniczki, zadającej trzy zagadki. mężczyznom starającym się o jej rękę odtwarza Maria Guleghina.
      
       19 grudnia, godz. 19
       Jacques Offenbach
       OPOWIEŚCI HOFFMANA (LES CONTES D'HOFFMANN)

      
       Libretto: Jules Barbier
       Kierownictwo muzyczne: James Levine
       Występują: Kathleen Kim, Anna Netrebko, Ekaterina Gubanova, Elina Garanča, Rolando Villazón, René Pape
       czas trwania: 4 h (2 przerwy)
      
       Reżyser Bartlett Sher (zdobywca nagrody Tony) powraca na scenę MET po tryumfalnym sukcesie swojej poprzedniej produkcji „Cyrulika
       Sewilskiego”(sezon 2006-2007).
       Tytułowy bohater wzorowany jest na postaci autentycznej - Erneście Teodorze Amadeuszu Hoffmannie, który był jednym z najwybitniejszych pisarzy epoki romantyzmu, rysownikiem i kompozytorem. Każdy z trzech aktów opery Offenbacha opowiada o kolejnych miłościach Hoffmana.
      
       9 stycznia, godz. 19
       Richard Strauss
       KAWALWER SREBRNEJ RÓŻY (DER ROSENKAVALIER)

      
       Libretto: Hugo von Hofmannsthal
       Kierownictwo muzyczne: James Levine
       Występują: Renée Fleming, Susan Graham, Christine Schäfer, Eric Cutler, Thomas Allen, Kristinn Sigmundsson
       czas trwania: 4 h 45 min. (2 przerwy)
      
       Komiczne arcydzieło Straussa o miłości i intrygach rozgrywające się w XVIII wiecznym Wiedniu.
      
       16 stycznia, godz. 19
       Georges Bizet
       CARMEN

      
       Libretto: Henri Meilhac, Ludovic Halévy
       Kierownictwo muzyczne: Yannick Nézet-Séguin
       Występują; Barbara Frittoli, Angela Gheorghiu, Roberto Alagna, Mariusz Kwiecień
       czas trwania: 4 h (2 przerwy)
      
       Jedna z najsłynniejszych oper wszechczasów. Jak mówi reżyser opery Richard Eyre: To jedno z największych dzieł sztuki, jest seksowne w każdym znaczeniu tego słowa. Do tego uważam, że powinno szokować.
      
       6 lutego, godz. 19
       Giuseppe Verdi
       SIMON BOCCANEGRA

      
       Libretto: Francesco Maria Piave, Arrigo Boito
       Kierownictwo muzyczne: James Levine
       Występują: Adrianne Pieczonka, Marcello Giordani, Plácido Domingo, James Morris
       czas trwania: 3 h 40 min. (2 przerwy)
      
       Tenor Plácido Domingo stworzył własny rozdział w historii sceny Metropolitan Opera, śpiewając napisaną dla barytona tytułową rolę w operze Verdiego. Opera opowiada poruszającą i tragiczną historię ojca i jego utraconej córki.
      
       27 marca, godz. 18
       Ambroise Thomas
       HAMLET

      
       Libretto: Michel Carré, Julies Barbier
       Kierownictwo muzyczne: Luis Langrée
       Występują: Natalie Dessay, Jennifer Larmore, Toby Spence, Simon Keenlyside, James Morris
       czas trwania: 3 h 43 min (1 przerwa)
      
       Żaden inny autor nie zainspirował tylu adaptacji operowych co Szekspir. Natalie Dessay i Simon Keenlyside, dzięki swym niezwykłym umiejętnościom aktorskim stworzyli dwie niezapomniane role w tej najnowszej produkcji.
      
       1 maja, godz. 19
       Gioachino Rossini
       ARMIDA

      
       Libretto: Giovanni Schmidt
       Kierownictwo muzyczne: Ricardo Frizza
       Występują: Renée Fleming, Lawrence Brownlee, Bruce Ford, José Manuel Zapata, Barry Banks, Kobie van Rensburg
       czas trwania: 4 h 19 min (2 przerwy)
      
       Historia „Armidy” przenosi widzów w czasy pierwszej krucjaty chrześcijańskiej w 1099 roku, mającej na celu wyzwolenie Jerozolimy z jarzma Saracenów. Na czele wojsk chrześcijańskich stoi francuski rycerz Renaud.
       Armida, królowa o niezwykłej urodzie, usiłuje pokonać francuskiego rycerza swoją czarodziejską mocą. Magia nie działa w obliczu miłości, jaką Armida zapałała do Reanuda. W roli głównej jedna z największych gwiazd opery: Renée Fleming.
      
       Cena biletu wynosi 50 zł.
       Bilet grupowy - powyżej 5 osób - 40 zł od osoby.
      
oprac. A
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Cena biletu wynosi 50 zł. Bilet grupowy - powyżej 5 osób - 40 zł od osoby. Miałem zamiar spróbować czy/jak to rozwiązanie się sprawdzi, ale te ceny opuściły moją szczękę do samej podłogi. .. CZY KTOŚ UPADŁ NA GŁÓWKĘ?! PS: A może to jest karnet na wszystkie przedstawienia?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    meloman(2009-09-03)
  • Świetny pomysł. .. ale cena chyba zaporowa dla wielu miłośników opery. Mniej ludzi na sali to mniejszy dochód. ..
  • Propozycja wspaniała, ale zbyt droga ! Ciekawi mnie ile osób było na imprezie 10 października. Może jednak szefostwo tej, skądinąd. zacnej instytucji trochę pogłówkuje i wyjdzie Mu, że w każdym handlu zarabia się na ilości, a nie wysokiej cenie towaru.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kryska(2009-10-11)
  • masakra! chetnie bym poszedł, ale nie za takie pieniądze. tydzien temu byłem w operze w Bydgoszczy było fenomenalnie, a za bilet zapłaciłem uwaga 15zł
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    anonim g.(2009-11-27)
  • ps: na Giacomo TOSCA tak jak pierwsza pozycja. były to tzw miejsca stojące, ale zawsze sa jakies miesca wolne i tym samym masz mozliwosc usiąść nawet w najdroższym sektorze. dodam ze najtansze normalne bilety kosztują 40zł to i tak taniej niz w jakims kinie.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    anonim g.(2009-11-27)
Reklama