UWAGA!

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (wybrany wątek)
  • Problemem nie jest port, ani kanał. Problemem są ładunki. Są tysiące portów, statków, kapitanów chcących przyjmować i wysyłać ładunki do Elbląga. Problemem jest brak firm w Elblągu chcących transportować swoje lub do siebie towary. Budujcie słodownię, cementownię, zakłady zbożowe, rafinerię i inne takie zakłady. Może fabrykę baterii do samochodów elektrycznych, albo hutę produkującej materiały dla niej. Niech miasto zainwestuje kilka miliardów (składki obywateli po kilka milionów) i ze dwa takie zakłady Prezydent wybuduje. A jak obywatele nie chcą złożyć się po parę milionów, to nich znajdą kogoś w Elblągu, albo poza, kto dopuści firmy z innym niż miasto właścicielem. A może nawet znajdzie takiego inwestora. Na razie największym zakładem jest szpital. Ale trudno spodziewać się, że kilkaset tysięcy ton gipsu zamówi. Czy Prezydent podpisał umowę z Browarem, Wójcikiem i GE na wywóz towarów od nich? Sto ton rocznie?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    3
    entuzjasta(2022-09-22)
  • @entuzjasta - Huta na Żuławach / przemysł na najlepszych ziemiach rolnych w Polsce... To mógł wydumać tylko inteligent z populizmu i socjalizmu - entuzjasta kaczego rowa. To ile milionów dorzucisz chłopczyku do kupki ? ! "Czy Prezydent podpisał umowę z Browarem, Wójcikiem i GE na wywóz towarów od nich? Sto ton rocznie?" 9 razy więcej płynie jednym zestawem barek do Kaliningradu jednym rejsem...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    6
    8
    GłębokaMyśl(2022-09-22)
  • @entuzjasta - Problem podstawowym jest ta demagogia. Jakiż to cud ekonomiczny nastąpi w handlu morskim po otwarciu przekopu. Rok obrotowy 2021 dla portu Elbląg: 125,1 tys ton. (gdzie powiedzmy sobie jasno węgiel stanowił tylko 30%, reszta to nadal Kaliningrad budowlanka, drewno itd). Niech ten port nabierze tempa, niech odpracuje na innych rynkach to co stracił na kierunku Rosja, niech nabija obroty x10 i zrobi ponad 1 mln ton. Nadal będzie to ponad 50x mniej niż Gdańsk z wynikiem 53mln ton za 2021 (pomijając 2118 tys TEU jednostek kontenerowych = ponad 2 miliony kontenerów w formule 20' feet). Kontener z Gdańska do Elbląga naczepą jedzie 60min. Pokaż mi takiego co będzie czekał na statek dowozowy dodatkowe dni, zanim łaskawie skompletuje się kontenery dedykowane do Elbląga, gdzie ostatecznie i tak TIR podejmie to z Portowej do siedziby firmy. Dłużej, drożej i do bani. Odwracając sytuację w eksporcie będzie to samo. Czas frachtu dodatkowe zbędne dni, zbędne koszty itd. Elbląskie firmy obracają się w handlu zagranicznym to realia znają same. Śmieją się pod nosem.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    11
    Marcin40(2022-09-22)
  • @GłębokaMyśl - Czasami mi się wydaje że masz pomysł ale zawsze po przeczytaniu twojego komentarza do końca dochodzę do wniosku że jesteś tylko jętrzącym starszym dziadkiem którego oderwało od komuszego koryta i tylko plujesz jadzikiem Coś w stylu częścią mojej rodzinki która musi popierać pewną opcję polityczną w mieście bo układy i ukladziki
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    2
    Zielarski(2022-09-22)
  • @Zielarski - Kazdy ma prawo do wyrazania swoich opinii (nawet najbardziej niedorzecznych), byleby nie obrazal w nich innych
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    1
    Ferdek.Schichau(2022-09-22)
  • @Zielarski - GM jest młodszym dziadkiem, której nie oderwało od komuszego koryta ponieważ nigdy przy wyżej wymienionym nie przebywała... żeby było śmieszniej nikt z jej bliskich ani nawet dalszych nie korzystał z dobrodziejstw tego cudownego urządzenia, które dzisiaj budzi tyle złych skojarzeń i uczuć zwykłej zawiści związanej z elitarnością dostępu do owego genialnego wynalazku bolszewików, który właśnie został w wolsce zrekonstruowany w całej krasie pod nazwą dojnej zmiany populizmu i socjalizmu. GM niestety / stety jest poza wszelkimi układami personalnymi, towarzyskimi, biznesowymi i nie sposób jej przykleić do efektów jakiejkolwiek defekacji... nic w stylu pańskiej rodzinki...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    3
    1
    GłębokaMyśl(2022-09-22)
  • @Ferdek.Schichau - Miły Ferdku, spróbuj jakoś uzasadnić konieczność dekorowania Żuław przemysłem i miasta portem leżącym na 12 kilometrze stosunkowo wąskiej, nieco krętej i płytkiej rzeki. Dodajmy "portem" bez żadnego zaplecza transportowego i magazynowego. jeśli powstanie normalny port w okolicach Suchacza / Kamienicy Elbląskiej to będzie miał szansę na rozwój i normalne funkcjonowanie bez negatywnego wpływu na miasto. Czy pieniądze władzuchna utopi w rzece Elbląg, czy w budowie nowego PORTU i zaplecza logistyczno-transportowego to zasadniczo bez znaczenia. Łatwiej dostarczyć robotników portowych do nowego portu niż statki pod nos robotnikom w warunkach Elbląga, który nie przypomina Hamburga, czy nawet Szczecina. GM pozwala sobie pominąć problemy jakie będzie stwarzał temu przedsięwzięciu Zalew Wiślany i Bałtyk, któremu zdecydowanie nie podoba się dziura w Mierzei... ; -)
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    4
    2
    GłębokaMyśl(2022-09-22)
  • @GłębokaMyśl - Dodajmy, że dzisiejsze Żuławy są najbardziej rolniczo produktywnym obszarem w Polsce. To tu są osiągane najwyższe plony z hektara i zabieranie tych ziem pod przemysł to zwykłe marnotrawstwo i wyjątkowa głupota.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    5
    0
    GłębokaMyśl(2022-09-22)
  • @GłębokaMyśl - Znasz moje argumenty. Dołoże jeszcze taki. Skoro taki racjonalny pod wzgledem ekonomicznym narod jak Niemcy tego nie zrobili, to widocznie budowa portu w szczerym polu nie ma sensu, aczkolwiek Suchacz moze byc portem wspomagajacym Elblag.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    2
    2
    Ferdek.Schichau(2022-09-22)
  • @GłębokaMyśl - No, madroscia nie bylo nieodnowienie kolei nadzalewowej, "zdewastocenie " miejsc prac przetworstwa plonów w Tolkmicku.
  • @Ferdek.Schichau - Drogi Ferdku. Niemcy mieli dwa pomysły na Zalew i obydwa uwalił wuj Adolf z pomocą IIWŚ. Wsiądź na rower i udaj się w okolice Kamienicy Elbląskiej nad Zalew. Tam znajdziesz interesujące konstrukcje betonowe w wodzie w ilościach wskazujących na początek jakiejś inwestycji ? GM ich tam nie umieściła ani nikt ich nie zabierze... Drugi poważniejszy plan przewidywał polderyzację Zalewu z pozostawieniem głębokiego kanału szerokiego na około 100 m z Elbląga do Królewca. Tyle wiedzy GM o Zalewie i niemieckich planach wobec niego. Jednak to rozwój przemysłu w mieście wymuszał pracę portu. Obecnie to port ma nakręcać miasto... tyle, że tego może dokonać PORT a nie parking dla TiRów na 12 kilometrze wąskiej i płytkiej rzeki, o której znajomy kapitan pewnej sporej jednostki pływającej mówi pieszczotliwie c.. ujnia... "aczkolwiek Suchacz moze byc portem wspomagajacym Elblag. " RACZEJ NA ODWRÓT !
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyśl(2022-09-23)
  • Pieniądz nie zna pojęcia litości. Tolkmicka nikt nie dewastował. Skończyli się plantatorzy, skończyła się przetwórnia. Dokładnie to samo spotkało kolej nadzalewową. Fakt, że w latach 70-tych była niesamowicie popularna, zwłąszcza w lecie, nie definiuje jej popularności dziś. Zjadły ją samochody i busiki, dobił kryzys PGRów lat 90-tych. Obecny koszt rewitalizacji linii KN do Braniewa to około 600 000 000 zł. Jeśli ktoś zadecyduje i w Kamienicy powstanie NOWY PORT to niech kolej zostanie do niego zbudowana na nowo jako dwutorowa z trakcją elektryczną. Za Kamienicą / od Suchacza niech stanie się ścieżką rowerową, bo to bardzo atrakcyjne turystycznie miejsca tylko nikt z władz do tej pory tego nie raczył zauważyć, bo oni wolą zwiedzać "Egipty" i opalać się w Chorwacji... podobnie jak większość społeczeństwa. Jednak gdyby nieco ucywilizować ten region i pokazać go ludziom... miałby duże szanse na sukces.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    GłębokaMyśl(2022-09-23)
  • @Marcin40 - Właśnie chciałem się pokazać, że port, to sama demagogia. Ładunków z Elbląga nie ma. Bo do Kaliningradu, rzeczywiście może być sens na dowożenie z Polski przez Elbląski port. Ale na Bałtyk albo do Hamburga (bo tam pływa Tanais), potrzeba elbląskich produktów. Przemysłu nie chcemy, albo nie mamy szans przy komuszym myśleniu PIS-u i obecnych władz miasta. Rolnictwo jest, ale z dala od Elbląga. Nie mamy ani mleczarni, ani zakładów mięsnych, ani zakładów zbożowych, ani produkcji biopaliw.... Jedynie Browar, Wójcik i GE wchodzą w grę w masowych systematycznych ładunkach poza Zalew Wiślany. Ale nie są zainteresowani. Miasto podpisuje umowy, których jedynym celem są wycieczki i obiadki. Teoretycznie można by było liczyć na ruch turystyczny. Ale urzędnicy tego nie zauważają. Regulaminy i praktyka przekopu, udowodniła, że turyści wodni są uciążliwością, którą będą zwalczać wszelkimi siłami. Pozostawili amatorskie załogi do całonocnego postoju na kotwicy na otwartym morzu. Nie pozwalając wpłynąć do awanportu. Warunki były niezłe, ale w każdej chwili mogły się zmienić. Traktują przekop, jak obszar zaminowany. Może tak jest? Mariny nad Zalewem maja jedną podstawową wadę. Brak ochrony przed falowaniem (Krynica i Tolkmicko), a te które są dobrze osłonięte, są zbyt płytkie dla jakiegokolwiek jachtu morskiego (Suchacz, Pasłęka, Nadbrzeże).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    entuzjasta(2022-09-23)
  • @Marcin40 - Czyli przekop jest tylko pomnikiem i spacerowiskiem dla turystów lądowych. Te funkcje dobrze spełnia. Tylko po co dla spacerowiska, zniszczyło się kilkanaście kilometrów pięknie funkcjonujących przyrodniczo brzegów rzeki Elbląg? Pieniądze przy tym to pryszcz. Gdyby przekopu nie było, to nikt z Elbląga w zamian by grosza nie otrzymał.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    3
    entuzjasta(2022-09-23)
  • @GłębokaMyśl - Nikt tu nie pisze o popularnosci kolei z przed wojny, czy komunikacji samochodowej Ogórkami w PRL. Dzis rzeczyeiscie przoduje podroz samolotami czy to do Chorwacji czy innych zakątków. Ale połaczenia kolejowe nadal w swiecie istnieja i to dosc rozwiniete. Chyba nawet w Polsce lepiej oplaca sie wozic towar koleja niz 20 przyczepami ulica. Poza tym sponsor do robienienia sciezek rozmaitych nie bylby zly. A w budzecie panstwa sa barfziej istotne elementy tak jakby gospodarcze. W Regionie mamy inteligentne spoleczenstwo i dlatego ta linia przetrwala poniekaf
  • @entuzjasta - Wydaje ci się, że Gdańsk produkuje 23,3 mln ton towarów oraz dodatkowo zapełnia 2,1 mln kontenerów towarami tam produkowanymi... GM serdecznie dziękuje za zracjonalizowanie kaczego rowa i pokazanie totalnego bezsensu jego budowy.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    1
    GłębokaMyśl(2022-09-23)
Reklama