Dyrekcja MPK w Elblągu otrzymała ostatnio założenia perspektywicznego rozwoju komunikacji miejskiej. M. in. postanowiono wycofać w przyszłości z Elbląga tramwaje, a zastąpić je autobusami - czytamy w Dzienniku Bałtyckim z 28 grudnia 1961 roku.
Wyliczono przy tym, że na potrzeby miasta wystarczy 41 autobusów, lub 19 trolejbusów i 15 autobusów. Czy założenia te będą realizowane, trudno jest jeszcze powiedzieć. Nie można ich jednak pominąć milczeniem, a to z zasadniczych względów.
Ostatni eksperyment MPK w Elblągu - skasowanie linii tramwajowej nr 3 i zastąpienie jej autobusami okazał się fatalny w skutkach. Mieszkańcy dzielnicy w rejonie ul. Kościuszki złożyli też petycję opatrzoną olbrzymią ilością podpisów, aby przywrócić kursowanie tramwaju. Trzeba widzieć sceny, które rozgrywają się w godzinach szczytu, aby zrozumieć tę petycję. Nie twierdzimy, że autobusy nie mogłyby spełniać swojego zadania - ale na pewno jeden autobus dodatkowy w godzinach szczytu to za mało.
Ostatni eksperyment MPK w Elblągu - skasowanie linii tramwajowej nr 3 i zastąpienie jej autobusami okazał się fatalny w skutkach. Mieszkańcy dzielnicy w rejonie ul. Kościuszki złożyli też petycję opatrzoną olbrzymią ilością podpisów, aby przywrócić kursowanie tramwaju. Trzeba widzieć sceny, które rozgrywają się w godzinach szczytu, aby zrozumieć tę petycję. Nie twierdzimy, że autobusy nie mogłyby spełniać swojego zadania - ale na pewno jeden autobus dodatkowy w godzinach szczytu to za mało.
j.r.