UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Rząd jednak chce budować kanał

Otwarcie żeglugi po Zalewie Wiślanym sprowokowało dyskusje na temat zasadności budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną. Pojawiły się sygnały podsycane przez niektórych regionalnych polityków, że rząd już zdecydował o wycofaniu się z inwestycji. Co na to rząd?

We wtorek (8 września) członek Zarządu Województwa Warmińsko-Mazurskiego Grzegorz Nowaczyk oraz dyrektor Biura Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego w Elblągu Jerzy Wcisła spotkali się z podsekretarzem stanu w Ministerstwie Infrastruktury Anną Wypych-Namiotko by ustalić stanowisko rządu w tej sprawie.
       - Inwestycja budowy Kanału przez Mierzeję znajduje się w planie wieloletnim rządu i nikt nie zamierza z niej rezygnować. Jedyną kwestią wymagającą uzgodnienia jest harmonogram realizacji tego zadania – mówi po spotkaniu Grzegorz Nowaczyk.
       Już wiosną tego roku rząd podjął inicjatywę weryfikacji harmonogramu tej inwestycji. Uznano, że harmonogram przyjęty przez poprzedni rząd, według którego zadanie miało zostać wykonane do 2013 roku, jest nierealny. Zarówno Mierzeja Wiślana, jak i Zalew Wiślany są bowiem obszarami chronionymi, między innymi w ramach Sieci Natura 2000. Realizowanie inwestycji na takich terenach wymaga wszczęcia postępowania, którego finałem będzie Ocena Oddziaływania na Środowisko (OOŚ). Przetarg na jej wykonanie ma zostać ogłoszony jeszcze w tym roku, są na to zabezpieczone pieniądze. Dopiero raport w tej sprawie otworzy możliwość podjęcia działań inwestycyjnych.
       - Podczas spotkania poznaliśmy proponowany harmonogram budowy kanału przez Mierzeję. Datą końcową jest 2017 rok, z tym, że najważniejsze zadania zostaną wykonane już w 2016 roku. Po dogłębnej analizie każdego punktu harmonogramu uznaliśmy, że jest on przygotowany rzetelnie i optymalnie - dodaje Grzegorz Nowaczyk.
       W Warszawie uzgodniono też tryb stałych konsultacji między rządem a województwem w sprawach dotyczących Zalewu Wiślanego, w tym realizacji budowy kanału przez Mierzeję.
      
      
oprac. PD
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
NOWOŚĆ! Dział "A moim zdaniem" obsługuje hashtagi.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Tak aby do wyborów. Pozdrawiam wszystkich normalnych ludzi. Wowka
  • beda przeciagac i zwlekac z ta sprawa az Donald nie zostanie porezydentem a moze az do nastepnych wyborow do Sejmu
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    upr-elblag.blog.onet.pl(2009-09-10)
  • Szanowni Państwo, aby mówić o przekopie trzeba najpierw ustanowić nowe granice portu w Elblągu, tak jak to po wieloletnich badaniach zrobili Niemcy.Oto te granice kliknij tu www.rafzen.pl Z poważaniem mgr inż. Jerzy Kulas
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Jerzy Kulas(2009-09-11)
  • myślę że trzeba przedyskutować ten problem, spotkania raz w miesiącu i debaty przez około 6 lat.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    parkser(2009-09-11)
  • HEHe w normalnym kraju to maksymalnie rok, u Polsce koło 10 :) Dobre
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    pinkus(2009-09-11)
  • "Zarówno Mierzeja Wiślana, jak i Zalew Wiślany są bowiem obszarami chronionymi" mierzeja rozumie, ale zalew ?? przecież tam cały syf się zbiera, przekop troche poprawi jakość wody
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    bimbas(2009-09-11)
  • Ci Panowie mówiący o Przekopie to zapewne Bajkopisarze - nowej generacji !.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Baniak(2009-09-11)
  • No to mieliśmy spotkanie na szczycie !!!. Nowaczyk, Wcisło i jakaś podsekretarzyna. Cud, że z jakąś sprzątaczką tego nie umówili !!!.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    cziras(2009-09-11)
  • WojŁawrynowicz ". .. Parafrazując Katona Starszego Cenzora, ,. .. POZA TYM UWAŻAM, ŻE TRUSO NALEŻY ZBUDOWAĆ” / Czy to tak ciężko zrozumieć, że przekop przez mierzeje, + Kanał Elbląski + replika Truso + kolej nadzalewowa + zagospodarowany Zalew Wiślany + Wzniesienie Elbląskie + Frombork + Kadyny. .. to produkt turystyczny klasy światowej? Że to tysiące dobrze płatnych miejsc pracy i rozwój Elbląga i regionu?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    WojŁawrynowicz(2009-09-11)
  • Nie znam Pana Wojlawrynowicza ale w pełni podzielam jego opinię odnośnie przekopu. Drugiej takiej szansy i możlwości mieć nie będziemy. Oznacza on rozwój gmin nadzalewowych, rozwój turystyki w samym Elblągu i Elbląga jako miasta i co najważniejsze napływ pieniążków które tu do nas przybędą wraz z turystami, żeglarzami i ciekawskimi tych pięknych rejonów. Ludzie których tu zapraszam z zagranicy i z innych rejonów Polski są zachwyceni tymi terenami i możliwościami które tu drzemią. Mamy niewyobrażalną szansę posiadania naszego prywatnego "Kanału Sueskiego" wraz z "Lazurowym Wybrzeżem", nie zmarnujmy tego - włączmy wyobraźnię i przynajmniej nie przeszkadzajmy - Czy tak trudno to sobie wyobrazić ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Heniasek(2009-09-11)
  • A moim zdaniem trzeba wykonac dwie żelbetowe palisady w odległości 100 m od siebie, wzdłuż granicy z Ruskimi. Następnie przestrzeń między palisadami wypełnic osadami dennymi z Naszej części Zalewu, a potem posadzic sosny i inne krzaki. Przekop wykonac tuż za Piaskami, no i jakiś falochron na 10 mil w morze po linii palisady. I teraz nasi kochani Sąsiedzi niech sobie wymyślają KWADRATOWE JAJA, bo do tego to Oni mają talent.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Grzech(2009-09-11)
  • Przeczytałem opinię Grzecha i cóż. .. .. , uważam ją jedną z najbardziej trafnych opinii jaką czytałem na temat strategii w zakresie Zalewu. Ponieważ nie jestem specjalistą w zakresie Zalewu (i polityki) a tylko w miarę inteligentnym obywatelem, więc mogę sobię pofantazjować (i zapewne mieć większą rację niż tacy specjaliści). Rosjanie zawsze będą nas szantażować otwarciem/zamknięciem żeglugi. Może nie koniecznie chcemy pływac do Kaliningradu a wystarczy nam ruch turystyczny po tej stronie Morza. Nie powinniśmy tylko przeliczać wielkości statków, ktore do nas potencjalnie mogą wpłynąc - czasami warto pokazac, że po prostu zrobimy to na co mamy ochotę, a jak naszym sąsiadom to się nie podoba -to jest to ich problem. Tak więc propozycja Grzecha jest jak najbardziej sensowan. Oczywiście kwestia techniczna to inna sprawa - ale od tego są właśnie Specjaliści. Pozdrawiam Grzecha.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    też Grzech(2009-09-11)
Reklama