UWAGA!

----

Auris. Nowa Toyota

 Auris. Nowa Toyota

Pod koniec zeszłego roku Toyota ujawniła plan sprzedaży swojego nowego modelu - Aurisa. Zgodnie z nim Auris stanie się podstawowym samochodem przeznaczonym na rynki europejskie i dołączy do świetnie sprzedających się modeli Yaris i Avensis.

Auris to:
     - nowy podstawowy model w strategii zwiększania sprzedaży Toyota Motor Europe
     - samochód szlachetny jak złoto
     - odpowiedź na zmieniające się wymagania klientów z segmentu C
     - koncepcja projektowania „od wewnątrz” maksymalizująca przestrzeń w środku auta
     - wyróżniająca się stylistyka, najwyższa jakość i innowacje
     - odważne wnętrze, wyraźna podwyższona konsola centralna
     - krótki, wysoki i zdecydowanie wyróżniający się hatchback
     - pełen wybór silników i skrzyń biegów.
     
     Nowa Toyota ma pomóc w osiągnięciu sprzedaży na poziomie 1,2 mln aut rocznie do 2008 r.
     Nazwa Auris nawiązuje do innych modeli i jednoznacznie sugeruje jego wysoką wartość. „Aurum” po łacinie oznacza złoto, czyli jeden z najszlachetniejszych kruszców. Auris to nazwa dla samochodu najwyższej jakości.
     - Segment C jest najważniejszy na europejskim rynku samochodowym - podkreślił Andrea Formica, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i obsługi posprzedażnej Toyota Motor Europe. - Wiele marek mierzy swój sukces liczbą sprzedanych samochodów tej klasy i ich postrzeganiem przez klientów. Rozpoczynając sprzedaż Aurisa, chcemy osiągnąć radykalną zmianę nie tylko liczby sprzedanych modeli, ale też postrzegania marki Toyota przez klientów. Dwie główne przyczyny, dla których Europejczycy kupują samochód z segmentu C, to trwałość i wygląd zewnętrzny. Auris zaspokaja te potrzeby dzięki legendarnej wysokiej jakości produktów Toyoty i charakterystycznej stylistyce. Ten samochód przemawia zarówno do serca, jak i do umysłu - podkreśla Andrea Formica.
     W produkcji Aurisa wykorzystano wiele założeń projektowych, które zostały pokazane podczas prezentacji samochodu koncepcyjnego Auris Space Concept w Paryżu. Jednym z takich założeń jest podejście do projektowania „od wewnątrz”, które zwiększa przestrzeń w kabinie, dzięki czemu komfort podróżowania zdecydowanie wzrasta. Najwyższa jakość innowacyjnego wnętrza powoduje, że pasażerowie i kierowca mają poczucie jedności z samochodem.
     Zwieńczeniem pracy projektantów jest podniesiona konsola centralna, która odgrywa kluczową rolę we wnętrzu i wzmacnia sportowy charakter auta. Konsola zapewnia znakomitą ergonomię. Krótki drążek zmiany biegów przesunięto bliżej, w pozycję naturalną dla kierowcy, a hamulec ręczny płynnie zintegrowano z otoczeniem. Efekt końcowy to kokpit, w którym kierowca ma pod ręką wszystkie niezbędne przyrządy kontrolne.
     Praktyczny i rodzinny charakter Aurisa odzwierciedla duża przestrzeń bagażowa. Pojemność bagażnika wynosi 354 litry, a w kabinie umieszczono 10 schowków o łącznej pojemności 32 litrów.
     Auris został zbudowany na całkowicie nowym podwoziu. Jego długość - 4220 mm - i duży rozstaw osi - 2600 mm - gwarantują pasażerom komfort jazdy oraz znakomitą stabilność. Całkowita wysokość 1515 mm i szerokość 1760 mm powodują, że kabina jest przestrzenna, a cały samochód wygląda stabilnie, nie tracąc sportowej linii. Wysoko położone profile boczne, krótkie zwisy i przesunięty do przodu środek ciężkości nadają pojazdowi zwrotność i dynamikę.
     Nowa Toyota jest dostępna w wersjach 3- i 5-drzwiowej, z dwoma silnikami benzynowymi (1,4 VVT-i i 1,6 Dual VVT-i) oraz trzema dieslami (1,4 D-4D, 2,0 D-4D 125 i 2,2 D-4D 180 Clean Power). Wszystkie jednostki spełniają wymagania normy emisji spalin Euro IV.
     Flagowym silnikiem w rodzinie jest 2,2 D-4D 180 Clean Power. Ma on niewiarygodne osiągi i uosabia główną cechę Aurisa - przyjemność jazdy.
     W nowej Toyocie wprowadzono również innowacyjny silnik benzynowy 1,6 Dual VVT-i. Technologia Dual VVT-i nieprzerwanie dostosowuje czasy otwarcia zaworów dolotowych i wylotowych, zapewniając maksymalną wydajność w każdych warunkach pracy. Zastosowanie nowych rozwiązań przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa. W efekcie silnik osiąga o wiele większy moment przy niskich i średnich obrotach, a większą moc przy wyższych. Jednocześnie spada zużycie paliwa i emisja spalin. Maksymalna moc wynosi 91 kW (124 KM) przy 6000 obr./min, a technologia Dual VVT-i zapewnia zaskakująco stały jak na silnik benzynowy moment obrotowy wynoszący maksymalnie 157 Nm przy 5200 obr./min.
     Auris jest produkowany w Europie. Podkreśla to zaangażowanie Toyoty w strategię lokalizacji produkcji, która zakłada, że należy produkować samochody blisko miejsca, gdzie się je sprzedaje. Wszystkie fabryki europejskie działają zgodnie z tymi samymi, wysokimi standardami jakości, znanymi pod światową marką „Made by Toyota”.
     Targi Bologna Motor Show 2006 stały się miejscem premiery Toyoty Auris jeszcze na kilka miesięcy przed jej wprowadzeniem na rynek Europejski. Nowa Toyota Auris została zaprezentowana w Europie na wystawie w Bolonii 5 grudnia 2006 r. Sprzedaż modelu Auris w Japonii rozpoczęła się 23 października 2006 r. W Europie Auris jest dostępny od wiosny 2007 r.
     Po szczegóły zapraszamy do Salonu Toyota Knedler przy ul. Królewieckiej 4, tel. 055 236 09 00.
     
     
-------------------- Tekst sponsorowany ----------------------

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie