UWAGA!

Latem na Mierzeję nowym mostem

 Elbląg, Latem na Mierzeję nowym mostem
(fot. Henryk Myśliński)

Most na rzece Szkarpawie w Drewnicy, który wywołuje tyle kontrowersji, jest już prawie gotowy.

Przypomnijmy, sprawa tego mostu trafiła nawet do prokuratury. Chodzi o to, że most zbudowany na Szkarpawie ukośnie do koryta rzeki znacznie utrudni żeglugę na Szkarpawie, m.in. do elbląskiego portu, a większym jednostkom zupełnie ją uniemożliwi.
     Ostatnio władze woj. pomorskiego (Drewnica to już woj. pomorskie) zapewniały, że koryto rzeki w tym miejscu zostanie przebudowane i dostosowane do żeglugi barek i większych jednostek. Jest to tańsze rozwiązanie niż gruntowna przebudowa mostu. Według szacunków, będzie kosztować 7-8 milionów zł.
     
PD

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Zgadza się. Okazało się, że Pan WCISŁA i inni krzykacze "pracują" już na siebie - pod nowe wybory samorządowe. Wczoraj przejeżdżaliśmy obok tego - nowego mostu (mostem pontonowym). NOWY MOST jest lekko skośnie wybudowany do koryta rzeki (podkreślamy - nieznacznie!!). Tak więc na wejściu pod most i na wyjściu spod mostu wystarczy dokonać małej kosmetyki nadbrzeża i nie będzie żadnego problemu nawet dla statków typu "Frederik Chopin", czy barek mających nawet 100 metrów długości. Nic też dziwnego, że prokuratorskie śledztwo w tej sprawie zostało szybko umorzone.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    oglądacze(2006-05-03)
  • Naiwny ogladaczu. Tu chodzi o sam fakt projektu de facto finansowanego z UE i drugiego elblaskiego- budowy portu rowniez z UE. Czy nie widzisz tu bezmyslnosci bo jak dotychczas oba projekty wzajemnie sie wykluczaja. Ewidentnie winnym marnotrawienia pieniedzy sa wladze pomorskie (im zalezy wlasnie na blokadzie portu w Elblagu). Niby male zaniedbanie, ale blokuje nasz port. Czy bedzie ta poprawka i kto za nia zaplaci??? Watpie w to, ze bedzie kiedykolwiek, bo takich przypadkow bylo juz wiele i wszystkie konczyly sie na niczym.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    portowiec(2006-05-03)
  • " Ewidentnie winnym marnotrawienia pieniedzy sa wladze pomorskie (im zalezy wlasnie na blokadzie portu w Elblagu)." To gdzie byl Elblag kiedy zaczynano budowe mostu?!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Chuck Norris(2006-05-03)
  • A gdzie wlodarze pomorscy mieli zdrowy rozsadek i sumienie??? ...chyba moczyli go ...w polo kokcie
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Brus Lee(2006-05-03)
  • Oglądaczu pomyśl najpierw, a dopiero pisz swoje wypowiedzi. Od kiedy mosty stawia się pod skosem? Jakby to zobaczyli norwegowie lub niemcy to by nas wyśmiali. A jeśli chodzi o "drobną kosmetykę" nabrzeża to wyjaśniam jakie będą tego koszty. Budowa mostu kosztowała około 16 milionów złotych, a przerobienie Szkarpawy będzie kosztowało około 14 milionów złotych. Od kiedy rzeki dostosowuje się do mostów i dróg? I gdzie tu jest logika? Za te pieniądze można zbudować nowy most np. w Nowakowie. Ale polak potrafi...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    elblążanin(2006-05-03)
  • Zacznijmy od tego że gdyby Ruski nie stwarzali problemów to mało kto pływał by Szkarpawą
  • pewnie - taniej przesunac rzeke - moze kijek damy pomorskim sasiadom?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    włóczykij(2006-05-03)
  • Jeaśli chodzi o rosjan to i tak nic to nie da, ponieważ nie wszystkie jednostki mogą chodzić przez Bałtyk, więc Szkarpawa jest jedynym rozwiązaniem. A jeśli chodzi o Zalew Wiślany to obowiązuje nadal ustawa z lat 50-tych, która mówi, że mogą przechodzić przez granicę tylko jednostki pod polską lub rosyjską banderą. Parodia. Jedyne rozwiązanie to przekop Mierzei Wiślanej. poza tym gdyby II wojna światowa potrwała z dwa lata dłużej to byśmy przekop mieli, bo mieli w planach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    elblążanin(2006-05-03)
  • Zacznijmy od tego, że trzeba było nie dzielić Żuław. Ja wiem, że już po ptakach, przynajmniej na najlbiższe kilkadziesiąt lat ( tak samo jak z województwem ), ale tym bardziej trzeba ciągle o tym mówić i wskazywać tych, co się do tego przyczynili ...
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    żuczek(2006-05-03)
  • "Portowiec" i "elblążanin" - byliście tam, widzieliście ten most? To go najpierw zobaczcie, bo waszego bełkotu słuchać hadko! Na pierwszy rzut oka, trudno nawet ten "skos" dostrzec ! Już był raz w Elblągu (i jutro ponownie przypływa) bardzo długi statek - hotelowiec "POLONAISE". Porozmawiajcie z załogą, gdyż oni twierdzą, że żadnych problemów z tym mostem nie mieli! Znaleźli się fachowcy, co to "zaocznie" wystawiają swoje opinie! Ruszyć tyłki i zobaczyć ten most! I co - znowu prokuratura (umarzając sprawę mostu) była znowu w błędzie ?
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    oglądacze(2006-05-03)
  • widze ze niektorzy elblazanie ida w demagogie, moze posadzimy i boga o stworzenie zalewu wilslanego? nie tedy droga! Podstawowa sprawa, bezmyslnosc, ktorkowzrocznosc i glupota projektantow. Po drugie brak skutecznosci dzialan wlodarzy elblaskich, choc wiadomo, ze Pomorzacy powinni wykazac sie intelektem (bo sa bezmyslni, no chyba ze to celowe dzialania blokujace nasz port?).
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    logiczny(2006-05-03)
  • ...a póki co wszędzie cholerne objazdy - kto wybierał się na majówkę nad morze ten wie co to za ból!!
Reklama