[ X ]
Nie ma wolnej prasy bez finansowego wsparcia reklamodawców. Wszystko co publikujemy poniżej dostajesz w zamian za oglądanie banerów.To chyba nie jest wygórowana cena? Może wyłącz więc AdBlocka?

UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Dziewiątka tu mile widziana o wiele częściej

2019-08-05
Aktualizowany 2019-08-05 07:02
 
Elbląg, Pod wnioskiem do ZKM podpisało się ponad 40 pracowników centrum logistycznego na Modrzewinie
Pod wnioskiem do ZKM podpisało się ponad 40 pracowników centrum logistycznego na Modrzewinie (fot. Michał Skroboszewski, archiwum portEl.pl)

Pracownicy centrum logistycznego Grupy Żywiec na Modrzewinie złożyli do Zarządu Komunikacji Miejskiej wniosek o uruchomienie dodatkowych kursów autobusów linii nr 9, szczególnie wieczorem i w weekendy. - Obiekt pracuje 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu i wielu osobom trudno tu się dostać i stąd wrócić – napisali we wniosku. Co na to ZKM?

Grupa Żywiec otworzyła centrum logistyczne na Modrzewinie w maju. Pracę w obiekcie, który pracuje przez siedem dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, znalazło około 100 osób. Są zatrudnione przez firmy zewnętrzne. Ponad 40 pracowników podpisało się pod petycją do Zarządu Komunikacji Miejskiej, w której proszą o zwiększenie częstotliwości kursów autobusów linii nr 9, szczególnie wieczorem i w weekendy, kiedy „dziewiątka” na Modrzewinę nie dojeżdża.
       „Pracujemy do późnych godzin wieczornych, a nawet nocnych. Nie mamy możliwości dojechać wówczas do miasta autobusem. Pracownicy chodzą więc pieszo 2 km do najbliższego przystanku przy ul. Dąbka, Pokonanie takiej odległości bywa problemowe, zwłaszcza że firma zatrudnia również osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności. Ponadto pragniemy zaznaczyć, że teren jest praktycznie niezabudowany, część pracowników obawia się napadu. Jesteśmy też przekonani, że część osób dojeżdżających do pracy prywatnymi autami zrezygnowałaby z takiego transportu na rzecz komunikacji miejskich z przyczyn ekonomicznych” - napisali autorzy wniosku. Pracowników poparł również w oddzielnym piśmie do ZKM dyrektor centrum logistycznego.
       - Przecież pracownicy z EPT czy innych firm z Modrzewiny też by na tym skorzystali, a ZKM miałby więcej pasażerów - uważa jeden z pracowników, który w tej sprawie interweniował w naszej redakcji. 
       Co na to ZKM? W odpowiedzi na nasze pytania Artur Bartnik, kierownik działu zarządzania komunikacją, napisał, że przedstawiciele ZKM rozmawiali z przedstawicielem pracowników na ten temat i obiecali zająć się tą sprawą, jak tylko spółka upora się z problemami związanymi z rezygnacją z przewozów firmy Warbus z Warszawy i wyborem nowych operatorów w jego miejsce.
       - Jednocześnie chcemy poinformować, że obecnie zapewniamy dojazd do EPT (w dni robocze) na godzinę 6, 7, 8 i 14 oraz powroty po godzinie 6, 14 i dwa kursy po 15.   Spełnienie wszystkich postulatów wygenerowałoby dość duże koszty dodatkowe. Szacujemy, że wyniosłyby one około 70 tys. zł w skali roku, a liczymy się ze wzrostem kosztów komunikacji w wyniku podpisania nowych umów – poinformował nas Artur Bartnik. - Tym niemniej postaramy się choć częściowo spełnić prośby, szczególnie jeśli chodzi o dojazdy i powroty w godzinach nocnych. Niestety spełnienie wszystkich postulatów jest niemożliwe. Nasze doświadczenia wskazują, że pomimo wcześniejszych deklaracji, z kursów dedykowanych korzysta niewiele osób, a komunikacja miejska jest transportem zbiorowym i raczej nie powinna przejmować roli przewozów pracowniczych.
      
RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...
  • Jakieś zmiany w Elblągu na lepsze ...raczej niemożliwe...parodia
  • Czy taka firma nie może zorganizować własnego transportu? Na miasto nie ma co liczyc, od miesiąca linia 13, 31 to parodia systemu udusić się można w tych autobusach zastępczych z resztą nie jest lepiej.
  • A były czasy kiedy autobus nr 9 kursował kilka razy na godzinę z Zawady na dworzec i była to bardzo dobra trasa .
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    37
    0
    Elblążanin 666(2019-08-05)
  • Czy to miasto to ma w ogóle jakąś przyszłość ? Kto tu zarządza ? Na Modrzewinie niedługo chodniki zarosną trawą. .. WSTYD WSTYD WSTYD
  • Fakt - komunikacja zbiorowa dla wszystkich a nie na zasadzie wniosku.70 tys w skali roku to chyba taniej wyjdzie bus. A poza tym przyklad dojazdu na Zulawska pokazał ze pracownicy wola jezdzic autami a nie ZKM
  • Dla stu osób Grupa Żywiec spokojnie może zafundować BUSA który będzie kursował cała dobę. Nie widze potrzeby angażowania środków publicznych.
  • A przy okazji, dlaczego tiry z tego centrum jadą przez miasto ulicą Odrodzenia, płk Dąbka, zamiast korzystać z ulicy Kwiatkowskiego?? Ktoś się nad tym zastanowił?
  • Tam muszą być osiedla,szkoły,sklepy,przedszkola...wtedy na Modrzewinie będzie komunikacja!!! A tak dla POTENTATA PIWNEGO TAKI BUSIK DLA PRACOWNIKÓW TO PIKUŚ!
  • Cytat z PortElu: "Wczoraj (2 kwietna) prezydent Elbląga powołał Zespół ds. kierunków funkcjonowania komunikacji miejskiej w Elblągu. Zadaniem zespołu będzie wskazanie kierunków rozwoju funkcjonowania komunikacji miejskiej w Elblągu, które będą zachęcały mieszkańców do korzystania z transportu publicznego, a ponadto opracowanie wytycznych dla nowego przetargu na obsługę linii komunikacyjnych. " I na CH. wyp.. środków publicznych, powoływanie pierdzistołków, skoro podmioty gospodarcze - jakby nie patrzeć - inwestujące w rozwój tej wsi wstawiają się za kadrą pracowniczą, czyli potencjalnymi klientami komunikacji miejskiej, skoro twór zwany ZKMem i tak ma wszelkie postulaty w rzyci, czytaj: we d..? Ktoś już słusznie pisał: bo to Biedrąg jest. Zaczynam się z tym zgdadzać. Tu jest wszystko na nie! Tylko nie, nie i nie! Ja pier..., co za wiocha! Jakoś w innych miastach da się!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    11
    6
    oCHtuChodzi?(2019-08-05)
  • A wystarczyło inwestować w drogi dla rowerów, jak w Gdańsku. Tanie, szybkie rozwiązanie problemów z dojazdami.
  • Mysle ze kursy 13tki i 17tki o ustalonych godzinach przez Modrzewine daly by rade.
  • ''Komunikacja'' autobusowa w Elblągu to jest jakieś wielkie nieporozumienie. Chyba nie ma takiego drugiego miasta w Polsce z tak ohydną firmą jak to ZKM w Elblągu. Istny burdel na kołach ! Przyjeżdżają ludzie z innych miast - a tu autobusy jak u murzynów w RPA - aby miało koła i jakoś się toczyło. Wstyd mieszkać w takim mieście.
Reklama