UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Elbląg odwiedziło 20 procent mniej turystów. Tegorocznym hitem był Kanał Elbląski

 
Elbląg, Elbląg odwiedziło 20 procent mniej turystów. Tegorocznym hitem był Kanał Elbląski
fot. Anna Dembińska

O 20 procent mniej turystów odwiedziło nasze miasto w porównaniu z ubiegłym sezonem. Jedyną obleganą atrakcją był w tym roku Kanał Elbląski. Tylko w lipcu skorzystało z tej drogi wodnej pół tysiąca jednostek pływających więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W czwartek (19.11) podczas posiedzenia Komisji Polityki Regionalnej i Promocji Miasta radni zapoznali się z podsumowaniem tegorocznego sezonu turystycznego w Elblągu. Od czerwca do sierpnia o 20 procent mniej turystów odwiedziło nasze miasto w porównaniu z tym okresem ubiegłego roku.

- Na podstawie liczby osób odwiedzających punkty Informacji Turystycznej w Elblągu wynika, że łącznie od czerwca do 31 sierpnia 2020 r. Elbląg odwiedziło 21 760 turystów (33 116 turystów było w tym samym okresie w 2019 roku), w tym 971 obcokrajowców (4.497 obcokrajowców - przez ten sam okres w roku 2019). W porównaniu do okresu czerwiec - sierpień 2019 roku zanotowano 20 procentowy spadek liczby turystów - informuje Departament Promocji, Kultury i Turystyki Urzędu Miejskiego w Elblągu.

W Punktach Informacji Turystycznej w 2020 roku turyści mogli znaleźć m.in. przewodnik Elbląskie Szlaki (także w języku angielskim i niemieckim), przewodnik Elbląg w 3 dni i Elbląg w 300 minut. - Sprzedaż gadżetów i pamiątek związanych z Elblągiem w tym sezonie wzrosła, pomimo spadku liczby turystów. Oba punkty Informacji Turystycznej zapewniały materiały promocyjne: magnesy, pocztówki, kubki, torby, książki, albumy, przewodniki – informuje Departament Promocji, Kultury i Turystyki.

Do 28 lipca z powodu obostrzeń sanitarnych nieczynny był punkt widokowy na wieży katedry św. Mikołaja. Od tego sezonu wejście na wieżę było płatne. Bilet normalny kosztował 4 zł, ulgowy 2 zł. Łącznie w 2020 roku z tej elbląskiej atrakcji skorzystało 6 134 osób.

W tym sezonie najliczniej oblegany przez turystów był Kanał Elbląski.

- Popularność tej drogi wodnej można oszacować po liczbie jednostek pływających, które przepuszczono przez pochylnie w kolejnych sezonach żeglugowych. W lipcu 2020 roku przetransportowano o 500 jednostek pływających więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Były to jachty, motorówki, kajaki. W pierwszych tygodniach ruch na tej drodze wodnej był jednak znikomy. W ramach działań osłonowych związanych z zapobieganiem skutkom pandemii Covid-19 Wody Polskie zdecydowały, że korzystający ze śluz i pochylni będą zwolnieni z opłat – informuje Departament Promocji, Kultury i Turystyki.

Zdecydowana większość tegorocznych pasażerów białej floty byli to turyści indywidualni, często całe rodziny. 

daw
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Reklama