UWAGA!

Drogi Czytelniku,

uprzejmie informujemy, że w związku z wejściem w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych stworzyliśmy zgodną z nim politykę prywatności. Regulacje RODO zmuszają nas do wystąpienia z prośbą do Ciebie o zaakceptowanie jego postanowień, chociaż z praktycznego punktu widzenia nic się nie zmienia w sposobie korzystania z naszego serwisu.

Jedyną rzeczą, która może budzić Twoje obawy jest profilowanie. Wyjaśniamy, że w naszym przypadku, tak jak dotychczas, skutkuje ono wyłącznie tym, że jeśli uprzednio byłeś/aś na stronie jakiegoś biura podróży, to z dużym prawdopodobieństwem nasi zaufani partnerzy reklamowi tacy jak Google serwować będą banery z widokami złocistych plaż.

Prosimy zapoznać się z polityką prywatności stosowaną na naszej stronie i zaakceptować jej postanowienia.

Może później

Kto będzie woził elblążan?

 
Elbląg, Kto będzie woził elblążan?
(fot. archiwum portEl.pl)

Osiem firm wystartowało w przetargu na obsługę komunikacji miejskiej w Elblągu na lata 2021-2027. Zarząd Komunikacji Miejskiej przeznaczył na ten cel w tym okresie 100 milionów złotych. Większość ofert, szczególnie dotyczących drugiego pakietu, przekracza kwoty szacowane przez ZKM.

Dzisiaj w siedzibie Zarządu Komunikacji Miejskiej odbyło się otwarcie ofert w przetargu na usługi komunikacji publicznej na lata 2021-2027. Przypomnijmy, że ZKM podzielił przetarg na dwa pakiety, w których kluczowa była liczba wozokilometrów a nie konkretne linie autobusowe, a każdy oferent mógł złożyć ofertę tylko na jeden z nich.

Na pakiet nr 1 (obejmujący 7 mln wozokilometrów, 19 autobusów dla 85 pasażerów każdy) ofertę złożyło pięć firm. Szacunkowa wartość zamówienia ustalona przez ZKM wyniosła 46,4 mln złotych. Najtańsza ofertę złożył elbląski PKS (44,3 mln złotych). Oferty pozostałych firm były droższe: Arriva Bus (60,4 mln zł), konsorcjum firm ze Śląska (73,1 mln zł), konsorcjum elbląskiej firmy PKA i FES Trading z Gdańska (69,9 mln zł), Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia (71,4 mln zł).

Na pakiet nr 2 (8,4 mln wozokilometrów, 23 autobusy dla 60 pasażerów każdy) ofertę złożyły trzy firmy, każda przekracza kwotę 54 mln zł, jaką założył ZKM. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm z Gostynina i Grodziska Mazowieckiego (62,7 mln zł), kolejne pod względem wartości firma Mobilis z Warszawy (76,9 mln) i konsorcjum firm z Tarnobrzega i Mielca (80,5 mln zł).

Cena jest jedynym kryterium oceny. Teraz szczegóły ofert będzie badać komisja przetargowa, co powinno potrwać kilkanaście tygodni.

Przypomnijmy, że ZKM chce, by przewoźnicy dysponowali nową flotą wyprodukowaną w 2020 roku, a starsze autobusy mogą być użytkowane w drodze wyjątku, pod warunkiem że zostaną zastąpione później tymi wyprodukowanymi w 2021 roku. Mają też być m.in. wyposażone w klimatyzację, biletomaty i system liczący pasażerów.

RG
Polub ten artykuł
Polub portEl.pl
A moim zdaniem...

Przeczytaj też co działo się w Elblągu wcześniej

Reklama