UWAGA!

Poczekajmy na zakończenie

Z Urzędu Miejskiego w Elblągu otrzymaliśmy stanowisko prezydenta miasta Henryka Słoniny w sprawie krytycznych uwag dotyczących przebudowy skrzyżowania ulic Robotniczej, Brzeskiej i Piłsudskiego. Poniżej treść.

"W związku z licznymi krytycznymi uwagami pojawiającymi się w prasie i wypowiedziach mieszkańców Elbląga dotyczących przebudowy skrzyżowania ulic: Brzeska-Robotnicza- Piłsudskiego informuję, że decyzję o przyjęciu rozwiązania geometrycznego dla tego skrzyżowania poprzedziła dyskusja oraz liczne konsultacje ze specjalistami i praktykami zajmującymi się ruchem drogowym i jego problematyką.
     Rozważano kilka możliwych do wprowadzenia wariantów przebudowy tego skrzyżowania, które prezentowane były również przedstawicielom prasy.
     Jednym z rozważanych wariantów było również rondo. Jestem ewidentnym zwolennikiem wprowadzania nowoczesnych, dobrych rozwiązań komunikacyjnych, w tym rond.
     Widziałem takie rozwiązania skrzyżowań nie tylko w kraju, ale również za granicą i wiem jak dobrze one funkcjonują, uspokajają ruch w mieście, poprawiają bezpieczeństwo ruchu drogowego.
     Jednak o wyborze wariantu rozwiązania skrzyżowania ulic: Brzeska-Robotnicza- Piłsudskiego musiały zadecydować względy merytoryczne, a nie ,,moda” na określone rozwiązania.
     Małe ronda mają za zadanie spowolnienie ruchu. Ograniczają przez to przepustowość skrzyżowania, zwłaszcza w sytuacji, kiedy występuje na nim jeden dominujący kierunek ruchu. W tym konkretnym wypadku rondo funkcjonowałoby między dwoma skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną (Browarna-Brzeska i Płk. Dąbka-Piłsudskiego), a to oznaczałoby brak możliwości skoordynowania pracy tych sygnalizacji.
     Niewielka odległość zwłaszcza od tego drugiego skrzyżowania mogłaby spowodować zablokowanie wyjazdu z ronda przez kolejkę pojazdów oczekujących na zielone światło.
     Z powyższego widać, że o wyborze wariantu rozwiązania skrzyżowania w każdej sytuacji muszą decydować warunki lokalne zarówno ruchowe, jak i terenowe, a nie chęć przyjęcia jakiegoś rozwiązania za wszelką cenę.
     Przewężenia przekroju ulicy w postaci wysepek tzw. azyli stosuje się w celu uspokojenia ruchu i ochrony pieszych, zwłaszcza dzieci, które są najsłabszymi uczestnikami ruchu drogowego. Przewężenia te nie wpłyną na obniżenie przepustowości ulic, a z całą pewnością poprawią bezpieczeństwo.
     Stosowanie rozwiązań przynoszących uspokojenie ruchu jest celem nadrzędnym poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście Elblągu i jest zgodne z europejskimi standardami w tym zakresie.
     Od wielu lat w mieście wdrażany jest program poprawy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Działania programowe zgodne z Krajowym Programem Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Polsce ,,GAMBIT” wynikające z opracowywanych od trzech lat „Raportów o stanie bezpieczeństwa ruchu drogowego” w mieście Elblągu, przynoszą oczekiwane efekty. Spada ilość wypadków, kolizji i poszkodowanych w wypadkach - zwłaszcza wśród pieszych i dzieci.
     Działania Miasta Elbląga w tym zakresie znajdują uznanie u fachowców tej branży z innych miast Polski.
     Miasto Elbląg we wrześniu br. na XIV Zjeździe Drogowców Miejskich zorganizowanym przy udziale Samorządowej Komisji Drogownictwa Miejskiego uzyskało pochwałę za programowe, celowe realizowanie programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w mieście w tym likwidację miejsc niebezpiecznych, kolizyjnych.
     Do takich miejsc zaliczało się przed prowadzoną przebudową skrzyżowanie ulic: Brzeska-Robotnicza-Piłsudskiego.
     Uważam, że przyjęte rozwiązania mieszkańcy będą mogli ocenić i docenić dopiero po zakończeniu robót".
     
     
Prezydent Miasta Elbląga Henryk Słonina

     
     
     ***
     
     Tytuł pochodzi od Redakcji
     
     
     Zobacz także: "Ma być bezpiecznie"

Najnowsze artykuły w dziale Wiadomości

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Bzdura i wywalenie pieniedzy w błoto, nie wiem komu przyszło do głowy żeby najpierw poszerzać te ulice a potem po środku stawiać wystepki, no czysty idiotyzm, wcześniej Brzeska była zastawiona autami przyjezdnych na targowisko, i było wąsko, teraz będzie wąsko zawshe a ci ludzie będą zastawiali poboczne drogi osiedlowe, a można było zrobić szeroką Brzeską z szerokimi poboczami ... tylko najpierw trzeba troshke pomyśleć prawda ...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Gercio the mad car driver(2003-10-08)
  • spowolnienie i tego typu działania to słuszna idea ale co za kr...n nie pomyślał o drodze rowerowej na tym nowym moście. miasto powinno się modlić aby UE nie zobaczyła tej plamy bo będzie chciała doprowadzić do zmiany nazwy mostu. jak może być most unii europejskiej bez drogi dla rowerów - kpina panowie !!
  • "Rozważano kilka możliwych do wprowadzenia wariantów przebudowy tego skrzyżowania, które prezentowane były również przedstawicielom prasy." A to brzyyydkaPrasa!!! Na ocenę to poczekajmy trochę dłużej - gdy ruszy tędy tranzyt... A na docenienie, wujciuKofany, to się raczej nie doczekasz... Ostatnio byłem wMałopolsce - chyba tamci fachowcy nie doceniają "działań Miasta Elbląga w tym zakresie".
  • Jestem ciekawy jak w szczycie przejazdów pojazdów przez te przewężenia na ul. Brzeskiej będą się przeciskały pojazdy uptzywilejowane? Pewnie tego nikt nie wziął pod uwagę ,że czasami szybko i sprawnie muszą one się przedostać. Zobaczymy jak coś się spali lub ktoś umże z powodu póżnej interwencji odpowiednich służb bo był korek i utknęli.Żenada.!!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Wizard(2003-10-08)
  • Może prezydent ruszyłby się zza biurka i zobaczył jak firma przebudowująca skrzyżowanie to robi. Za rok trzeba bedzie kłaść nowy asfalt. Wczoraj można było to zobaczyć. Asfalt lany jest w strugach deszczu. Mało tego najpierw zrobiono gruby dywan asfaltu, by go pod koniec dnia rozkuć przy wszystkich studzienkach, bo były osadzone za nisko. Tego teraz już nie da się naprawić. Nie trzeba być inżynierem , żeby przewidzieć,że wszystkie studzienki głęboko zapadną się przy takiej warstwie. Od samego początku mieszkańcy okolicznych domów widzą nieudolność specjalistów z Tugi. O zgrozo !!!
  • Pan prezydent wypisuje brednie! A o nowoczesnych rozwiązaniach komunikacyjnych on jak i jego specjaliści nie mają zielonego pojęcia, niech ruszy tyłek z wygodnego fotela i przejedzie się do pobliskiego Gdańska tam widać że oni wiedzą jak to się robi. Pytanie do doradców prezydenta, co będzie jak na odcinku o szerokości tylko dla jednego samochodu zepsuje mi się samochód (złośliwość natury martwej jest ogromna) a z tyłu będzie jechała do akcji straż czy pogotowie i będzie się to wszystko działo w godzinach szczytu???
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Franek(2003-10-08)
  • Jeżeli Brzeska i Piłsuckiego ma być trasą tranzytową na Braniewo to aż się prosiło zrobić porządną dwupasmową jezdnię.Miejsca jest wystarczająco. Bo jak tak ma wyglądać trasa trynzytowa to chyba komuś się coć poprzestawiało.Natomiast jest szansa,że korków tam nie będzi.Gdy kierowcy zorjętują sie co im zafundowali projektanci to będą to omijać z daleka.
  • W tak newralgicznym punkcie miasta tego typu przebudowy powinny odbywać sie na 3 zmiany a nie tak jak to widzimy teraz.Tępo prac naprawdę jest poniżęj krytyki.Juz ulice Bema remontowano bardzo dlugo, myślałem ze wladze miasta czegoś sie nauczą i wyciągną wnioski z długich terminów realizacji. Czyżby oplacony przetarg odgrywał tu istotną rolę........?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    mieszkaniec(2003-10-08)
  • Panie prezydeńcie jest OK,szkoda tylko że nie bierze Pan Zadnych leków na głowe-może by pomogły.Mieszkańcy docenią a jak nie to co?rozwalimy i od nowa.czas odeść,może wędka,wypoczynek i dobry lekarz przyjmuje na ul.Królewieckiej w "Plastyku"
  • To są kpiny z ludzi, nikt się nie liczy ze zdaniem wyborców a miejskie rozwiązania architektoniczne zależą od widzimisie kilku ludzi! Było tyle miejsca na zrobienie szerokiej czteropasmowej ulicy z chodnikami i droga dla rowerów, tymczasem zafundowano nam jak zwykle małomiasteczkowe rozwiązanie architektoniczne! Mogę się założyć, ze w godzinach szczytu to skrzyżowanie będzie wiecznie zakorkowane, chyba ze o to chodziło autorom projektu żeby kierowcy zaczęli je omijać! Mam nadzieję ze wyborcy wreszcie rozlicza, co niektórych elbląskich oficjeli za brak wyobraźni!!!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    kierowca(2003-10-08)
  • Panie Prezydęcie ,pańscy specjaliści i praktycy moze byli dobrzy czterdzieści lat temu !Powinien pan ich posłać na odpoczynek bo chyba juz zapracowali na to.
  • Co się czepiacie Pana Prezydenta. Przecież to wyjaśnienie pisali mu specjaliści i praktycy od ruchu drogowego, a on się tylko podpisał, chociż pewnie do dzisiaj nie wie pod czym. Oczekiwaliście że ci specjaliści i praktycy wbiją sobie gola i powiedzą, że odwalili lipę, za którą "nasz" szefo ich sowicie wynagrodził i teraz musi dorabiać ideologię.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Furman(2003-10-08)
Reklama