Dziesięć elbląskich ulic doczeka się remontu. Prace będą odbywać się w weekendy więc szybko, ale - jak zapewnia prezydent Elbląga Witold Wróblewski - to metoda nowatorska i skuteczna. Nawierzchnie dróg odnowi firma Skanska za ponad 3,5 mln zł.
W ramach inwestycji odnowionych zostanie blisko 5 tys. m kw. nawierzchni ulic. Prace będą prowadzone na: ul. Korczaka (na działkach zarządzanych przez Departament Zarząd Dróg i na działkach w użytkowaniu wieczystym Spółdzielni Mieszkaniowej „Nad Jarem”) długość około 290 m; ul. Kościuszki Etap I (od ul. J. Bema do ul.13 Elbląskiego Pułku PLOT), długość około 845 m; ul. Płk. S. Dąbka Etap I (dwie jezdnie ul. Płk. S. Dąbka od ul. Piłsudskiego do ul. Niepodległości), długość około 909,2 m; ul. Nitschmana długość około 112 m; ul. Obrońców Pokoju od ul. Robotniczej do ul. Płk. S. Dąbka około 264m; ul. Robotniczej (od ul. Piłsudskiego do ul. Węgrowskiej) długość około 561 m; ul. Królewieckiej (od ul. Fromborskiej do ul. Okrężnej) długość około 796 m – podzielony na dwa etapy; ul. Płk. S. Dąbka Etap II długość około 876 m; ul. Zielonej długość około 91 m oraz ul. Trybunalskiej długość około 134 m.
Odnowa dróg potrwa do połowy listopada. W przypadku ul. Kościuszki i fragmentu ul. Królewieckiej termin wykonania robót ustalony został na koniec maja 2017 roku.
Będą to prace błyskawiczne, weekendowe, ale o ich skuteczności zapewnia prezydent miasta Witold Wróblewski:
- Zaproponowałem wprowadzenie systemu szybkiej tzw. weekendowej naprawy dróg. Jest to możliwe dzięki współpracy, jaką podjąłem z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej, który opracował diagnozę stanu technicznego wybranych odcinków dróg i zaproponował konkretne mieszanki mineralno - asfaltowe dla poszczególnych warstw konstrukcji jezdni z wykorzystaniem specjalnych siatek przeciwspękaniowych, które dodatkowo wzmocnią nawierzchnię odnawianych jezdni – zaznacza prezydent Wróblewski.
Ja to będzie wyglądało w praktyce?
1. Przed rozpoczęciem robót - odnowy nawierzchni Wykonawca wykona roboty przygotowawcze bez zamykania ruchu kołowego tj. wykona niezbędną regulację wysokościową krawężników i regulację studzienek, wpustów, zasuw itp. infrastruktury podziemnej do poziomu warstwy wiążącej.
2. W piątek od godzin wieczornych zamykany jest dla ruchu kołowego remontowany odcinek z zapewnieniem dojazdu dla mieszkańców i służb ratowniczych i wykonywane jest:
- frezowanie i usuwanie starych warstw bitumicznych, nadanie wstępnego profilu (spadków podłużnych i poprzecznych) jezdni,
- oczyszczenie i skropienie emulsją, wyrównanie ubytków i ułożenie siatki przeciwspękaniowej.
3. W sobotę od godzin porannych wykonywane jest:
- układanie warstwy wiążącej,
- skropienie emulsją asfaltową,
- regulacja studzienek infrastruktury podziemnej do poziomu warstwy ścieralnej.
4. W niedzielę od godzin porannych wykonywane jest:
- układanie warstwy ścieralnej
- niezbędne przełożenia nawierzchni chodników, zjazdów, zatok, miejsc postojowych.
5. W poniedziałek rano musi nastąpić otwarcie odcinka jezdni do ruchu.
6. Po wykonaniu warstwy ścieralnej jezdni wykonawca wykona prace w zakresie:
- przełożenia nawierzchni chodników, zjazdów, zatok, miejsc postojowych
- odtworzenia oznakowania poziomego i pionowego
- roboty wykończeniowe i porządkowe
- Bardzo się cieszę, że udało nam się podpisać tę umowę - dodaje prezydent Elbląga Witold Wróblewski. - Dzięki dodatkowym środkom, które udało nam się wygospodarować w budżecie miasta postanowiliśmy rozszerzyć prace o jeden z odcinków ul. Królewieckiej, który pierwotnie planowany był do odnowy w przyszłym roku. Myślę, że to dobra wiadomość dla kierowców i mieszkańców. Już dziś przekazany został teren budowy, tak, aby wykonawca jak najszybciej mógł przystąpić do realizacji zamówienia.
W przyszłym tygodniu firma Skanska przedstawi do akceptacji propozycję harmonogramu prac.
Odnowa dróg potrwa do połowy listopada. W przypadku ul. Kościuszki i fragmentu ul. Królewieckiej termin wykonania robót ustalony został na koniec maja 2017 roku.
Będą to prace błyskawiczne, weekendowe, ale o ich skuteczności zapewnia prezydent miasta Witold Wróblewski:
- Zaproponowałem wprowadzenie systemu szybkiej tzw. weekendowej naprawy dróg. Jest to możliwe dzięki współpracy, jaką podjąłem z Instytutem Badawczym Dróg i Mostów Politechniki Warszawskiej, który opracował diagnozę stanu technicznego wybranych odcinków dróg i zaproponował konkretne mieszanki mineralno - asfaltowe dla poszczególnych warstw konstrukcji jezdni z wykorzystaniem specjalnych siatek przeciwspękaniowych, które dodatkowo wzmocnią nawierzchnię odnawianych jezdni – zaznacza prezydent Wróblewski.
Ja to będzie wyglądało w praktyce?
1. Przed rozpoczęciem robót - odnowy nawierzchni Wykonawca wykona roboty przygotowawcze bez zamykania ruchu kołowego tj. wykona niezbędną regulację wysokościową krawężników i regulację studzienek, wpustów, zasuw itp. infrastruktury podziemnej do poziomu warstwy wiążącej.
2. W piątek od godzin wieczornych zamykany jest dla ruchu kołowego remontowany odcinek z zapewnieniem dojazdu dla mieszkańców i służb ratowniczych i wykonywane jest:
- frezowanie i usuwanie starych warstw bitumicznych, nadanie wstępnego profilu (spadków podłużnych i poprzecznych) jezdni,
- oczyszczenie i skropienie emulsją, wyrównanie ubytków i ułożenie siatki przeciwspękaniowej.
3. W sobotę od godzin porannych wykonywane jest:
- układanie warstwy wiążącej,
- skropienie emulsją asfaltową,
- regulacja studzienek infrastruktury podziemnej do poziomu warstwy ścieralnej.
4. W niedzielę od godzin porannych wykonywane jest:
- układanie warstwy ścieralnej
- niezbędne przełożenia nawierzchni chodników, zjazdów, zatok, miejsc postojowych.
5. W poniedziałek rano musi nastąpić otwarcie odcinka jezdni do ruchu.
6. Po wykonaniu warstwy ścieralnej jezdni wykonawca wykona prace w zakresie:
- przełożenia nawierzchni chodników, zjazdów, zatok, miejsc postojowych
- odtworzenia oznakowania poziomego i pionowego
- roboty wykończeniowe i porządkowe
- Bardzo się cieszę, że udało nam się podpisać tę umowę - dodaje prezydent Elbląga Witold Wróblewski. - Dzięki dodatkowym środkom, które udało nam się wygospodarować w budżecie miasta postanowiliśmy rozszerzyć prace o jeden z odcinków ul. Królewieckiej, który pierwotnie planowany był do odnowy w przyszłym roku. Myślę, że to dobra wiadomość dla kierowców i mieszkańców. Już dziś przekazany został teren budowy, tak, aby wykonawca jak najszybciej mógł przystąpić do realizacji zamówienia.
W przyszłym tygodniu firma Skanska przedstawi do akceptacji propozycję harmonogramu prac.
oprac. A na podst. inf. nadesłanej