Elblążanie chcą kupować markowe produkty w swoim mieście

W Elblągu zbyt mało jest przestrzeni handlowych – takie zdanie potwierdzają nie tylko dane statystyczne, ale także sami mieszkańcy w badaniach opinii publicznej przeprowadzonych przez sopocką pracownię PBS DGA. Wyniki ankiety wskazują m.in., że trzy czwarte mieszkańców popiera rozbudowę największego centrum handlowego w mieście, a ponad 30 proc. młodych mieszkańców wydaje pieniądze na ubrania poza Elblągiem.
Dane statystyczne wskazują, że w Elblągu na jednego mieszkańca przypada znacznie mniej metrów kwadratowych przestrzeni handlowej niż średnio w kraju. Dane liczbowe zdają się mieć odzwierciedlenie także w subiektywnych odczuciach elblążan, ponieważ aż 74 proc. ankietowanych mieszkańców popiera najbliższą inwestycję w tym zakresie - rozbudowę największego centrum handlowego, czyli „Ogrodów”. Wśród osób w wieku 18-30 lat zwolenników tej inwestycji jest jeszcze więcej, bo 91 proc.
– Badania wskazują, że ponad 30 proc. młodych ludzi kupuje swoje ubrania w sklepach poza Elblągiem. Równocześnie duża część mieszkańców chce, aby w mieście dostępne były także bardziej prestiżowe marki. Nasza inwestycja stworzy im możliwość wydania pieniędzy w swoim mieście – mówi Tomasz Szewczyk, dyrektor zarządzający „Acteeum Central Europe”, firmy. która na zlecenie ING Real Estate Investment Management przygotowuje rozbudowę CH „Ogrody”.
Dla elblążan, niezależnie od tego, czy robią zakupy w dużych, czy małych sklepach, głównym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca jest dogodna lokalizacja. Oprócz tego dla klientów centrów handlowych liczy się również bogata oferta handlowa (27 proc.), a dla osób często odwiedzających hale targowe istotne są także konkurencyjne ceny (32 proc.).
– W naszym kraju od kilku lat zmienia się model robienia zakupów. Polacy coraz ciężej pracują, a zarobione pieniądze chcą wydawać na produkty z wyższej półki dostępne najczęściej w centrach handlowych. Podobnie jest w Elblągu – mówi Tomasz Szewczyk. – Bardzo dużego znaczenia nabiera dogodna lokalizacja. Cieszy nas fakt, że rozbudowę zlokalizowanych w centrum miasta „Ogrodów” popiera trzech na czterech mieszkańców miasta. Wśród bezpośrednich sąsiadów CH Ogrody, mieszkańców dzielnicy „Na stoku”, idea rozbudowy centrum cieszy się przychylnością ponad 80 proc. ankietowanych – dodaje.
Gdzie kupujemy?
W centrach handlowych najczęściej kupowane są artykuły spożywcze (49 proc.) oraz odzież i obuwie (41 proc.). Natomiast sprzęt RTV AGD badani elblążanie wolą nabywać w wyspecjalizowanych, mniejszych sklepach w mieście (52 proc.). Podobnie jest z kosmetykami
i produktami chemicznymi (53 proc.).
Najpopularniejszym centrum handlowym w Elblągu w opinii jego mieszkańców jest CH „Ogrody” (57 proc.), co ósmy badany (11 proc.) robi zakupy w CH „Zielone Tarasy”. Wśród klientów hal targowych najczęściej odwiedzana jest hala „Elzam” (8,4 proc.), która zdystansowała „Gidię” (5,7 proc.).
Badanie
Badania dotyczące zachowań zakupowych elblążan oraz ich opinii na temat lokalnego handlu zostały przeprowadzone na zlecenie ING Real Estate Investment Management, właściciela CH „Ogrody”. Uzyskane wyniki pomogą w bieżącym zarządzaniu znajdującym się w dzielnicy „Na stoku” centrum handlowym oraz w przygotowaniu rozbudowy tego obiektu.
Ankiety przeprowadzone została metodą wywiadu telefonicznego (CATI). Konsultanci PBS DGA SA przepytali reprezentatywną grupę 506 mieszkańców z 27 dzielnic Elbląga.
– Badania wskazują, że ponad 30 proc. młodych ludzi kupuje swoje ubrania w sklepach poza Elblągiem. Równocześnie duża część mieszkańców chce, aby w mieście dostępne były także bardziej prestiżowe marki. Nasza inwestycja stworzy im możliwość wydania pieniędzy w swoim mieście – mówi Tomasz Szewczyk, dyrektor zarządzający „Acteeum Central Europe”, firmy. która na zlecenie ING Real Estate Investment Management przygotowuje rozbudowę CH „Ogrody”.
Dla elblążan, niezależnie od tego, czy robią zakupy w dużych, czy małych sklepach, głównym czynnikiem decydującym o wyborze miejsca jest dogodna lokalizacja. Oprócz tego dla klientów centrów handlowych liczy się również bogata oferta handlowa (27 proc.), a dla osób często odwiedzających hale targowe istotne są także konkurencyjne ceny (32 proc.).
– W naszym kraju od kilku lat zmienia się model robienia zakupów. Polacy coraz ciężej pracują, a zarobione pieniądze chcą wydawać na produkty z wyższej półki dostępne najczęściej w centrach handlowych. Podobnie jest w Elblągu – mówi Tomasz Szewczyk. – Bardzo dużego znaczenia nabiera dogodna lokalizacja. Cieszy nas fakt, że rozbudowę zlokalizowanych w centrum miasta „Ogrodów” popiera trzech na czterech mieszkańców miasta. Wśród bezpośrednich sąsiadów CH Ogrody, mieszkańców dzielnicy „Na stoku”, idea rozbudowy centrum cieszy się przychylnością ponad 80 proc. ankietowanych – dodaje.
Gdzie kupujemy?
W centrach handlowych najczęściej kupowane są artykuły spożywcze (49 proc.) oraz odzież i obuwie (41 proc.). Natomiast sprzęt RTV AGD badani elblążanie wolą nabywać w wyspecjalizowanych, mniejszych sklepach w mieście (52 proc.). Podobnie jest z kosmetykami
i produktami chemicznymi (53 proc.).
Najpopularniejszym centrum handlowym w Elblągu w opinii jego mieszkańców jest CH „Ogrody” (57 proc.), co ósmy badany (11 proc.) robi zakupy w CH „Zielone Tarasy”. Wśród klientów hal targowych najczęściej odwiedzana jest hala „Elzam” (8,4 proc.), która zdystansowała „Gidię” (5,7 proc.).
Badanie
Badania dotyczące zachowań zakupowych elblążan oraz ich opinii na temat lokalnego handlu zostały przeprowadzone na zlecenie ING Real Estate Investment Management, właściciela CH „Ogrody”. Uzyskane wyniki pomogą w bieżącym zarządzaniu znajdującym się w dzielnicy „Na stoku” centrum handlowym oraz w przygotowaniu rozbudowy tego obiektu.
Ankiety przeprowadzone została metodą wywiadu telefonicznego (CATI). Konsultanci PBS DGA SA przepytali reprezentatywną grupę 506 mieszkańców z 27 dzielnic Elbląga.
Daniel Muc, Imago PR