UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • "Przeliczanie, kiedy przekop Mierzei się zwróci, jest pozbawione sensu. " Gdyby GM wymyśliła podobne kretynizm też twierdziłaby, że kaczy rów jest / będzie równie potrzebny jak trasa EU... Jednak jest pewna różnica... trasą EU dziennie przejeżdża pewnie około 10 000 pojazdów i korzystający oszczędzają paliwo i czas... Autor strategii parkingu dla TiRów... zdolny demagog. Również dzięki niemu 3 000 000 000 zł poszło w błota Zalewu Wiślanego, żeby 100 000 000 zł utopione przez miasto w końcu przestało przynosić straty. EKONOMIA POLITYCZNA SOCJALIZMU tom pierwszy... Gratulacje dla pana Krzysia i, oczywiście, pana Arkadiusza... oraz ich współbraci w kaczorowowej idei. Wstępne szacunki wskazują, że jak się utopi w tym przedsięwzięciu jeszcze 2 000 000 000 zł to ono, prawie na pewno, zacznie zarabiać na swoje bieżące istnienie... Szczyt marnotrawstwa i głupoty.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    38
    58
    GłębokaMyśl(2022-09-26)
  • @GłębokaMyśl - Inwestycja jest jeszcze niedokończona, GM już wie. Poczekajmy kilkanaście lat i wtedy się okaże kto ma rację. Dyrektor portu w Gdańsku ol powiedział, że bardzo chętnie zrezygnuje z obslugi i małych statków, gdyż zajmują tylko nadbrzeża tym większym. Te małe statki mogą wpływać do Elbląga i tu być rozladowane. To od 2 do 3 mln ton ładunków. Inna sprawa tory kolejowe niedaleko portu. Dokończyć port i przejać małe statki. Druga sprawa towary z Ukrainy. Najlepiej jak GM wszystko kontestować. Taka płytka raczej, ta myśl.
  • @Wet - Już nie wsponę kto jest przeciwnikiem reaktywacji kolei nadzalewowej i sprzedaży Zdroju, ten ktoś powinien pójść na rentę, ze względu na zdrowie.
  • @Wet - Płytkie to mają myślenie Ci kreujący wizję Elbląga jako portu rezerwowego dla Gdańska. Rynek to zweryfikuje za lat kilka nie puste deklaracje Dyrektora portu Gdańsk. Zjawisko kongestii w porcie Gdańsk jest abstrakcyjne i praktycznie nierealne, pieniądz robi pieniądz, port żyje z małych i dużych statków, nie ma ani kolejek ani korków na redzie. A towary z Ukrainy oczywiście pchać się będą torami do Elbląga byłoby cudownie. To również wymaga sensu ekonomicznego a nie myślenia życzeniowego. Koleją to mogą sobie dojechać do Gdańska i być już na pokładzie bezpośrednio statku eksportowego. Nawet w wygodnym dla armatora systemie kontenerowym.
  • @Wet - "To od 2 do 3 mln ton ładunków. " To 84 000 do 125 000 TIRów do załadunku na parkingu dla TiRów przy Radomskiej w ciągu roku. Czyli minimalnie 230 TiRów do załadunku dziennie ( na okrągło niedziele i święta jak leci ) co 7 minut załadowany TiR i 323 TiRy dziennie do odprawienia, bo w soboty, niedziele i święta nie mogą się poruszać po drogach... Czyli co 4 minuty i 30 sekund z Radomskiej wyjeżdża TiR. Tak wygląda państwa wizja pracy parkingu przy Radomskiej. Liczby dla 3 mln ton są oczywiście bardziej wyśrubowane. No i Gdański chce oddać jedynie ładunki masowe, czyli nie transportowane kontenerami a z pomocą innego taboru... Jednak na Radomskiej nie ma bocznicy kolejowej... tak naprawdę to nie ma nic oprócz wyasfaltowanego placu składowego i zagrzybionych baraków... Miasto utopiło w bajkach pana dyrektora parkingu dla TiRów 1 000 000 zł, wolszczyzna dorzuciła 3 000 000 000 zł. Potencjał przeładunkowy cała imprezka zyska jak tylko dorzucimy jeszcze 2 000 000 000 zł... "charakteryzuje 5,6 m zanurzenia, 99,9 m długości i 12,8 m szerokości oraz tonaż pojemnościowy brutto 2999" - to opis największego statku jaki będzie mógł wejść do Elbląga. Czyli rocznie wejdzie ich minimum 666,co daje 2 dziennie do wejścia i rozładunku... Gdzie i czym do kn... ! Taka płytka raczej, ta myśl...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    4
    GłębokaMyśl(2022-09-27)
  • @Truso - Kup sobie miły Trusiaczku kalkulator i podejmij szaleńczy, jak na twój twórczy intelekt, wysiłek przeliczenia tego, czym karmi cię propaganda PARTII i koledzy pana Arkadiusza na temat parkingu dla TiRów i jego wydolności przeładunkowej... wiadomo, że GM policzyła źle i tendencyjnie, bo nie lubi kaczego rowa i uważa, że topienie w parkingu dla TiRów forsy w ilościach hurtowych to rozrzutność i marnotrawstwo, więc weź i przelicz i podaj stosowne liczby, które pokażą, że bajki pana dyrektora parkingu dadzą się zrealizować na luzie... bez spiny i modlitwy o CUD.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    1
    GłębokaMyśl(2022-09-27)
  • @GłębokaMyśl - O czym Wy dyskutujecie ? O 125,1 tys ton towarów przeładowanych w porcie. A jak wyglądać będą te cyfry na koniec 2022 ? Regres do 60-80 tys ton ? Dłubanie w nosie i zamiatanie placu to może się tam sprawdza na ten moment. A matematyka GM jest poprawna. Powiedzmy każdy TIR przeładuje się na 30ton i 2mln ton przewieziemy na 66666 naczep.
  • @Truso - Dworzec Zdrój nie jest to ten tam gdzie stał. Tak jak wiele części " nadzalewówki " była przebudowywana m. in obwodnica (Tropy -most ) i może być zmieniona. Ponoc dawniej niemożna było przeprowadzić torów w Kadynach inaczej ze względu posiadłości Cesarza. Linia na początku nie była panstwowa i być może jako publiczno-prywatny drugi tor zostanie uruchomiony z pewnymi ulepszeniami. Wąskotorówka przy mierzei uzyskała fundusze i opracowuja dodatkowe mozliwosci, w tym położenia stacji przez blizej plazy
  • GM podejmuje szaleńczy wysiłek organiczny pokazania elblążanom czytającym Portel, że są robieni w bambuko / trąbę przez chłopaków, którzy na parkingu dla TiRów kręcą niezłe lody oraz głuptasów, którzy tym pierwszym wierzą w każde słowo na temat CUDU jaki ma się zdarzyć w Elblągu w związku z faktem, że uczciwi podatnicy stracili bezpowrotnie kupę forsy by powstał kaczy rów. Dzisiaj już prawie każdy może zapoznać się z liczbami opisującymi sukcesy pana dyrektora Arkadiusza i prowadzonej przez niego firmy. Przed ratuszem stoją plansze i komunikują wszem i wobec tragiczną porażkę obficie podlaną sosem dumy i optymizmu... bo inaczej się nie da jak spuściło się taką forsę do kibelka... a są widoki na spuszczenie równie dużej w niedalekiej przyszłości z równie spektakularnym skutkiem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    2
    GłębokaMyśl(2022-09-27)
  • @p .s - GM ma brutalne pytanie: jak zrewitalizują nadzalewówkę to czy będziecie państwo z niej korzystali ? Jeśli odpowiecie NIE, to dokładnie tak samo odpowiedzą TURYŚCI, dla których chcecie to zrobić. Nie było ani was ani TURYSTÓW gdy działała, nie będzie ich w przyszłości... Zwłaszcza, gdy jakiś miły kapitan spuści wody zęzowe na Zalewie Wiślanym i zapłaci 50 000 zł kary... Wąskotorówka z Nowego Dworu to przedsięwzięcie społeczne, do którego gmina niewiele dokłada... No i na Mierzei w lecie, czyli wtedy, gdy ona kursuje, jest około miliona ludzi potencjalnie nią zainteresowanych, bo to stara, otwarta kolejka wąskotorowa, ciekawostka i unikat. Akurat na wakacyjny wypoczynek.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    0
    GłębokaMyśl(2022-09-27)
  • @GłębokaMyśl - 254 nie jest linią " osobową". A po drugie możesz odnies się do połączenia kolejowego przez Mlynary
  • @:P - Ciekawostka, ze miał być swego czasu jednotorowy szlak przez Milejewo i Frombrik
  • @:P - Tak, GM może. W momencie projektowania modernizacji nikt nie wiedział o ukraińskim szaleństwie Wowki Putina. Jeśli nie wiesz skąd się wziął kryzys na rynku węgla w Polsce to GM ciebie wyjaśnia, BRAK IMPORTU WĘGLA Z ROSJI, który w znacznej mierze był realizowany przez Braniewo, które rosyjskim węglem stało... Nawiasem mówiąc jedyny rok, kiedy parking dla TiRów zachowywał się jak port, to rok kiedy Halex importował rosyjski węgiel na pełną skalę. Teraz Braniewo leży i kwiczy żałośnie. Oprócz tego planowany był rozwój transportu drogami kolejowymi z Chin, również tranzytem przez Rosję / Obwód Kaliningradzki. Ot i cała tajemnica. Dziś wygląda na to, że plan modernizacji tej linii zostanie porzucony, albo okrojony, bo plany kolejowego połączenia z Chinami oddalają się w ekspresowym tempie nie tylko ze względu na szaleństwo Rosji.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    0
    GłębokaMyśl(2022-09-27)
  • @GłębokaMyśl - W dłuższej perspektywie nie da się rozwijać potencjału gospodarczego miasta wyłącznie w oparciu o handel węglem Doświadczenie mówi że złote lata zawsze mają swój początek i koniec. Dlatego Braniewo leży i kwiczy.
  • Kwik Braniewa nie jest tematem wątku. Złote lata węgla skończą się w Europie najdalej za 10 - 15 lat. Braniewo wbrew pozorom nie rozwijało się wyłącznie w oparciu o węgiel, ale na początku tego roku był on jednym z głównych motorów dla tego miasta, pomijając wojsko i administrację. Rozwijało się także w oparciu o współpracę i handel z Rosją. To duży i w miarę stabilny rynek... BYŁ ! Teraz Braniewo najprawdopodobniej wróci do połowy lat 90-tych.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    1
    GłębokaMyśl(2022-09-27)
  • @Wet - Przecież to kłamca lustracyjny, jest wątpliwość czy teraz będzie mówił prawde. Ma chłopisko tupet nie ma co. Hashtagi: #fryc1015@gmail.com
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    8
    2
    KAJO1015(2022-09-27)
  • @GłębokaMyśl - a stadion w Warszawie postawiony za 2 miliardy kiedy sie zwróci takis madry to odpowiedz. Caly czs przynosi straty. Są inwestycje które muszą być i nigdy się nie zwrócą. Chyba źe chcesz chodzić po ściernisku i parkowa
  • Akurat ekonomia stadionu, to nie najlepszy przykład. Chyba, ze chodzi o uwypuklenie jako stadionu Narodowego jak telewizję mediów narodowych. A Klubowy -Real Madryt przynosi tylko w jednym sezonie ponad miliard przychodow. Ale są poza sportowe nowoczesne inne budowle, bądź muzealne i z tym lepiej się ogatnia
  • .. ogarnia
  • i aktualnie średnio euro po 4,79
  • Teleskop Jamesa Webba kosztował 10 000 000 000 USD i co z tego ? Kaczy rów do czego musi być ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    2
    GłębokaMyśl(2022-09-28)
  • @GłębokaMyśl - Ło, to jak w takich sumach dysponować do 2050 to elektrownia atomu w Polsce 200 mld. Oczywiście przy 5 latach budowy zwroci się ?, ale 10 to Zarnowiec nawet nie dokończono
  • @Szym. - Porównywanie elektrowni jądrowej i kaczego rowa to jak próba porównania samolotu z kajakiem. Elektrownia jest niezbędna, choćby i była deficytowa. Kaczy rów to radosny idiotyzm PARTII wybudowany w ramach kampanii wyborczej jako dowód na determinację i sprawczość władzy bolszewików. Wielce prawdopodobne, że skończy jako wątpliwa atrakcja turystyczna.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    7
    GłębokaMyśl(2022-09-28)
  • @Wet - Jak to niedokończona. Sam widziałem w tv, że była pokropiona i opita.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    góralniskopienny(2022-09-29)
Reklama