Nadal nie wiadomo jak potoczą się losy przejścia podziemnego pod torami kolejowymi na ul. Lotniczej. W drugim przetargu jedyna oferta opiewała na 13,1 mln zł. Czyli ponad dwa razy więcej niż oszacowane przez ratusz koszty. Urzędnicy na tę inwestycję przeznaczyli prawie 5,4 mln zł.
W jaki sposób piesi będą przechodzić przez tory kolejowe na ulicy Lotniczej po wybudowaniu wiaduktu? Według planów mieli korzystać z nowo wybudowanego przejścia podziemnego. Ale losy jego budowy stoją pod wielkim znakiem zapytania.
Drugi przetarg nie zmienił nic w sprawie finansowania inwestycji. Jedyną ofertę złożyła gdyńska firma MTM, która swoje usługi wyceniła na 13,1 mln zł. To o wiele więcej niż kwota, którą byli skłonni przeznaczyć na budowę miejscy urzędnicy (5,4 mln zł).
To niemal takie same sumy jakie zaoferowano w pierwszym przetargu. W czerwcu miasto chciało przeznaczyć 5,2 mln zł – MTM zaoferowało 13 mln zł. I przetarg został unieważniony, prawdopodobnie tym razem skończy się tym samym. Co dalej? Decyzję podejmie prezydent – możemy się spodziewać, że kwestia tunelu będzie ważnym elementem kampanii wyborczej.
Zakres inwestycji obejmuje budowę tunelu żelbetowego pod torami w ciągu ul. Lotniczej, przebudowę układu drogowego w najbliższym sąsiedztwie, budowę nowej kanalizacji deszczowej i oświetlenia. Przebudowa czeka za to istniejącą już w tym miejscu sieć wodociągową, gazową i teletechniczną. Według planów tunel miał powstać w przyszłym roku – być może ostateczną decyzję podejmie nowy prezydent już po wyborach samorządowych.
Drugi przetarg nie zmienił nic w sprawie finansowania inwestycji. Jedyną ofertę złożyła gdyńska firma MTM, która swoje usługi wyceniła na 13,1 mln zł. To o wiele więcej niż kwota, którą byli skłonni przeznaczyć na budowę miejscy urzędnicy (5,4 mln zł).
To niemal takie same sumy jakie zaoferowano w pierwszym przetargu. W czerwcu miasto chciało przeznaczyć 5,2 mln zł – MTM zaoferowało 13 mln zł. I przetarg został unieważniony, prawdopodobnie tym razem skończy się tym samym. Co dalej? Decyzję podejmie prezydent – możemy się spodziewać, że kwestia tunelu będzie ważnym elementem kampanii wyborczej.
Zakres inwestycji obejmuje budowę tunelu żelbetowego pod torami w ciągu ul. Lotniczej, przebudowę układu drogowego w najbliższym sąsiedztwie, budowę nowej kanalizacji deszczowej i oświetlenia. Przebudowa czeka za to istniejącą już w tym miejscu sieć wodociągową, gazową i teletechniczną. Według planów tunel miał powstać w przyszłym roku – być może ostateczną decyzję podejmie nowy prezydent już po wyborach samorządowych.
Sebastian Malicki