UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Skoro do portu bedą mogły wchodzić jednostki o nosności do 5 tys ton, to powinien być już opracowany kompletny projekt inwestycyjny pod prognozowany przyrost przeładunków i kosztorys inwestycyjny z okresem zwrotu zainwestowanych środków.1.Długość nabrzeża pod rozładunki, ile stanowisk.2.Wielkość placów składowych i magazynów pod kontem składowania na terenie portu od pięciu do dziesięciu tysięcy ton róznego rodzju towarów - bo przecież nie będzie to składowane na placu pod plandekami.3.Wyposażenie portu w urządzenia rozładowcze transportu blskiiego.4.Skomunikowane portu drogowe i kolejowe.5.Przewidywany zysk z inwestycji a wprzypadku straty wskazanie źródlą jej pokrycia. Miasto Elbląg jako właściciel czyli my mieszkańcy? Dopiero po takiej analizie można podejmować decyzję i musi to zrobić Prezydent i Rada Miejska bo za to biorą pieniądze. Prezes nie jest przecież cieciem od pilnowani tirów, tylko zarządcą opłacanym przez miasto i takie opracowanie jest jego obowiązkiem. A pomyślcie sobie co by się stało z wynikiem finansowym jeśli by ktoś otworzył tańszy parking dla tirów i ile miasto by dopłacało do pensji prezesa i utrzymania portu. Stan spraw portu na dzisiaj to obraz nędzy i rozpaczy za sprawą prezydenta i radnych.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    3
    Stefan Rembelski(2023-02-10)
  • @Stefan Rembelski - Po pierwsze primo, 3000 ton, bo przewidziane są jednostki do 100m długości. Po drugie primo, port w mieście to kuriozum. Parking dla TiRów leży 1200 m od starówki. Jak mawiał klasyk, po trzecie primo, nie ma szans na wywiezienie 2 000 000 000 ton z obecnej lokalizacji, bo to oznacza TIRa co 10 minut 24 / 7,a to jest minimum opłacalności elbląskiego parkingu dla TiRów. Proszę zajrzeć do sprawozdań finansowych parkingu dla TiRów. Tylko w 2021 roku został osiągnięty zysk w wysokości nieco ponad 11 000 zł. Generalnie to permanentna strata mimo dotacji z miasta na poziomie 100 000 zł. Stan spraw portu na dzisiaj to obraz nędzy i rozpaczy za sprawą wszystkich, którzy za to odpowiadają od dyrektora Zglińskiego do pana premiera Morawieckiego. To jest spuszczanie forsy do klozetu z dużą dbałością o to, by się nie zapychał... uczciwi podatnicy finansują to w ekstatycznym uniesieniu patriotycznym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    0
    GłębokaMyśl(2023-02-11)
Reklama