Dlaczego uczniowie nie musząOdrabiać pracDomowych? NiechPogłębia sięPrzepaść międzyLudźmi aNauką tak, aby informacjeSkierowane do ogółuSpołeczeństwa zostałyZnieczulone możliwymiTreściami - szczególnie bezFilozofii. Należy użyćPrzekonywania, a nie bezpośredniejPrzemocy. BędziemyTransmitować przez TV rozrywkę, która pochlebiaEmocjom i instynktowi. ZajmiemyUmysły tym, co jest daremne i zabawne - nieustannąGadką i muzyką, aby nie uruchamiaćMyślenia. Se. ksualn. ośćBędzie najważniejsza - jako znieczulenieSpołeczne, nie ma nic lepszego. Należy wyśmiewaćWszystko, co ma wysokąWartość, utrzymywaCiągle apologięLekkości, tak aby euforiaReklamy i konsumpcjiStała się cenną składowąStandardu ludzkiegoSzczęścia i wzoremWolności. Napór naZbiorowość spowoduje takąIntegrację, że jedynymLękiem będzieWykluczenie zSystemu i tym samym utrataDostępu do warunkówMaterialnych niezbędnych do szczęścia. MasowyCzłowiek, powinien byćTraktowany takim, jakim jest: produktemCielęcym i musi być monitorowany tak, jak powinno byćStado. Wszystko, co pozwalaUśpić jego jasność i jego krytycznyUmysł jest dobreSpołecznie, zaś to co mogłoby goObudzić, musi byćZwalczone, wyśmiewaneDuszone... Wszelkie doktrynyKwestionujące systemMuszą być określone jakoWywrotowe, a popierającyTraktowani jako wrogowiePubliczni. „Ludzka przestarzałość” 1956