UWAGA!

Obrady prezydenckiej Rady Menedżerów

 Elbląg, Obrady prezydenckiej Rady Menedżerów
fot. UM Elbląg

W minioną środę (26 października) w Elbląskim Parku Technologicznym odbyło się kolejne posiedzenie Rady Menedżerów przy Prezydencie Elbląga. Obrady dotyczyły dwóch obszarów: współpracy „złotego trójkąta” samorząd-biznes-nauka oraz powstającej obecnie „Strategii promocji Elbląga na lata 2012-2015”. Gościem spotkania był Rektor PWSZ w Elblągu prof. Zbigniew Walczyk.

- Przede wszystkim zauważam pełne zrozumienie dla działań złotego trójkąta ze strony miasta - powiedział na początku posiedzenia prof. Walczyk. Rektor Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Elblągu współpracę złotego trójkąta rozważał jako dostarczanie wykwalifikowanych kadr do elbląskich firm. - Tutaj dostrzegam ważną rolę klastrów, które mogą przyjmować studentów ostatniego roku na praktyki. Z pewnością część studentów w ramach płynności kadr, jaką ma klaster, może pozostać w firmach zrzeszonych w klastrze - dodał prof. Zbigniew Walczyk.
       Wojciech Macijewicz zwrócił uwagę na dostosowanie kierunków kształcenia do potrzeb rynku pracy. - Połączenie biznesu i nauki poprzez katalizator, jakim jest Elbląski Park Technologiczny, daje szansę, aby kształcić pod potrzeby elbląskiego rynku pracy - zauważył prezes Stowarzyszenia Klaster Meblowy.
       Podsumowując tę część obrad prezydent Elbląga zauważył potrzebę dostosowywania edukacji do wymagań rynku pracy już na poziomie gimnazjum czy liceum.
       - Temu służyć ma koncepcja powołania liceum akademickiego - powiedział Grzegorz Nowaczyk. Prezydent dodał, że jest zwolennikiem wzmacniania elbląskich uczelni, zarówno naukowo, jak i personalnie, aby kształciły absolwentów pod kątem potrzeb lokalnego rynku pracy. W tym obszarze dostrzegam rezerwy, ale też zadanie dla samorządu.
       W drugiej części spotkania członkowie Rady Menedżerów skupili się na „Strategii promocji Elbląga na lata 2012-2015”.
       Piotr Dobrowolski zwrócił uwagę na zalety naszego położenia geograficznego oraz walorów miasta i jego najbliższego otoczenia. - Elblążanie nie powinni w ogóle wyjeżdżać na urlopy! - stwierdził żartobliwie. - W mieście i jego najbliższej okolicy mamy górę, rzekę, las, czyli Bażantarnię, jezioro, a w niewielkiej odległości morze. Poza tym niewielka odległość od Trójmiasta oraz obwodu kaliningradzkiego to także duże atuty Elbląga - dodał dyrektor Siemens Energy.
       Na bliskość obwodu kaliningradzkiego oraz potencjalne korzyści z tego płynące zwrócił także uwagę Mariusz Leszczyński, dyrektor generalny grupy Inditex Polska. - Mieszkańcy obwodu kaliningradzkiego to milion potencjalnych klientów. Warto zwrócić uwagę na promocję zakupową miasta. Planowane w najbliższym czasie uruchomienie małego ruchu granicznego będzie dla szansą rozwoju dla lokalnego handlu. Niestety słabą stroną Elbląga jest brak dużej galerii handlowej, która przyciągnęłaby klientów z Rosji - powiedział Leszczyński.
       - Miasto nie zmieni się, jeżeli nie pozyska inwestorów, nie zbuduje infrastruktury. Dlatego promocja skierowana do biznesu jest kluczem do sukcesu. Zachęcanie ulgami podatkowymi, niskimi kosztami produkcji, wskazywanie dogodnego położenia geograficznego - chociażby bliskość lotniska, to atuty, które powinniśmy eksponować – zauważyła Tamara Kuczyńska, wiceprezes zarządu ALSTOM Power. -  Po drugie turystyka i czerpanie korzyści z położenia Elbląga to najważniejsze punkty, na których strategia powinna się skupić. Jak są turyści, to rozwijają się także inne branże - zakończyła prezes Kuczyńska.
       - Na rynku samorządów także istnieje realna konkurencja, a Elbląg jest niestety daleko z tyłu za porównywalnymi wielkością i potencjałem miastami w Polsce. I to musimy jak najszybciej zmienić. Do tego będzie służyła Strategia promocji - zakończył prezydent Elbląga.
      
       W posiedzeniu uczestniczyli: Grzegorz Nowaczyk – Prezydent Elbląga, Paweł Olechnowicz – prezes zarządu Grupy LOTOS S.A. (przewodniczący Rady Menedżerów), Tamara Kuczyńska – wiceprezes zarządu ALSTOM Power Sp. z o.o., Teresa Miszkiewicz-Florczyk – prezes zarządu ICT Amber, Florian Romanowski – prezes OPEGIEKA Sp. z o.o., Roman Korzeniowski – Dyrektor Browaru w Elblągu, Grupa Żywiec S.A., Wojciech Macijewicz – Prezes Stowarzyszenia Klaster Mebel Elbląg, Marek Łęcki – prezes Stowarzyszenia Klaster Medyczny MED+, Mariusz Leszczyński – dyrektor generalny Inditex Polska Sp. z o.o., Leszek Berbeć – prezes DRE Sp. z o.o., Piotr Dobrowolski – Dyrektor Siemens Energy Sp. z o.o., Wojciech Chmielewski – prezes zarządu Klastra Metalowego, Irena Minkiewicz – Wójcik Fabryka Mebli Sp. z o.o., Witold Strzelec – doradca Prezydenta Elbląga ds. gospodarczych.
      
Arkadiusz Kowalczyk główny specjalista ds. wizerunku miasta

Najnowsze artykuły w dziale Gospodarka

Artykuły powiązane tematycznie

Zamieszczenie następnej opinii do tego artykułu wymaga zalogowania

W formularzu stwierdzono błędy!

Ok
Dodawanie opinii
Aby zamieścić swoje zdjęcie lub avatar przy opiniach proszę dokonać wpisu do galerii Czytelników.
Dołącz zdjęcie:

Podpis:

Jeśli chcesz mieć unikalny i zastrzeżony podpis
zarejestruj się.
E-mail:(opcjonalnie)
A moim zdaniem... (od najstarszych opinii)
  • Powiedzieli prawdy oczywiste. To wszystko już dawno wiemy i co z tego ! Mam już dość tego prezydenta!!! TO WAŁKOŃ!
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    Janek W.(2011-10-31)
  • Nie sadzę, aby szkolenie miejscowych jak i wyjazdowych studentów, (bo o braci z średnich szkół i polikwidowanych zawodowych - już nie wspomnę) było podyktowane potrzebami miejscowego rynku pracy i autentycznym zapotrzebowaniem pracodawców. Prymitywne formy funkcjonowania polskiego biznesu i ich praktyka w obrębie Elbląga nie poszukuje profesjonalistów i ludzi młodych dobrze wykształconych. Wynika to głównie z dość marnej kondycji firm jak i niezbyt wyszukanych metod zarządzania zasobami ludzkimi. Co do perspektyw tworzenia wszelakich przedsięwzięć na polu biznesu sadzę, że o przemyśle ciężkim i jego wszelakich odmianach możemy zapomnieć, wszak jego potencjał został rozwiany razem z socjalistycznymi mrzonkami o potędze a jedynie wszelkie usługi średniej wielkości firm na polu informatycznym, turystycznym i rekreacyjnym mogą dać pożądany skutek. Ach i jeszcze jedna uwaga, jeśli łaska - prowadzenie nawet najlepszych firm to nie zarządzanie i prowadzenie samorządu, – choć te dwie dziedziny mają ze sobą wiele wspólnego, ale jak widać w wielu przypadkach ich drogi nie są współbieżne.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    MiejscowyAborygen(2011-10-31)
  • Promocja ??? Jakieś żarty. Panie prezydencie do roboty, rozwój miasta sam wygeneruje jego pozycje bez szczególnej promocji. No chyba, że chodzi o promowanie miasta w Dubaju. To faktycznie warto zaplanować. Strzelec. .tragedia w trzech aktach.
    Zgłoś do moderacji     Odpowiedz
    0
    0
    NE11111(2011-10-31)
  • bardzo dobrze że zaczęto dyskutować o przyszłości miasta uważam że jest błędem skupianie się tylko na profilach kształcenia kadr dla przemysłu istniejącego, należy otworzyć szerzej drzwi dla nowych pomysłów. Elbląski przemysł jest zamknięty i nie widać nowości oraz propozycji a jeżeli są to są blokowane. Władze miasta odważniej podejmują decyzje, przykładem jest Góra Chrobrego, jak widać można niewielkim kosztem przełamać marazm a jest wiele innych ciekawych pomysłów bez oglądania się na pieniądze z budżetu miasta np. budowa aquaparku na terenie basenu miejskiego, skomunikowanie z Bażantarnią i zbudowanie tzw. centrum rekreacyjno-rozrywkowego/jest taki projekt /. Panie Prezydencie idzie Pan w dobrym kierunku. Powodzenia.
  • By ożywić ten Region trzeba wrócić do sprawy przekopu Mierzei, ale to nie na takim forum !!!!!
  • Wydaje się, iż najbardziej wartościowa moim zdaniem jest wypowiedź Pani Kuczyńskiej. Bez inwestorów nie ma możliwości rozwoju. Sądzę, że następnym krokiem mogą być etapy w tworzeniu kadr dla pracodawców. Doradca strategiczny prezia niestety nie zna się na tym, to ekonomista i chyba bardziej karierka polityczna aniżeli uwarunkowania strategii miasta. Zagadnienia strategiczne to studia z zakresu zarządzania i co najważniejsze nie na studiach podyplomowych, a ekonomia to ekonomia. Studia podyplomowe z zarządzania strategicznego to w większości wypadków papierek, no bo jak można mówić, że po 3 lub 4 semestrach słuchacz będzie poprawnie rozumiał kwestie strategii przedsiębiorstw nie mówić o tym aby ją napisać. (TO NIE JEST BIZNES PLAN!!!!!)Miasta w Polsce posiadają już swój własny określony model biznesowy. Niestety my myślimy o spotkaniach i wymianie wizytówek. Kiedy będzie ktoś w UM, kto zna się na strategii i zarządzaniu strategicznym?KIEDY?I nie musi być żadnym prezydentem!!!!!KIEDY????? Żaden z dobrych menedżerów nie będzie chciał się zapewne w to bawić. Kurcze, aż strach pomyśleć co z Elblągiem za np 5 lat. Spadamy!!!!Ponadto należy zmienić system wykonywanej pracy i realizacji procesów na stanowiskach zarządzających w UM!!! Ale dziwne, nikt tego wokół prezydenta nie widzi? Czy chcielibyśmy aby tak menedżerowie w firmie wykonywali swoją pracę?NIE!!! GDYŻ RYNEK BY ICH WCHŁONĄŁ. .. bez pozdrowień
  • przecież promocja nie ma szefa a pani pani która robi tam jako wieczna p. o. odchodzi za chwilę na macierzyński
  • Zabrakło w tym gronie Stanisława Rosnowskiego. Chyba uznał, że na bicie piany nie ma czasu.
  • Na szefa promocji trzeba wybrać kogoś poważnego z osiągnięciami takim jak n. p. pan Edward Jaremczuk, Wiesława Rynkiewicz Domino, Mirosław Marcinkowski
  • Czyżby obrady prezydenckiej rady wniosły coś nowego do świadomości i wiedzy elbląskiego prezydenta ? Nie, bo tak sobie myślę, że wnioski, jakie wyciągnieto są mu od dawna znane. Nie są one w niczym wyjątkowe i można je przypisać do każdego fragmentu naszego kraju ? Pytam więc, po co marnować czas na nic nie wnoszące spotkania ? Zaczynam odnosić wrażenie, że szanowna rada jest towarzystwem wzajemnej adoracji, pochlebców i żądnych władzy i sławy ludzi. Nie mam tu na myśli wszystkich jej uczestników. Pan Prezydent ma już władzę i sławę. Czy sława, jaką ma, przysparza mu chwały, to już odrębna para kaloszy. Za to szefowie Lotosu, Alstomu, elbląskiego Browaru, no i może jeszcze DRE mogą pochwalić się rzeczywistymi sukcesami. Pozostali uczestnicy są tłem i to dość szarym w kolorze. Myślę, że Prezydent, spotykający się wyłącznie z fachowcami, choćby wyróżniającymi się od szarego tła, zaoszczędziłby sporo czasu, a pewnie też i pieniędzy. Ręczę, że mógłby wtedy skuteczniej dochodzić do jeszcze lepszych wniosków. Dwór był dobry kilkaset lat temu. Teraz jedynie śmieszy i irytuje. Panie Prezydencie, rozgoń część tego towarzystwa ! Zrezygnuj z dworu, a obywatele miasta na pewno to docenią !
  • na szefa promocji już się nie wybiera to nie te czasy teraz są konkursy w których od razu wiadomo kto wygra
  • nawiązując do jednej z poprzednich wypowiedzi- owszem dwór jest zbędny /?/nie zawsze a Ci Panowie już mają swoje osobiste osiągnięcia i Elbląg na tym zyskuje, ok, ale idżmy dalej ja proponuję przenieść dyskusję do Komisji Rozwoju Rady Miejskiej, trzeba informować elblążan o posiedzeniach tej Komisji z wyprzedzeniem min 10 dniowym z powtarzaniem cyklicznym na tym portalu internetowym i dopuścić do głosu obywateli elbląga którym zależy na rozwoju miasta= to będzie ruch w dobrym kierunku
Reklama