UWAGA!

Chodzą po domach i naciągają na „tańszą” energię

 Elbląg, Chodzą po domach i naciągają na „tańszą” energię
fot. AD

W długi weekend zawitała do Elbląga firma znana już niemal w całym kraju. Mowa o Centrum Energetycznym z Radomia, którego akwizytorzy chodzili po mieszkaniach i namawiali do zawierania umowy na prąd, m.in. na ul. 12 Lutego. Działaniami tej firmy zajął się już rzecznik UOKiK z Lublina. Grupa Energa wydała natomiast oświadczenie.

Jak działają?
      
Młodzi ludzie pukają do drzwi mieszkań, przedstawiają się jako „energetyka” lub „centrum energetyczne”, oferują rzekomo korzystne opłaty za prąd, po czym proszą o dokumenty i szybko podsuwają umowy do podpisania. Wiele osób myśli, że to ktoś z zakładu energetycznego lub z firmy Energa i decyduje się na podpisanie nowych umów.
       W efekcie ich podpisania konsument może opłacać dwa rachunki (za przesył prądu i za abonament) i naraża się na dodatkowe koszty obowiązkowego ubezpieczenia, a przy spóźnieniu z zapłatą za fakturę – np. jeśli firma wyśle SMS-a z przypomnieniem o należnościach – klient płaci 3 zł, jeśli firma zadzwoni – 10 zł, jeśli wyśle monit – 15 zł, a ponaglenie – 30 zł.
       Praktykami osób z Centrum Energetycznego zajmowały się w ostatnim czasie lokalne media z miast, gdzie zamieszkuje najwięcej osób, które czują się poszkodowane i zgłosiły się do miejskiego rzecznika konsumentów. Najwięcej takich osób mieszka w Trójmieście, Płocku, Częstochowie, Wrocławiu, Toruniu i w Lublinie.
       Jak wynika z prawa, osoby, które zawarły w ostatnim czasie taką umowę, mogą odstąpić od niej w ciągu 10 dni od podpisania jej bez ponoszenia kosztów. Należy to uczynić w formie pisemnej, wysyłając list polecony na adres firmy.
      
       Energa ostrzega
      
W związku z działaniami Centrum Energetycznego Rzecznik Prasowy Grupy Energa Beata Ostrowska wydała oświadczenie:
      
       W związku z informacjami i reklamacjami naszych klientów na działania akwizytorów namawiających mieszkańców Trójmiasta oraz Płocka do zmiany umowy sprzedaży energii elektrycznej, Energa oświadcza, że nie prowadzi w domach klientów żadnej akcji podpisywania lub aneksowania umów.
       Szanując prawo klientów do zawierania umów zgodnie z ich wolą, prosimy i zalecamy naszym klientom przed podpisaniem umowy o dokładne zapoznanie się z warunkami składanych ofert, tak, aby upewnić się:
       – z jaką firmą jest podpisywana umowa
       – ile wynosi opłata za energię elektryczną
       – jaki będzie koszt opłaty przesyłowej
       – czy końcowa cena będzie zawierać opłaty dodatkowe, takie jak np. formy stałych opłat abonamentów.
       Klienci na terenie Trójmiasta i Płocka informują, iż przedstawiane im do podpisu umowy mogą wprowadzać w błąd i być niezrozumiałe dla części osób. W razie wątpliwości co do przedstawianych ofert i ich warunków zalecamy przed ich podpisaniem kontakt z Biurem Obsługi Klienta lub Telefonicznym Biurem Obsługi Klienta (tBOK) pod numerem 801 555 500.
       Jednocześnie Energa zapewnia, że dotychczasowe umowy na sprzedaż i dostawę energii elektrycznej są aktualne. Standardowo umowy podpisywane są na czas nieokreślony, a spółka występuje o podpisanie nowej umowy jedynie w sytuacji zmiany warunków przyłączenia lub podczas zmiany grupy taryfowej klienta. W obu przypadkach czynności podejmowane są na wniosek klienta. Natomiast Energa wszelkie informacje dostarcza na piśmie. Pracownicy spółki w sprawach związanych z aktualizacją umowy nie odwiedzają klientów w ich domach.
       Energa przypomina, że o wszelkich akcjach promocyjnych informuje na swojej stronie internetowej www.energa.pl oraz w Biurach Obsługi Klienta. Sprawy związane z podpisaniem umowy, wysokością rachunków lub płatnościami można wyjaśnić w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) pod adresem ebok.energa.pl/ lub w Telefonicznym Biurze Obsługi Klienta (tBOK).
      
       Gdzie się zgłosić po pomoc?
      
Osoby, które zawarły podobne umowy, a chcą z nich zrezygnować i mają problem z ich rozwiązaniem, mogą skorzystać z pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów w Elblągu.
       Kontakt:
       Miejski Rzecznik Konsumentów, ul. Łączności 1, tel. 55 239 34 56
       Powiatowy Rzecznik Konsumentów, ul. Saperów 14a, tel. 55 239 49 27, e-mail: rzecznikkonsumentow@powiat.elblag.pl.
      
mk

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
  • Jak mi tkai przyjdzie do domu to dostanie w nos.
  • Ja podpisałam i jestem zadowolona, mam o polowe tanszy prąd
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    1
    Zadowoolona(2012-05-10)
  • Jeśłi przyjdą do mieszkania, to ZATRZYMNAĆ I ZAWIADOMIĆ POLICJĘ , NA GORĄCYM UCZYNKU "młodzi biznesmeni" zostana zatrzymani. Podobnie działają w Elblagu przedstawiciele CYFRY + , którzy namawiają na podpisanie umowy na telewizje cyfrową, straszą karami, nawet wypisuja "mandaty" , na starych kwitach, książeczkach abonamentowych RTV z numerwem ich prywatnego konta. Te "mandaty" sa na sumy 300zł i więcej. Wmawiaja ludziom, szczególnie starszym , że "od jutra nie będą mogli oglądać telewizji a jeśli nie podpiszą z nimi umowy zostana ukarani mandatem " . podobnie działała firma krzak, wciskając ludziom montarz drzwi: i tu: elblag.wm.pl
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    1
    0
    Strzeżcie się oszustów(2012-05-10)
  • ludzie, opanujcie się, kto podpisuje jakiekolwiek umowy w progu mieszkania, bez możliwości zapoznania się z nimi? Od razu czuć tu jakiś lewy biznes. .
  • Pytanie do ENERGA -OBRÓT S. A. Możecie odpowiedzieć na to?Dla czego, gdy sę dzwoni do BOK ENERGA to telefon zawsze odbiera konsultant z. .. Radomia ?
  • bo ci z elbląga juz cie znają florek
  • konkurencja zawsze jest niezdrowa, poczuli zagrożenie.
  • Poczytajcie ile ludzi już się z nimi procesuje w sądzie sarysz.pl - masakra jakaś; Jan
  • płacisz połowę rachunku + 30 dychy za przypomnienie, że trzeba zapłacić + ubezpieczenie na życie i dom + drugi rachunek za abonament? - jo, złoty interes :-) Maniek
  • www.portel.pl
  • Po pierwsze można w ten sposób płacić dwa rachunki. Jeden od nowego sprzedawcy za energię czynną a drugi za dystrybucje od Energa Operator (OSD w danym rejonie). W odpowiedzi na komentarz to po pierwsze nie dzwonisz do BOK (hetmanska) tylko tBOK jak widać na fakturach więc to co innego. jak sobie wyobrażasz żeby na hetmańskiej przy tym co tam się dzieje odbierali jeszcze telefony? Po drugie z tego co mi wiadomo konsulntanci nie sa z Radomia bo Energa z Radomiem nie ma nic wspólnego, konsultanci są głównie z Elbląga. Uważajcie na swoich rodziców, babcie i ogólnie ludiz starszych bo to najbardziej ulubione "ofiary" Energetycznego Centrum
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    zdzichooo(2012-05-10)
  • przecież w artykule pisze jak wół, że Energa nie wysyła po domach swoich przedstawicieli; tamci tylko "ładnie" sugerują, że są energetykami, żeby ludziom w głowach namieszać. .. Juro
Reklama