"Promocja regionu i jego oferty kulturalnej szansą na rozwój inicjatyw społeczności lokalnych" - po takim tytułem w CSE Światowid odbyła się konferencja, skierowana do przedstawicieli organizacji pozarządowych.
Dyskutowano o tym, jak wydarzenia kulturalne mogą promować region, jak przekładać się na turystykę, w jaki sposób też stać się motorem, by lokalne społeczności się rozwijały. Wykład na temat turystyki kulturalnej wygłosiła Teresa Miłoszewska z CSE Światowid.
O niedawno zakończonym Międzynarodowym Festiwalu Tańca BALTIC CUP mówiła Magdalena Czarnocka z CSE Światowid: - Baltic był częścią projektu "Taniec z Mistrzami - Warmia i mazury zapraszają" . Zależało nam na tym, by stał się wizytówką turystyczną naszego regionu. Na ten cel pozyskaliśmy fundusze ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 oraz z budżetu samorządu województwa warmińsko - mazurskiego.
Agnieszka Staszewska z Biura Promocji Urzędu Miasta poruszyła temat organizacji Elbląskiego Święta Chleba i Dnia Hanzy, jako imprez mających na celu pobudzanie tożsamości kulturowej elblążan, zaś Małgorzata Piaścik z ESWIP opowiadała o wioskach tematycznych jako o pomyśle na lokalną aktywność i pracę.
Na przykładzie Portalu Kulturalnego Warmii i Mazur www.eswiatowid.pl Edyta Jasiakiewicz z CSE mówiła o internetowych możliwościach promocyjnych. Dzięki różnym gatunkom i technikom dziennikarskim oraz sposobie prezentowania wydarzeń można też ciekawie pokazywać region.
O niedawno zakończonym Międzynarodowym Festiwalu Tańca BALTIC CUP mówiła Magdalena Czarnocka z CSE Światowid: - Baltic był częścią projektu "Taniec z Mistrzami - Warmia i mazury zapraszają" . Zależało nam na tym, by stał się wizytówką turystyczną naszego regionu. Na ten cel pozyskaliśmy fundusze ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 oraz z budżetu samorządu województwa warmińsko - mazurskiego.
Agnieszka Staszewska z Biura Promocji Urzędu Miasta poruszyła temat organizacji Elbląskiego Święta Chleba i Dnia Hanzy, jako imprez mających na celu pobudzanie tożsamości kulturowej elblążan, zaś Małgorzata Piaścik z ESWIP opowiadała o wioskach tematycznych jako o pomyśle na lokalną aktywność i pracę.
Na przykładzie Portalu Kulturalnego Warmii i Mazur www.eswiatowid.pl Edyta Jasiakiewicz z CSE mówiła o internetowych możliwościach promocyjnych. Dzięki różnym gatunkom i technikom dziennikarskim oraz sposobie prezentowania wydarzeń można też ciekawie pokazywać region.
Anna Kleina, CSE Światowid