
Trwa plebiscyt na Najpopularniejszego Aktora Teatru Dramatycznego. Przez 20 kolejnych dni będziemy prezentować sylwetki artystów - w porządku alfabetycznym. Dziś Beata Przewłocka. Ten, kto otrzyma najwięcej Państwa głosów, otrzyma też statuetkę Aleksandra. Sondaż publikujemy w naszych działach: „Aktualności” i „Kultura”. Zanim oddasz głos, zobacz sylwetki wszystkich aktorów .
Beata Przewłocka w roku 1991 zdała egzamin eksternistyczny, uzyskując prawo wykonywania zawodu aktora dramatu. Pracowała w teatrach: Teatrze im. Ludwika Solskiego w Tarnowie, Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Legnicy, Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie. Od 1996 roku z zespole Teatru Dramatycznego w Elblągu.
Ważniejsze role zagrane w Elblągu:
Postolina - „Hrabia Fredro w podróży” Romana Kordzińskiego, reż. Roman Kordziński
Elwira - „Don Juan” Moliera, reż. Andrzej Hrydzewicz
Anna - „Noce sióstr Bronte” Susanne Schneider, reż. Robert Walkowski
Marysia - „Lekcja” Eugene Ionesco, reż. Edward Wojtaszek
Basia - „Narkomanka” Barbary Rosiek, reż. Bartłomiej Wyszomirski
„Jordan” Anny Reynolds i Moiry Butini, reż. Bartłomiej Wyszomirski
Maryla - „Dziady” Adama Mickiewicza, reż. Stanisław Nosowicz
Sonia - „Zbrodnia i kara” Fiodora Dostojewskiego, reż. Edward Żentara
Róża / Żmija - „Mały Książę” Antoine’a de Saint Exupery’ego, reż. Jan Skotnicki
Dru - „Scenariusz dla trzech aktorek” Bogusława Schaeffera, reż. Bogusław Semiotiuk
Groszek - „Sen nocy letniej” Williama Szekspira, reż. Mirosław Siedler
Siostra Flinn - „Lot nad kukułczym gniazdem” Kena Keseya, reż. Wiaczesław Żiła
Pani Dąbek – „Szalone nożyczki” Paula Portnera, reż. Maciej Korwin.
Była też asystentem reżysera w spektaklach: „Rewizor” (reż. Waldemar Walden), „Cafe Sax” (reż. Cezary Domagała), „Jak Piekarczyk chwat Elbląg uratował” (reż. Mirosław Siedler), „Szalone nożyczki” (reż. Maciej Korwin).
Otrzymała Dużą Ogródkową nagrodę jury i Dużą Ogródkową Nagrodę Publiczności XIV Konkursu Teatrów Ogródkowych w Warszawie - sierpień 2005 za „Cafe Sax”.
Ważniejsze role zagrane w Elblągu:
Postolina - „Hrabia Fredro w podróży” Romana Kordzińskiego, reż. Roman Kordziński
Elwira - „Don Juan” Moliera, reż. Andrzej Hrydzewicz
Anna - „Noce sióstr Bronte” Susanne Schneider, reż. Robert Walkowski
Marysia - „Lekcja” Eugene Ionesco, reż. Edward Wojtaszek
Basia - „Narkomanka” Barbary Rosiek, reż. Bartłomiej Wyszomirski
„Jordan” Anny Reynolds i Moiry Butini, reż. Bartłomiej Wyszomirski
Maryla - „Dziady” Adama Mickiewicza, reż. Stanisław Nosowicz
Sonia - „Zbrodnia i kara” Fiodora Dostojewskiego, reż. Edward Żentara
Róża / Żmija - „Mały Książę” Antoine’a de Saint Exupery’ego, reż. Jan Skotnicki
Dru - „Scenariusz dla trzech aktorek” Bogusława Schaeffera, reż. Bogusław Semiotiuk
Groszek - „Sen nocy letniej” Williama Szekspira, reż. Mirosław Siedler
Siostra Flinn - „Lot nad kukułczym gniazdem” Kena Keseya, reż. Wiaczesław Żiła
Pani Dąbek – „Szalone nożyczki” Paula Portnera, reż. Maciej Korwin.
Była też asystentem reżysera w spektaklach: „Rewizor” (reż. Waldemar Walden), „Cafe Sax” (reż. Cezary Domagała), „Jak Piekarczyk chwat Elbląg uratował” (reż. Mirosław Siedler), „Szalone nożyczki” (reż. Maciej Korwin).
Otrzymała Dużą Ogródkową nagrodę jury i Dużą Ogródkową Nagrodę Publiczności XIV Konkursu Teatrów Ogródkowych w Warszawie - sierpień 2005 za „Cafe Sax”.
A